Followers

Tuesday, November 01, 2011

Kota Kinabalu - Hari Ketiga (last)

salam semua,

phewww lega sungguh rasanya pasai ni n3 last utk kenangan-kenangan km kt KK...x tahan siap berpart2 cam la byk benar xtvt. sekarang sy mmg bz byk. ngan kerja, mlm p kelas pastu asgmnt, mmg x terkejar rasanya. blog pun semakin suram padahal byk je berxtvt tp x sempat nak kongsi2 cerita. ermmm xpe la kut2 nanti xde modal nak berblog bleh la belasah ngan gambo2 yg ada. 

malam hari ke 2 tu kami berpecah. mak tok, acu & milla keluar dl, terus pergi pasar malam. kami plak makan2 dulu pastu baru ke pasar mlm selepas pastikan cik annur ok. maklum ler mlm pertama x puas mama dia nak pusing2 main taram je beli yg nampak xde nak survey2 ke apa... 

mula2 masuk pasar ni akan jumpa org jual brooch yg bykkkkkkkkkkk dan cantik..eee geram! klu bleh suma pun nak. kira nak beli serba satu...klu beli camtu 2-3 bulan kompom sy pakai brooch x akan sama ...keh keh keh area sini ada jual  cerderahati/t-shirt etc. area blkg kena lintas jln barulah pasar basah + tempat mkn yg ada jual bakar2 tu. beli2 lebih kurang km terus ke pasar basah. mlm pertama x sempat nak jln2...
kt pasar malam ni jumpa kulit2 siput/kerang yg blkg cik annur rm20 beli dua dpt rm30 tp kami x beli pun. cik annur nak kulit siput yg kecik tu je yg kaler hitam tu..kecik2 pun besar penumbuk dia gak.. 3 ketul rm5 jer...hehe murah betul. so belikan dia 3 ketul.
 
mama cik annur plak suka cili padi kt KK ni pasal pedas giler hehe beli 2 paket sepaket rm1 je.. puas hati merah suma. 

dah beli 2 paket berani la minta izin nak amik gambar akekeke taktik bak kata acu. ceh!

lalu plak kt are sayur2. minta izin nak amik gambar. tokei tu suh cik annur junjung labu ni..hoh mmg tak la kan... minah tu berat baru 15kg, mau dia terbaring atas labu2 tu... oh ya kt sini klu selonggok tu depa panggil setompok... akekeke tompok2 taik unta... jln2  pusing2 sampai puas hati kami pun blk ke hotel..lepak2 kt bwh tu..pastu jln2 jap pasar mlm depan hotel plak..hehehe ngabehkan duit betul. haihh x beli rasa ralat plak.
tgh lepak2 geng mak tok sampai mulah xtvt menayang apa yg berjaya dirembat dan siapa punya paling cantik muahahaha

cik annur tamo kalah..menayang gak cincin dia :) lepas tu kami semua naik atas, kemas2 brg suma. esok pg2 nak blk dah...mmg pendek percutian ni pasal sy x bleh cuti lama pasai ada kelas, selagi masih bergelar pelajar mmg x bleh nak lama2 klu nak p jauh2...jadilah dpt gak melawat tempat org... 

esok kol 6pg semua org bgn dan bersiap. flite AA & Firefly sama time. 

pg tu bfast kt kedai mamak yg sedap kt KK tu..hehehe 7.30 bertolak ke terminal amik 2 teksi masing2 p terminal yg akan km berlepas.
ini xtvt cik annur & mak tok  sementara tggu kami angkat brg letak kt lobi cik annur & mak tok dah turun bwh siap2 depa nak kasi burung makan... 

 tokei hotel yg baik hati kasi cik annur semangkuk beras utk diberikan kepada burung merpati ni...pasai dia kata dia nampak dah 2 pagi ni cik annur suka benar kasi burung2 tu mkn..

 bukan main smgt budak ni tgk burung2 tu dtg kt dia :)

en abu ada buat video time ni, siap2 suma terus ke airport
 
  turun dr teksi buh brg atas troli budak bertuah ni pun sama nak dok, punya la dia malas nak jalan.. asyik ngan monyet dia. sonok benar bila ayah dok tolak troli

cik annur lepas beli donuts pastu nak apa tah lagi... malas nak layan tu yg muka x puas hati dua2 tu ahahaha


9.45 pg kami pun terbang pulang ke semanjung.

cik annur ngan food dia. eksyen lbh, mkn muffin tu secubit terus x mo, time nak bukan main lg eh.
 babai KK ada rezeki kami sampai lg.

km selamat sampai kt LCCT. jam 12.30tghari dah ada dlm kereta dah terus ke KLIA amik acu & milla



sekian.


lg 2 mggu en abu nak ke KK o/s kt sana. yesss bleh kirim benda yg x puas shopping ari tu...









2 comments:

awan dania said...

gambaq pramugari tak ambek ke?

Anonymous said...

Parking keta kat lcct kena bape hinggit tak habaq mai pun...bape hinggit ? TQ

Related Posts with Thumbnails