Followers

Friday, April 22, 2011

penat otak





as salam
minggu ni 2 kali kesabaran saya dalam persahabatan diuji .. Ya Allah hebat sggh dugaan ini..lagi pulak bila kita tak boleh nak terangkan perkara sebenarnya kepada org yang sesedap hati bila lidah mula berkata-kata... nak kena fikirkan juga hal si penyampai berita, si pemberita ni plak jenis suka2 hati dia je serbu...  kalau tak ada si pemberita susah juga..kita tak tahu apa yg ada dibelakang kita.... tapi dgn adanya si pemberita bleh buat hati tak senang.. otak berserabut.... arghhhhhhhhhhh bencinya ! lain org org ckp lain difahamnya...yg tersepit ialah org yg mendengarnya walhal mungkin org itu tidak bmaksud apa2.... tp disebabkan si pemberita ini sedikit emo lain cerita jadinya....sebenarnya nak je ckp saya tak mahu dgr apa2 yg buruk ...saya hanya mahu dgr cerita yg enak sahaja... tolonglah saya penat sgt nak hadapi benda2 ini...saya tahu saya bukanlah org yg baik...sesekali saya pun ngata org tapi bukanlah sepanjang masa nak komen org.... sepanjang masa nak ambil tahu hal org... ada byk benda juga saya ketinggalan keretapi... dan sebenarnya kalau boleh saya rela saya tidak tahu apa2 pun mengenai hal siapa2 pun...sungguh ! ( kompom ada org yg nak muntah ijo baca pengakuan saya ni ) hahaha ... sakitnya kepala saya dah telan panadol ni.. tp sakit kepala tetaplah dasat. tak surut pun... rasa nak pecah...tp rasanya sakit lagi dada ini menahan perasaan. merembes airmata menahan sebak... saya sayang kamu2 semua... Ya Allah lapangkanlah dada saya menerima semua ini.... ini semua salah saya, kesilapan saya...ampun kan dosa2 saya Ya Allah ...







4 comments:

nifalnin... said...

nak buat mcm mane.. klu x der pemberita, x dpt la kite 'info'2 terkini... agak2 blh terima, kite dgr jer la... agak2 melampau bunyi nye, cepat2 lah kite blah... selagi ade manusia, selagi itu la cerita x kan habis...

sabor jer lar... buat x reti jer ngan 'pemberita'2 nih... yg penting kepercayaan ko pd kwn ko tu...

Anonymous said...

Itulah dia ujian hidup.. utk menguji tahap kesabaran seseorg tu.. Bersabar itu bkn beerti mengalah tp menahan diri dr perkara dimurkai Allah..

Sekian dari Baharuddin :)

John Wayne said...

ye la Baharuddin,

Oleh kerana awak kuat Iman, maka Tuhan akan menguji awak dengan cara sebegini, orang lain pula akan diuji dengan cara yang lain.

Setiap ujian akan di balas dengan kebaikan dan Tuhan akan tengok macam mana kita mampu tackle ujian sebegini.

Pemberita merupakan orang yang akan menyampaikan berita kepada orang lain yang telah di bawak berita. Orang yang macam ini adalah sangat merbahaya. Dalam merbahaya pun, sebenarnya pemberita ni juga sering mendapat berita dari orang lain jugak mengenai perihal dirinya tu. Dia ja rasa yang dia betul sedangkan dia sendiri pun tidak berapa betul, bawak berita ke sana dan ke mari.

Itulah dia budaya manusia yang sangat suka menyebok hal orang. Terutama orang Melayu.

mar!ahaf!z said...

bahaya sue pengadu domba ni.. tak baik, baik tak tau daripada tahu.. kalau boleh avoid la..

Related Posts with Thumbnails