Followers

Wednesday, February 08, 2012

Fraser's Hill

salam semua

wiken lepas2 (akhir bulan Jan)  kami blk raub, tujuan utama nak p klinik gigi. ingat nak buang gigi depan annur yg dah "mati" tu, sekali dr. kata x perlu nanti dia akan longgar/goyang sendiri bila tumbuh gigi baru. check gigi dia semua ok xde lubang. pastu saya plak yg tampal gigi setelah 6 tahun x jumpa dr. gigi, seram dia lain macam sket. ahahaha nasib baik dr gigi tu sgt ler baik. lemah-lembut kurang sket rasa nebes saya. dlm 15 min siap tampal gigi hehe kena byr RM35 sahaja, murah kan. I love Raub !!! yeahhhhh. blk umah siap2 kami p kenduri kawen plak,  ptg tu blk ulu-dong, sgt seronok pasal budak2 dpt mandi sungai (depan rumah je pun ) pastu sepupu2 & abg saya p cari ikan sungai... pastu sepupu, mak & acu cari keladi kt tepi sungai.. kuar dari sungai terus semuanya buat kerja masing2, saya/ tumbuk cili jer pastu lepak2 sambil bergosip2 . sepupu yg seorang tu menggulai ikan sungai buat gulai tempoyak, yg keladi kami buat gulai lemak buh belimbing buluh.. pastu buat telur dadar & goreng ikan kembung berebus...makan nasik lagi pada kol 5 ptg! giler ahhhh hidang ngan periuk2 sekali atas meja. ermm kenangan x dpt dijual beli...mkn kt depan rumah plak tu al-hamdulillah merasa nnur pengalaman di kampung. pasang buaian tido kt depan rumah.... indahnya. sayang time tu semua kekenyangan sampai malas nak kuarkan kamera huhuhu

ahad plak derang ni tetiba ajak p ke bukit fraser. hehehe semua sihat sejahtera so, naik ler kami ke sana. dlm sejam lebih sket sampai la kami di kaki bukit fraser. bila sampai situ mesti berenti beli burger. sedap betul budak ni punya burger. cik annur order 2 utk dia...hehe seketul je habis, satu lg dia makan masa blk.

duta burger kaki bukit fraser

dah sampai bukit fraser. la ni bleh naik suka2 hati ye. pasal jalan utk turun dah di buka semula. sebelum ni ada time dia. cam no genap utk turun, no. ganjil utk naik. klu x silap la ye.. lupa dah
de & gang dah naik dulu utk hidupkan api suma... ayam kami beli time nak kuar rumah pastu berenti kt sg apa tah nama utk basuh & perap.. hebat owh abg saya, dia buat suma tu...kami tgk dari tebing jer...ahahaha

dah start bakar ayam & sosej ...ikan last sekali
 kakak ipar siap bawa nasi & gulai tempoyak tp semua kenyang pasal dah mkn burger sebelum naik. so ratah2 je la lauk2 yg ada.. ada sardin mentah + cili api utk makan ngan roti. buah limau & pisang pun ada

 sementara nak siap bakar makanan...en abu buat projek ni ngan abg de... bukan main hepi anak2 

siap hias ngan daun2 yg ada...hehehe syok pasal sejukkkkk

dalam 2 jam melepak, kami kemas2 kasi betul2 bersih cam kami sampai :) kami bawa budak2 ni naik kuda plak. di Padlock.
 tiket RM8 utk 2 org... pusing la satu bulatan, jadilah nak merasakan.

ayah & cik annur

pastu kami ke sini plak 
 RM 6 utk satu bot kayuh ni. saya & mak tok, en abu & cik annur, cu amir & milla, k.nani & kakak ma pastu pak tam & along suara kami je la yg bising2 dlm kolam tu kami sewa 5 bot ni.... kayuh la korang dlm masa 15 min tu... penat wehh asyik gelak2 je pasal salah hala..nak p kiri tp lepas ke kanan...ahahahaha

budak x reti dok diam ni.... dah berani dia ni, nak naik bot kayuh ni kena ukur dulu.. nasib cik annur tinggi, so dia lepas la naik bot ni. seri & abah dia dok tepi je la...

cik annur yg dah penat kononnya..padahal bukan dia kayuh pun...ahahaha 

 kemudian kami lepak2 kt taman permainan, kasi anak2 cergas sket dah ler agak sejuk ..dah petangkan.

tetiba hujan. terus salam2 semua.. masuk kereta menghala ke rumah masing2. kami blk s.alam ikut kuala kubu bharu, tembus selayang. stop makan malam, sampai rumah kol 8.30. wiken yg memenatkan tp sgt mengembirakan. al-hamdulilah diberikan peluang utk bersama2 dgn saudara-mara & adik beradik. semoga cik annur faham erti persaudaraan . insya-Allah kami akan jadikan perjalanan2 atau percutian cam ini di masa akan datang. semoga kami terus rapat seperti ini. amin.



auto publish





5 comments:

Nurin Jazlin said...

FUYO jalan fraser's hill nampaknya...

jalan pi fraser's hill tinggi ka? adakah kechuramannya tinggi atau sekadar jalan yang agak mendatar?

Jasfyra said...

bestnya p tmpat sejuk...xpenah lg p fraser hills.pemandangan mesti cantik kn

Anonymous said...

mestilah jasfyra... tempat sejuk macham tu la dia...

wanie said...

seronoknye jalan2 fraser hill..siap bbq lagi..

berani annur naik bot kayuh tu ye..kalau si irfan mmg takkan dia naik...bukan irfan je, wanie pun takut naik bot kayuh tu..hehehe

lieyalatif said...

wah best2...aku tak penah sampai lagi tau sue....bile laa nak gi nie....

aku suke projek en abu buat pondok2 tu...rajin die melayan anak dare kesayangan die yeak....sonok le annur dpt lepak dlm pondok tuh heheeheheeh.....

betul tu sue, pergi bercuti ramai2 cam ni baru seronok....ikatan saudara pun makin erat kan....cewah,mcm ustazah aku bercakap wakakaakkak

Related Posts with Thumbnails