Followers

Monday, June 18, 2012

rainbow cake



ptg sabtu, bosan sgt ngadap asgmnt, tetiba rasa membakar kek, hihi sebenarnya mmg plan nk buat kek pun cuma tatau bila masa & ketikanya, saya ni buleh thn gak kalau penyakit malas tu singgah, sampai expired la brg2 semua...


 antara bahan2 & warna2 yg telah digunakan .. x beli warna hijau ingatkan kt rumah ada, sekali xde! nasib baik ingat lg yg biru + kuning = hijau ! hoyeahhh bijak-bijak  tepung etc x snap pun, mana yg sempat je la, maklum la buat kerja sorang2. klu ajak cik annur kan dari 30 min jd sejam..kem salam je la... 

tatau la taun bila plak nk buat kek ni... agaknya selagi x de oven baru kut, jenuh la nak bako satu2 layer, oven kite kecik, tu pun kakak ipar punya ngeh ngeh ngeh.... klu ada oven besar leh la bako 2 kaler sekali gus.. idak la penat nunggu cenggini.. haihhhh rasa mula bako dekat kol 7, kol 9 mlm baru siap.. saya guna loyang 7inci... just nice ler utk kek pelangi ni...

resepi kek ni korang Google la sendiri hehe malas haku nak salin semula.. same je, cuma komen en abu, manis sket butter cream saya... sy ikut resepi kedai brg2 kek kasi ... 250g butter, 250g gula ising & 250g shortening.... lepas ni kurangkan gula la + perah lemon sket...sedap kut hehehe bila masa tah la nak buat lg.


budak bertuah, nk tolong sapukan butter cream... time ni ngeri dah tgk rupa kek ni. akekeke

 tara dah siap, sebiji hiasan pun elek...lupa plak nk beli, klu ada ceri etc comey lg kut...
 belasahhhhh jela terus simpan dlm peti ais, ahaha time ni dah kol 9.15mlm kut... siap2 suma, p makan malam kt luar, gigih buat kek ni sampai x masak malam tu.

 blk dari makan malam, ini budak sudah tidak sabo, saya lg nebes, jgn la buruk kek haku, penat oooo nk membakonya... sekali bila potong, al-hamdulillah agak semenggah rupa kek ni, hek hek hek yelah baru festime cuba, dah la saya ni bangsa nk cepat jer...

 elehhh mcm sedap sgt je kek ni bila tgk rupa cik annur ni...


 cik annur komen sedap, tp makan x sampai separuh potong dah x nak.. haihhh nasib baik apaknya habiskan sepotong... selamat x kecik hati tau

semalam, tinggal sepotong je kek ni dlm peti ais, suku kasi kt jiran yg lain2 org2 dlm rumah ni mkn..saya? x berani nk makan, seriau tgk warna2 yg ada tu..keh keh keh... jamah la sket gitu je la....


"berok" saya dah ok...terima kasih en abu, mlm td lepas dia godek2 terus bleh guna...yiehaaaaa pc opis je blum sihat lg..haihhh mesti lama lg nk nk tggu pc ni sihat semula... oklah babai semua :)



3 comments:

nifalnin... said...

yeay..

santek kaler nye..
mane bahagian aku weh
kan aku dah kabor suh bwk dtg opis...


wuwuwuwuwuwu...

wanie said...

wah...cantiknye rainbow cake ni...rasa pun mesti sedap...

onniesham said...

rajin ko sue, elok je kemas layer cake tu

Related Posts with Thumbnails