Followers

Friday, October 28, 2011

Kota Kinabalu - Hari Kedua (Part II)

salam semua :)

hoh lama betul nak tggu sambungan ni...saya pun risau tgk ada je dlm draft ni  ha....akekeke. ermmm ok kite sambung cerita, x lama tinggal nak edit2 sket je lagi...   

lepas kami bergambar sekitar Kundasang Memorial War kami terus ke Mata Air Panas Poring ! 
 tgh panas2 x kosa nak mandi air panas... tiket masuk RM3
 

cik annur x sabar2 nak mandi, x sedar tu dia kurang sihat. 

comot sggh ini budak 

sampai2 terus kasi cik annur masuk kolam ni... mmg utk budak2 rasanya... suka bukan main dia pasal bleh kuak lentang sorang2 air plak suam2 gitu...

ahli rombongan lain rendam kaki kt sini, ada byk kolam2 utk korang berendam... kolam rendam kaki ada kt 1 pondok tu, dekat2 ngan tempat tukar baju. rupanya ada 3 kolam, kurang panas, panas, panas gile...depa p pilih yg panas gile, x sanggup nak rendam kaki...akekeke mana nak tau kan? depa ni kunun2 tahan la..akekeke pastu masing2 kaki merah...ahahahaha

cik annur tukar ke kolam sebelah ngan tempat rendam kaki plak.. kolam mula2 td jauh dari depa2 ni.... jgn risau ye..korang bleh tukar air ni tiap kali nak mandi.... yelah tah sapa2 je sebelum ni berendamkan... mmg nahas la klu x buang air dl ...byk kolam2 jenis ni... 1 pondok klu x silap ada 3 kolam camni...

cik annur dah siap bilas badan dan bersiap,
adala dlm 2 jam kami lepak kt sini lepas tu kami ke tempat yg paling kami x sabar nak pergi iaitu ke....
 
 Tagal Sg. Moroli, Kg. Luanti Baru Ranau

Harga Tiket 
                                                 Dewasa        :     Mandi bersama ikan RM10.00
                                        Rendam kaki hingga paras lutut RM5.
                                                 Kanak-kanak:    RM2.00

 takottttttttt...geli sgt2 pasal ikan kelah suma besar2 ngeri rasanya takut kena gigit

 mak tok hebat...berani giler....ahahaha dia tgh ngaja kasi ikan kerumum tgn ...

cik annur seriau nengok ikan dok kerumum kaki kami

 dah berani sket... pakai spender je pun ha.. td dah tukar baju masa mandi kt kolam air panas

 dua beranak ni mmg sehati sejiwa...dua2 penakut! akekekeke dok tepi2 aje la...dok lempar makanan ikan. makanan ikan kt sini murrah sepaket 20 sen jer... beli 10 pun bleh..hiks

 ni la pun paling berani dua beranak ni ha...muahahahaha

 mula2 acu tunjuk berani... ahahaha rupa2nya

penakut & penggeli gak! miahahahaha

acu dah berani semula... :P 

setiap org diberi masa 15 min... puas gak la main2 ngan ikan kelah ni... hiruk pikuk dgr org gelak + jerit2 geli kena kerumum ngan ikan keli... ada la kami buat video kt sini...miahahaha malu nak nak kongsi ngan korang.
 

blk tu kami singgah beli durian. en abu teringin nak rasa durian sabah... sebiji kecik rm15 ... rasa ? tiada komen! mihahahaha
kemudian kami meneruskan perjalanan ke ranau semula, ingat nak ke ladang sabah tea, tp tgk pun dah kol 2 ptg, abg nizam kena kerja mlm tu.. so kami terus ke ranau utk mkn tghari. abg nizam belanja !

kami semua makan nasi ayam. sedap nasi ayam ni...nasi mmg x kedekut, beras murah ke kt sabah? byk weh.. semua org mkn licin! cik annur je x makan...dia on off demam masa kt sabah.  nama kedai x ingat la plak.. kedai ni kt pekan ranau. kedai hujung sekali. mengikut kata abg nizam, sup kt kedai ni paling sedap :) tanya kt dia nama kedai mkn ni... dia pun lupa..ahahaha 

dlm kol 5.30 ptg km sampai bandar KK. km terus ke pasar kraftangan utk meninjau apa yg ada, pada saya kt pasar mlm lg murah, tgk benda yg sama je pun... belilah sket2 tanda mata kata org...
  cik annur selekeh abeh..barulah pelancong iye x? 

 cik annur sama naik memilih rantai tgn mutiara utk kawan2 dia... saiz budak2 1-6 thn tu RM10 dpt 3... tgk betul2 pasal ada yg campur ngan manik... pastu cik annur pow ayah dia monyet sabah.. ada anak kecik peluk monyet tu. tgk kt kundasang RM35 pastu kt pasar kraftangan dpt RM15 je..picit perut monyet tu kuar bunyik ,kalau mlm2 agak ngeri  la bunyik dia
cik annur bizi ngan monyet belaan dia

kemudian km beli ikan bilis, sotong kering, kuih cincin, rumpai laut kering utk di bawa blk ke semenanjung.. kuih cincin RM20 dpt 5 paket besar..tatau la murah ke mahal... nasib sedap ...hehehe  org kedai tu siap2 bungkuskan utk kite.. siap bertangkal/pemengang depa buat....cayalah, mmg kemas, cekap, kejap je dah siap brg ko dia bungkus dlm kotak . ensem gak budak yg jual brg ni... eh!

settle suma blk hotel, nak pulangkan kereta. mandi2 rehat2 mlm ni keluar lagi ke pasar malam... buat xtvt mlm sebelum tu. sama aje xtvt nya... ok nanti sambung lagi...






 



 











8 comments:

ZanaNordin said...

aku rasakan sue
tempat paling best kat sabah selain kundasang (gunung kinabalu), pulau....sg tagal tu.
mmg syokkk ooo layan main ngan ikan2 tu...
mak mertua aku siap nak tambah masa lagi tu.....tp masa we'll sampai tu dah petang sangat.....dah almost pukul 5 lebih pun...aku rasa kalau sampai awal...memang lagi lama ler kitaorg kat sana.

monyet cik annur tu sama ngan monyet batrice...tp monyet batrice takde anak......
bising ok

suhaiman said...

dalam kapal terbang pon best jugak, ada awek kadazan dusun...

ushuban said...

syoknya main ikan dan beli belah kat pasar kraftangan. macam-macam buleh beli tu.

abu dah tak larat nak layan si pari-pari tu.. apa mau bikin bang... layan saja la. hhahaahaa

Jasfyra said...

auww!!kalo aku tah2 xturun langsung kt sungai tu sue..tatut kena geget ngan ikan..ahahaha

Tie-Ibu wawanisolehah said...

geram aku tgk ko main ikan tu weh, boleh beli tak ikan kelah tu.
banyak gila mutiara Sue..rambang mata nak pilih kan

ushuban said...

Jas,

takda apa-apa la...

syoknya abu makan deghoyan

Anonymous said...

Ηello, I log on to your blog liκe еvery wеeκ.
Your story-telling ѕtуle is awesome, kееp
іt uρ!

Take а looκ at my web-site; Sixpack

Anonymous said...

Ι got thiѕ web page from my buԁԁу who іnformeԁ me
on the tορic of thіs web pаge and
at the moment thіs timе І am ѵiѕіtіng this
web site and rеadіng ѵery informativе
posts at thіs plaсe.

Mу web pagе click the following post

Related Posts with Thumbnails