Followers

Tuesday, March 13, 2012

Pusat Sains Negara


salam semua,
sabtu lepas cam tatau mana hala tuju tetiba je idea dtg..ahaaa! ke Pusat Sains Negara, Bukit Kiara... ahli rombongan cam biasa ayah, mama, cik annur, mak tok & along (sepupu cik annur) 

cik annur posing sementara ayah p beli tiket

kanak2 sekolah rendah RM3, warga emas RM3 & dewasa RM6 so total km kena bayar ialah RM24!

ada akuarium besarrrrrrrrrrrrrr

cik annur masih kekaguman....

kebetulan time nak cuti sekolah... byk la xtvt yg bleh di sertai..contohnya ini, cik annur belajar campuran warna...apa ke nama benda ni x ingat plak dah...

ini dia hasilnya...lawakan...bleh bw balik ni pastu dlm kol 3.30ptg ada pertunjukkan sains kt pentas..
syok gak.. jln2 tgk pameran yg ada. teka kelajuan bola la..mcm2 mmg syok sgt2...tp syg malas nak kuarkan kamera...ahahaha elok la sapa ada anak2 tu p sini, byk benda yg anak2 bleh belajar. ada keretapi mekanikal...jenuh kayuh nak gerakkan keretapi tu, pastu cik annur bw keretapi sendiri..hehe, along naik cam hamster punya roda tu tp utk manusia punya...hehehe semua xde gambar..

ada piano besarr...syok pijak2 nih. cik annur siap merangkak2 lg... kt bahagian luar plak ada piano gak tp daripada batu...bunyi pun best.

time nk blk nampak plak bahagian bwh tu ada kolam utk kanak2...nasib km bjalan mmg bawa baju spare ..kasi la budak busyuk ni berendam dekat sejam gak..kolam ni ttp kol 5.45ptg... blk tu cik annur lena dlm kereta..penat sgt dok belajar mcm2..pastu mandi2 plak... len kali bleh p lagi...byk kawasan km x teroka betul2...
 

3 comments:

nurin jazlin said...

pusat sains negara erm, budak-budak suka la nie, atau kat KLCC tu apa nama dia?

kalau bawak kat balai seni lukis negara karang, budak-budak tak paham plak.

from deep of my heart~ said...

seronok annur dapat jalan-jalan, mama dia pon tumpang main piano ye.. hehhee

lieyalatif said...

aktiviti yg menarik ni sue...sure seronok annur ...aku penah gak gi sini...enjoy dpt belajar mcm2 kan....

Related Posts with Thumbnails