Followers

Tuesday, July 31, 2012

D' Arab Cafe


sabtu lepas km blk raub, buka posa ramai ngan family raub. pastu hari ahad kami ke kubur abah. tanam pokok baru & bersihkan kubur.. al-hamdulillah dah lawa dah... bersih jer. lepas tu jenguk mak njang (adik abah)... p jenguk dusun, petai lg seminggu dua bleh petik dah :) sukerrrrrrrrr pastu pokok rambutan semua baru berbunga... klu xde monyet insya-Allah byk la hasil tahun ni.

siap semua km terus blk sini semula. dah bgtau siap kt en somi yg ai ngan mak tok penat x mo masak. pastu ajak dia berbuka posa kt luar...yg paling hampir & nampak cam best ialah di D' Arab Cafe  kedai ni dekat je ngan umah dlm 5 min sampaila. kami booked dulu. tokei kedai cadangkan kami amik combo utk 3 org mkn..kami pun oklah kan..rega pun ok..cam kami amik ni chicken roasted + lamb dan juga dpt air sirap RM33... ok sgt ler tu kan..

 
sampai je nasi ni terkejut kami.. hahaha x sangka besar benar pinggan ni, ngan org blkg meja kami pun sama naik terkejut. maklumla kami x pernah p pun kedia ni, selalu dok beli yg utk sorang makan pastu tapau je pun hihihi. 

budak bertuah ni makan byk, hehe kalah org yg puasa dia punya portion makan, tp nasi je la. ayam mmg dia reject awal2 lagi.. lamb tu dia makan, buh dlm roti yg lapik lauk tu... mmg puas hati la bawak budak annur makan kt sini.

kami order air tambahan iaitu air delima & air apatah dlm botol tu, perisa stoberi. dan nasi adalah tak habis, syg betul ... ermmm len kali klu p lagi kena bawa acu & milla sama... tah abeh ke tdk gak tu..





 

2 comments:

Jasfyra said...

mmg besar gila portion dia sue..berbaloi2!!

StingRay said...

Dah try makan aritu.Kalau ambil ayam yang macam panggang tu,dia kering sikit.Kalau ambil ayam yang macam kukus tu,sedap.

Sos pencicah dia tu,memang tak kena dengan selera den.Maklumlah,tekak melayu.Hahha.Kena biasakan diri dengan selera arab.Kalau ada sambal yang merah2 macam nasi lemak tu,sedap wohhh cicah ayam..

BTW,nasi dia,memang masyaallah.Banyak! Nak habis sepinggan pun jenuh.

Related Posts with Thumbnails