Followers

Monday, April 09, 2012

Nasi Arab dari dapur Cik Sue


beras ni punyalah lama beli ngan kawan opis. selalu guna dok buat nasi daging. sekali apa mimpi tah org dlm rumah ni sepakat nk mkn nasi arab. terus google resepi, jumpa yg paling simple. dan jadi rezeki adik ipar yg datang rumah sabtu lepas. saya guna 5 pot beras ni, dpt 1 periuk sederhana.... mmg berbaloi...

nasi arab lauk daging lembu. hehehe nak buat ayam semua dah jemu, nak buat nasi arab daging kambeng ada yg x makan plak so kite tukar ke daging lembu ...ok sedap gak rasanya... saya guna 1 kg daging dan dimasak bersama nasi ini :) warna sebenar lebih cantik tp pasal dah gigil lapor, terus je snap...hek hek hek nk gak bgtau tu...


 
lawan nasi arab. 
dalca tu en abu  & acu request, depa ni mana reti makan kering2... 



resepi saya tiru sebiji sebulat daripada SINI ye. terima kasih kepada tuan rumah kerana kongsi resepi ini :)




5 comments:

lieyalatif said...

mmg tempting betul nasi arab ko sue....aku takut2 nak cube, tapi tgk ko buat mcm senang jek...boleh laa cube nanti...sesekali tukar menu kan...syokjugak....

Zana Nordin said...

pergh..leh buka restoran nasi arab dah nie.......

onniesham said...

hebatttt..rajin ko sue.. aku tgok nk brgoreng2 bagai lak beras tu..huihh rajin ke aku nk buat ni

khalifah arab said...

elok jugak makan nasik arab dari makan nasik lemak... nasik arab takda guna santan...

nasik arab unek...aku nak pi makan kat uniten sat la.

The Jinggos said...

nasik arab kat D'Arab Cafe pon layan jugak, apa macham kita pi lagi kat UNITEN tu? chicken kabsah baru RM 10.00. ayer, beli la ayer mineral...

Related Posts with Thumbnails