Followers

Thursday, November 03, 2011

Kangkung Puteri


salam semua, hari ni nak tunjuk salah satu lauk fav saya & adik beradik klu blk raub. eleh cam la xde jual kt sini kan...tah tatau la plak pasai jarang p pasar tani area sini.

nama beliau ialah kangkung puteri !


cam rumput semalu je kan, bezanya xde duri dan pokok kangkung puteri ni besar sket la daun dia berbanding rumput semalu.

siapa pernah & suka makan kangkung puteri masak lemak cili api? sedapnya, bila dah masak kangkung puteri ni, harum dan berbau cam petai...lemak2 gitu... hehehe mak tok selalunya masak gulai lemak kangkung puteri ni ngan ikan tenggiri/ikan keli.  



apa yg saya suka #


autopublish

8 comments:

AMieN~7 said...

Oooooo kangkung puteri.

baru minggu lepas aku makan masa lunch kat kedai area PJ ni, mula2 aku ingat sayur pucuk asin...

bila dah makan rasa pelik semacam je, patut la lain macam rasanya, aku tersalah boh sayur... huhu

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

amien bukan ke pucuk asin tu besar2 taun dia? ke ko makan daun turi? eh ke sama je daun turi ngan pucuk asin tu? konpius plak aku. akekeke

wanie said...

eh...tak pernah jumpa kangkung camni...heheheh...

lieyalatif said...

eh aku tak penah tau laa sue....seb baik ko buat tunjukkan.....tingin lak aku nak rase hah!

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

wanie & lieya - carilah weh pastu try masak lemak..sedap, wangi cam petai tp rasa petai xde..bau je..kwn opis ckp mak dia goreng cam goreng kangkung bias atu...nanti aku try..

Qaseh said...

kangkung puteri...kat kampung sy org panggil dgn nama lain kut...

Tie-Ibu wawanisolehah said...

tak pernah tengok kangkung ni..bukan daun turi ke sue?

Anonymous said...

Memang sdap tp kat shah alam ni mane nk cri ek

Related Posts with Thumbnails