Followers

Tuesday, January 31, 2012

tak sabar nak cuti panjang


salam semua , 

saya sudah tak sabar nak cuti panjang pasal bleh anta, amik budak busyuk ni dari tadika. kalau dikira2 setahun 3-4 kali je ada peluang nak buat semua ni ngan cik annur. ermmm al-hamdulillah kurang2nya  merasa gak ... esok cuti hari wilayah pastu saya sambung terus khamis & jumaat :)... sabtu & ahad cuti wiken, isnin & selasa plak cuti umum ...hehe panjangkan... kami nak balik kedah



rindu sama ini budak! godek2 pc jumpa gambar ni :) time ni dia berumo 2 thn ++ nak masuk 3 thn

 ni pun sama.... maniskan? 

skrg asyik nak gaduh ngan mama je budak bertuah ni. org dah besarkan...ada je nak di lawannya... kecik2 dulu cute la bila menjawab...besar2 ni bleh mengundang amarah mama awak ni tau x? hai la anak...mama saya awak banyak2...





naga di mydin selayang


lokasi kejadian : mydin selayang 
rasa 2 mggu lepas

tetiba time nak kuar dari mydin tu dgr bunyi bising2..owh ada tarian naga rupanya, terus la smgt anak beranak nak tgk... hehe cik annur dah besar maka dia sudah tidak takut lagi seperti tahun2 yg lalu, rasa cam nangis gak la dia bila nengok naga tu. kali ni naga siap tayang2 muka kt depan dia, rilek je minah kenit tu...yelah pasal bdukung ngan ayah dia..cer dia bdiri je mesti nangis gak tu...ahahaha layan gambo je la eh, tatau nak cerita apa...









Monday, January 30, 2012

CHIPMUNKS

salam semua,

antara koleksi chipmunks daripada McD yg cik annur ada. Ada yang kami beli sendiri, tp byknya  "seseorang" yg berikan. makaseh ye awak! ;)n3 ni khas buat awak... hehe x rugi tau awak kasi chipmunks ni kt cik annur, ni dia susun & snap pic sendiri, mama dia x yah suruh pun tgk2 dah ada dlm kamera dah... dia kalo dpt pegang hp/kamera mmg mcm2 gambo la yg ada, baguskan byk modal mama dia nak hapdet blog... ahahaha. tp kdg2 gambo x senonoh pun ada gak... ada ke patut dia bantai amik gambo pusat dia...eeeee x sopan betul! gambo lubang hidung pun byk...muahahahaha x sanggup nak tayang..ada la simpan gak sket2 gambo tu, kut besar nanti bleh tunjuk kt cik annur... biar dia malu2 kucen nanti :P

macam2 pesen cik annur susun chipmunks dia hehe nampak cute la plak... sayang betoi dia ngan koleksi yg ini.... bila dia dah puad main ngan chipmunks ni, semua masuk ke akuarium kosong (yg dah xde ikan tu) situlah tempat simpan chipmunks ni... xde la sepah merata2 kan...

 cutekan... cam kembar plak chipmunks ni... kdg2 cik annur buh dlm stroller anak patung dia, pastu tolak keliling rumah. hehehe lawak je tgk. cik annur mmg minat ngan benda camni... la ni dok berkira ngan "cik adik" & "cik abang" dia plak.... ermm macam2, cer suh dia baca buku byk alasan dia tau... dan2 time tu ngantok... 







glitter-graphics.com

Wednesday, January 25, 2012

sabtu, ahad & isnin

cerita cuti CNY kami 

sabtu - isnin  mak tok & kuncu2nya (de, kak nani + seri & cu amir) ke perlis nak menetapkan hari kenduri kawen acu & kakak milla...along & kakak ma dok rumah kami.  

Sabtu : IKEA 

pasal dah dekat setahun x ke IKEA  ahaha tempat sejuk, cantik, x jauh daripada rumah. mmg sesuai nak jln2 bawak anak buah....hehe CCTV merata-rata so rasa selamat... budak2 ni bukan main hepi pasal blh duduk2 kt sofa...pastu masing2 berangan nak bilik cantik camtulah... hehehe oh ya kol 10 pg kami sampai IKEA

budak ni dah penat...buat perangai "baik"


makan time! ala pic kepak ayam x masuk plak...
 
cik annur suka kek ni..lupa la nama kek ni ..owh dia berkeras nak cik tikus ni...ermm apa2 je la.. beli 2 ekor nih ha.. yg gelap tu namanya cik abg ( sempena nama acu dia...acukan gelap :P ) yg putih tu cik adik ( sempena nama panggilan cik annur pasal cik annur cerah ) ahahaha

sebelum balik jalan2 cari ini plak --- penkek durian cam NIZA cerita ari tu..teringin weh
budak ni pun suka...ok pentipu lepas tu dia kata x sedap..mula2 beria2 kata sedap..cess

ahad : pagi - buat muffin vanila
            mlm - funfair @ sg buloh

lepas mandi & bfast (cekodok ikan bilis & nasi goreng), kanak2 perempuan 2 org ni buat xtvt kt dapo plak

kakak ma & cik annur yg bancuh...mama jadi mandor aje...

cik annur tlg buh coklat rice


 dah siap! sedapppp & menarik... suka kanak2 berdua ni dgn xtvt mengekek nih. saya pun rasa best pasal, lepas siap2 semua ni depa berdua kemas semula... pastu kanak2 semua berebut2 nak main psp2 acu depa.... gilir2 okeh gaduh2 je ttp semua ! p baca buku...ahahaha kejam sket ngan depa....klu x asyik ngadap tu je

 tghari tu saya masak kari ikan keli, ikan goreng, sambal belacan & tumis air bayam ------ licin! hehehe mlm tu kami ke funfair, gambar xde... malas plak rasanya. dah la ramai warga asing...takot okeh.


Isnin : Taman Tasik Perdana

bfas makan ni & nasi goreng

buat burger 5 biji... buat bekal -----licin gak!

budak2 ni & en abu jogging la 2-3 round ....ai jaga beg akekekel lepas mkn burger km p makan laksa plak. sampai umah kol 1.30ptg.... masak2 laju2 utk lunch ( ikan masak kicap & bayam --- licin ! huhuhu )  buat apa yg patut rehat sampai ptg. ptg siap2 masak nasi ayam plak. budak 2ni nak mkn nasi ayam + mak tok & kuncu2nya dijangka sampai kol 8 mlm... hehehe al-hamdulillah settle semuanya.. cik annur paling hepi pasal ada kawan kt umah... depa 3 org tido dlm bilik.... klu x cik annur dok melekat kt ayah dia je.... lega rasanya ahahaha



ok itu aje. sekian, terima kasih !



Wednesday, January 18, 2012

pokok yg tadi tu...

 salam semua, godek2 dlm pc terjumpa pic pokok ni...hehe la rupa pokok tu... 

tarraaaaaaaaaa

pokok ni bleh membesar lagi...
tp mak tok selalu cantas dahan yg ada...so pokok mak tok rendang je..senang nak amik buah dia .setiap kali lepas cantas mesti buah keluar byk...

ni dia buah tadi tu...







WW ?

salam,
nak tayang buah  ni, hepp jgn tanya nama ai tatau nama buah ni.. hari tu dah ingat tetiba hari ni lupa ahahah nampak benar x beri perhatian bila mak tok cerita. daun buah ni boleh buat ubat kencing manis, rebus kemudiam minum. buah dia rasa masam2 manis... sedap gak... lepas cantas mesti keluar buah yg gila meriah... geram sgt2 tgk merah2 ni...

pemandangan dari bahagian atas 

ni plak dari sisi ...hehe xde perbezaan pun, tp saje suka-suka :P




  madah hari ini : "orang yang paling berkuasa adalah orang yang dapat menguasai dirinya sendiri"


Tuesday, January 17, 2012

Annur dan pakaian "sekolah" beliau

 salam semua, 

saje buat kenang-kenangan cik annur dikemudian hari. tahun ni last dia p tadika..hahaha nanti soploh thn pakai baju kaler putih je la... semua gambar2 ni mak tok & ayah yg tlg snapkan. hehe thn ni mama cik annur x cuti pun utk hantar dia ke tadika. thn ni cik annur ke tadika yg sama macam thn lepas punya so xde masalah apa la pun... cikgu dia je bertukar ....hehe so far ok semuanya...kami selesa annur belajar di tadika skrg ni, dekat je pun ngan rumah tp still naik "bas sekolah"  pasal mak tok x larat nak jalan kaki p blk anta dia. kami plak mmg kol 6.40pg dah masuk dlm kereta nka hantar kt tadika pun xde org lg . nasib baik ada pengangkutan klu x pening gak la. 

 turun tangga rumah, tiap2 pg berbaju panas budak kurus ni ....hahaha dia sejuk sokmo kalau pagi2. pakai seluar ketat kat dlm supaya bila duduk x nampak spender akekekeke.

pose kt motor acu plak


 ok "bas sekolah" dah sampai..tata mak tok !


ini pulak uniform utk PJ tadika dia. 
kena pakai setiap hari selasa & khamis. suka la budak2 ni, melompat je kerjanya...



ok itu je. babai semua :)



Monday, January 16, 2012

pavlova

salam semua.

org lain sibuk pasal pavlova...saya pun nak buat gak! ahahaha agak2 koranglah, menjadi x pavlova saya? resepi saya ambil dari sini KLIK :) senang je nak buat rupanya...  erkkk senang x senang gak la...


 ni dia rupa lavlova sebelum kena bertapa dlm overn selama hampir 1 jam 15 min ! berlari2 en abu ambik hp utk tangkap gambar...saba je la beliau...sanggup p kedai semata-mata bini dia nak tepung jagung...hahaha padahal nak guna 1/2 sudu je pun.... sowilah mana ai tau tepung jagung xde kt umah kite :P

rupa sebenar pavlova setelah bersauna dlm oven

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

hehehe malu nak tunjuk, cam pelik je rupa beliau ni tau, 

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*






ini dia...boleh lah kan? festime cuber katanya

pic yg dah siap hias? elek ! 

pada sayalah..saya berjaya buat pavlova  ni sebanyak 80 % cam ada yg kurang walaupun pavlova saya cam menjadi... ermm nanti bila2 free nak try lagi la... nak kasi tebal lagik....ni rasa cam nipis plak, kalau buat 2 layer maybe ok  ermmmm saya x hias cam org lain buat tu...saya potong seketul, saya buh krim buh buah...hehehe gituler ceritanya... huhuhu saya je yg makan pun, org lain x mo pasal manis depa kata, en abu mmg kurang sket benda2 camni, kalau buat puding ke apa, mak tok mmg makan, benda2 pelik ni depa x mo cam red velvet x berani nak buat pasal kompom depa kt umah x mo makan pasal merah semacam je...


next nak cuba buat apa plak eh? ahahaha

Friday, January 13, 2012

mudah-mudahan

 salam semua

mudah-mudahan tahun 2012 bersamaan 1433/ 1434H  ini membawa beribu keberkataan kepada setiap org di muka bumi Allah ini ...Amin. 




Doa Keselamatan Dunia Akhirat

Ya Allah! Kami minta ampun kepadaMu dan kesejahteraan agama di dunia dan di akhirat.

sumber :KLIK







Thursday, January 12, 2012

Bukit Melawati, Kuala Selangor


mula2 nak p hari sabtu, tapi panas melampau plak rasanya hari sabtu lepas... terus dok diam2 dalam rumah aje. so ahad pagi tu dlm dok fikir nak p mana terus ckp  ngan en abu nak p bukit melawati kuala selangor jugakkk. x jauh sgt dari rumah kami dlm 30-40 min klu lori bersepah atas jalan raya lambat la sket tiba ke sana. kuar rumah kol 11 pagi rasanya. berenti kt macam2 tempat, tesco k.sgor utk makan, cik annur belasah nasi ayam habis la sepinggan tu pasal x bfast pg tu....kami makan burger terus lunch la kiranya. pastu pusing2 sekitar bandar tu ..nampak kedai barang hantaran, singgah plak beli la bakul hantaran..giler murah reganya... pastu nampak plak kedai apa tah yg buat perkhidmatan terapi letrik tu al-jabbar ..dr jisim tu..menerai plak 30min kena byr RM3 ahahah kalo sejam cuma RM5.... sejam lama sgt ...try la en.abu, saya & mak tok 30 min sorang... settle semua dlm kol 2 ++ rasanya... lebih kurang 10 min dari kedai dr. jisim sampailah kami ke tempat yg nak dituju.
mula2 beli tiket kt kuanter tiket. tiket utk naik trem (nama kenderaan itu) ke bukit melawati & melawat taman ikan air tawar RM5 utk dewasa, kanak-kanak & warga emas RM3..klu naik trem aje ke bukit melawati cuma RM3. masa beli tiket tgk betul2 ok. sabtu, ahad & cuti umum x bleh bw naik kereta ke atas.

panjang gak trem ni...bleh naik ramai org, setiap 10-15min mesti trem lalu.
pemandangan daripada atas trem. rumah api ini dibina pada tahun 1907

 trem stop je terus nampak meriam byk2... hehe pemandangan kt depan meriam ni ialah laut..erkk ke kuala eh

smgt semua pun ak bergambar ngan meriam... 
sekali hambek ko..pandang keliling bersepah meriam ahahahaha tgk cik annur smgt sggh dia !

 kami masuk sini! rumah api kami x p pun...malas plak rasanya nak menapak. bleh la, xde la best sgtkan...kecuali tgk susur galur kesultanan Selangor. menarik! kawasan sekitar ni mmg byk sgt ngan monyet/kera etc x kenal plak spesis depa ni...huhu ngeri okeh. cam fobia plak rasanya...bagi yg dah biasa xde apa la.... spesis tu semuanya tak takut org okeh.... selamber je rampas makanan ko bw or bleh beli kasi depa makan.

 cik annur bergambar berlatar-belakangkan rumah api :)

 byk ooo binatang ni..anak2 melekat je kt perut mak2 monyet ni..kaler oren

atas tu la muzium, konon2 ambil gambar ni nak tunjuk monyet byk2 tu tp haku takut ahaha nak beli eskrem pun x berani, takut kena rampas ngan monyet2 tu... sabo je la, dah ler panas, air lupa nak bw...

 menunggu trem dtg... cik annur beriba je la..takut weh kut kang monyet terkam, mau demam terjut kami. trem sampai terus ke taman ikan air tawar kt bwh rupanya ingatkan atas bukit melawati tu. 

boleh lah kalau takat nak buang masa kt sini..pekerja pun nampak seketul dua jer...hehe tandas & surau ada disediakan kt sini

burung merak pun ada 

pusing2 lebih kurang sambil mengenal spesis ikan air tawar kami pun tunggu trem utk ke kaki bukit melawati semula, kereta park kt sekitar tu je.. beli eskrem sorang seketul kemudian balik ke rumah. sampai rumah kol 5 ptg.

Related Posts with Thumbnails