Followers

Friday, June 17, 2011

saya bukan superwomen!


saya bukan superwomen or superstar miahahaha serius2...  emmm ada sesuatu yg menganggu perasaan saya ketika ini... nak kata lapar adalah mustahil! saya baru sudah makan nasi yg dibekalkan oleh cik puan besar sepiah! tgh kunyah keropok lekor sambil sedut air nenas... yummey! pasni nak tibai eskrem plak....  hahaha 

kdg2 saya x faham dgn perangai manusia ni..ada yg hendak kite menjaga hati dia jer... tp rasanya dia tak plak nak cuba layan kite seperti yg dia ingin org layan dia... erkk faham x maksud saya?  saya hepi je klu org lain senang (cuma kdg2 nyampah gak..itu normal lah kan?)...bila org  bercerita kepada dia beli itu ini, pergi jln sana-sini... laki dia belikan something ker.. rasanya jarang saya jeles.... pasal saya tahu tahap kemampuan saya. saya masih boleh beli baju baru wpun bharga rm10! janji baju baru, janji saya suka dan saya nampak gojesss bila pakai... wakakaka gurau jer.... sebenarnya bila kite tahu kemampuan kite ...kite akan rasa redha dan hepi... saya masih blh beli baju sutera wpun sutera gred paling low... (ini umpama sahaja!)

masalahnya bila kite x sedar2 diri! bila kite x bleh bersihkan hati dgn ke"hepi"an org lain...maka kite sakit hati... hal kecik kite rasa besar.. kite cepat terasa wahlal org itu tidak ngata or menunjuk... pada saya bukan masalah org yg menunjuk atau bercerita, tp pada diri kite yg menerimanya... kdg2 kite terasa pasal kite pun begitu.. hahaha betul x? hahaha... ermmm saya bukan nak tunjuk bagus... cuma saya pelik... itu sedikit sebanyak menganggu fikiran saya... selera makan menten gitu... cess! 

tah la... apa sebenarnya org mcm ini cari dlm hidup saya pun tak tahu....sampai bila nak biarkan perasaan menguasai ... byk sgt soklan berkepala kenapa bermain dlm kepala saya... saya selalu berdoa, jgnlah saya berperangai seperti itu.. saya rasa saya hepi dgn hidup saya wpun tak mewah seperti org lain... saya ada seorang suami yg sgt penyabar (al-hamdulillah), selalu menolong saya dlm segala hal... (oh matilah org meluat membaca n3 ini ) saya bsyukur dgn jodoh saya ... terima kasih Allah. dan saya punyai seorang anak yg sgt mendamaikan... dialah jantung hati saya... cuma kdg2 saya sedih, dia masih blum mempunyai adik... tp saya tahu Allah Maha Mendengar segala rintihan saya... ada yg ngatakan mungkin ini balasan dosa2 terhadap hamba-Nya yg sering lalai ini.... bergegar hati saya mendengarnya... Allah hu Akhbar... hanya dia yang Maha Mengetahui... mungkin betul... maafkan saya kalau saya pernah buat siapa2 terasa dgn perbuatan & kata2 saya... saya betul2 bermaksudkannya....maafkan lah saya ..semoga hati kite sentiasa bersih dan tenang...


eskrem dah sampai.... kena stop dulu... KNK & NNM beli satu bekas... hahaha layan!


8 comments:

Melissa Mjb said...

nak eskrem jugak!

Ciklinn said...

erm sgt setuju sue.... aku pun kdg2 heran dgn org yg mcm tu.... apaun kita sama2 bersyukur sbb dikurniakan seorg suami yg sgt memahami, bertanggungjawab dan best... aku sentiasa mendoakan kebahgiaan kawan aku nih.... aku nak join mkn sekerim leh?

loque said...

meliie pi beli kat puchong utama lekaih...

suhana yang mulia, itulah manusia di dunia dewata raya.

pi baca amien punya update baru.. satu kejutan budaya yang ekstrem

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

mellie - kalo ko ada kan best, mesti ko nyanyi2 sambil joget2 hiburkan kami :)

ciklinn- terima kasih linn.. meh2 ajak itu en umar yg kacak mkn sama....

loque - ermmmm bersyukurlah dgn apa yg kita ada.... semoga Allah sentiasa memelihara dan tetapkan iman kita... sedap x murtabak ituew?

OMG said...

ye saya maapkan..(hahha.tbe2)..
nk bg tazkirah cikit...Allah bg dugaan kt dunia ni mcm2..tp Allah x kan duga dgn ujian yang kita x leh nk harungi...stp ujian yg diberikan ade manfaat dimasa akn dtg..n setiap kesabaran tu akan diberikan ganjaran...so bersabo je la ye cik muhammad..so renung-renungkan dan selamat beramal..hahhaa

Bionic women said...

oooo..spesis orang seperti yg diceritakan nampaknya semakin membiak dengan jayanya..hahahha.
ntah ler..kekadang tu, tersangat ler pelik, dah ada kehidupan yg kengkononnya super gojes tapi kenapa nak sakitkan hati orang lain..

biarlah kita hidup ni ukur baju pada badan sendiri kan?
Well asalkan kita bahagia dengan hidup kita, pedulikan orang lain...

Allah maha mndengar dan memahami.
Apa yg penting kita diberkatiNya.

Anonymous said...

Salam..

Wahai Puan Superwomen yg gojes..hehe

Hukum alam ni senang je.. Jangan buat apa yg kamu tidak mahu org lain buat kamu.. itu aje.. yakin dgn janji Allah.. setiap kesabaran kita dlm melayan kerenah org yg mcm2 ada (apa pun x boley!)pasti berbalas.. kalau bukan di dunia hina ni pasti di akhirat..

sedikit sebyk mesti terasa jugak kan? marilah kita cuba bersama2 berlapang dada.. jangan SEKALI-KALI letakkan diri anda sama seperti manusia tersebut. Org yg negatif hanya akan menarik org yg negatif mcm mereka juga. org yg positif dia akan menarik org mcm mereka jugak. so, mari kita ddk dicelah2 org positif saje.. hehehehe

ikhlas dari jujai

loque said...

mari bersama-sama perjuangkan misi parti.

Related Posts with Thumbnails