Followers

Wednesday, November 16, 2011

cerita tentang saya

salam semua :)
cerita tentang saya ...

sebagai seorang pelajar separuh masa dan juga  isteri, ibu, pekerja sepenuh masa. pertama sekali mental & fizikal kena "taf" huhuhu dugaan sgt la hebat erkkk xde la hebat bebenar tp sgt2 penguji kesabaran saya yg tak berapa nak tabah ni... byk kali gak rasa nak nangis tapi airmata x kuar pun...rasa aje!

tugas sebagai isteri, ibu & bekerja pun dah penatkan, ni penat berganda bila saya bergelar pelajar kembali. padan mukakan..saya yg pilih jalan ini, diam x diam dah hampir setahun saya menjadi pelajar... dah nak habis sem 2...ada baki lagi 2 sem. saya buat 4 sem = 2 thn ...nak buat 1 1/2 thn = 3 sem x mampu rasanya...ni pun bagai nak kelam-kelibut. paling x tahan bila ada event kt opis time tulah kite kalut ngan tarikh nak anta asgmnt/project  T____________T  korang dpt bygkan tak camne kalutnya hidup...sampai nak p toilet pun kdg2 saya delay-delay kan..miahahaha punya x mo tinggal keyboard nih.. kdg2 ok..bukan selalu.

pernah gak rasa nak rest dulu, tp rugi plak... nanti lg la saya ketinggalan..kena tinggal ngan kawan2 seperjuangan yg masyukkkk tu... lg pun nanti nak tak nak saya kena buat gak... teruskan gak la walaupun rasa nak ponteng manjang tiap kali ada kelas... huhuhu

sokongan keluarga juga amat penting...terutama suami. cam saya syukur sgt2 en abu sgt2 memahami....salah satu perkara yg dia selalu buat yg membuatkan saya tersenyum dan hilang sket penat ialah bila dia & annur sediakan air mandi (air suam) tiap kali saya blk dr kelas...huhu yelah kdg2 sampai umah dah kol 10.00 mlm... rumah saya x guna water heater pasal saya takut nak guna water heater hahaha klu x lama dah en abu pasangkan...saya jadi fobia bila pernah dpt email ada org mati kena renjatan letrik laki bini klu x salah, sapa tah mati dl...kiranya laki ke bini nak tlg...sekali dua2 mati dlm blk air... huwaaaa takut... buat sementara ni mmg x la kut ada water heater kt umah...saya ni klu fobia lain mcm sket.. p hotel klu ada tab mandi pun takut.. akekeke dok bygkan sapa la berendam sebelum ni...pastu selalu tgk CSI kan ada org mati dlm tab pastu penuh darah huhuhu takottttttttttttt ....

ermm berbalik kepada cerita asal... saya selalu berharap, saya akan terus tabah, kuat, bersemangat, mendapat sepenuh sokongan drpd org2 disekeliling saya, diberikan kesihatan yg berterus supaya saya boleh manghabiskan pengajian saya dalam masa yg telah ditetapkan... ok itu je sesi luahan perasaan saya... byk sebenarnya nak tulis tetiba rasa nak mengalir airmata plak dah, x reti nak bercerita apa sebenarnya yg saya rasa ermm kang klu luahkan apa yg terbuku risau plak org fikir nak tagih simpati, poyo erkk mcm2lah mcmlah saya sorang je yg susah camnikan... penerimaan org tidak semuanya sama :) klu nak tahu "taf" ke tak "taf" silalah buat seperti saya ...hehehe kdg2 sampai nak nangis pun x bleh pasal kerja tgh byk nak kena buat . cer tengok cer tengok nak nangis pun kena tangguh2.... TASUKE betoi.

oklah babai..jumpa lg dilain n3


5 comments:

honky tong kosong said...

la, suhana dah nak teroyak ke? janganlah itu macam, makan lah roti gardenia dulu dengan kaya pandan.

semangat mesti kuat, barulah budak Library science yang rugged. kita kena kuat dan steady untuk menghadapai segala cnabaran...

AMieN~7 said...

La.... koi ingat blog rancangan 'Bersamamu' TB3 tadik... hehehe...

Cik Nurul Pinky said...

akak..nurul jadi takut lak nak sambung belajar hahaha..tapi nurul kuatkan semangat dengan kata dlm hati " sambung belajar nanti dapat gaji masyuk " hahahaha.Akak kena tabah yer..

Akak, lepas tragedi renjatan water hilter tu kan, umah nurul pun dah tukar ke salur shower ke getah punya..yang laki bini kena renjatan tu sebab wayar showernya jenis besi kak.

musa al-jabar said...

nurul,

salah ejaan tu.. water heater... bukan water hilter

mendiang kurt cobain said...

nurul,

sambung belajaq tu kan sunah Nabi, belajaq sampai bila pon, jangan takut.. semua akan menjadi biasa sekiranya kita dah niat untuk sambung belajaq tu.

Related Posts with Thumbnails