Followers

Friday, March 18, 2011

nak makan en. crab!


as salam semua :)

lama tak kantoikan cik annur ngan gambo dia yg tak senonoh ni kan...hahahaha inilah rupa beliau kalau beliau suap makanan sendiri.... ( ini adalah pic pada hari rabu lepas)

"tak pe nak mak rela kamu comot camni sampai mak kena berus baju kamu...nasi jatuh2 kuar pinggan dan juga dilantai biar la meleket xpe asalkan kamu suap sendiri nasi kamu. kamu dah besar nak, dah nak masuk 5 taun." 


cik annur ni ada mood dia..klu dia rajin dia suap sendiri kalau tak letak la ayam golek sekor depan dia pun dia buat dek je... klu ada org suap dia dah rupa anak burung dok nganga je kerja dia... dasat betoi... bukan tak nasihat, bukan tak pujuk, macam2 dah kami buat supaya dia suap makanan sendiri maka mak pak dia bleh la suap ngan aman khenn tapi dia tetaplah buat dek... tu set pinggan baru mama & ayah dia beli tau... siap pinggan, cawan, sudu & garfu + mangkuk sup lagi... udah le bukan murah set2 camtu... kdg2 mama dia kena ugut dia, "klu tak mau mkn sendiri mama buang or kasi org je pinggan ABC awak"... dia pun mkn sendiri tp muka masam ...hahaha adoi ler anak sapa lah ni....

sejak akhir2 ni beliau juga merupakan hantu kicap! mkn nasi mesti ngan kicap kipas udang ( manis) ... ni semua salah ayah & acu dia ye! takde org lain dah yg pengaruh dia.... iskhhh mama dia x bape nak gemo ajar anak berkicap2 ni... kicap tu bg saya time takde lauk je... ni sampai hitam pekat nasi di tuang kicap T_T... bertuah punya anak.... oh ya dia juga suka petai! pengsannnnnnnnn ini salah acu tiap kali mkn dia p buh sket petai dlm pinggan cik annur ....... T_T 


sejak reti tgk kartun ni kerja cik annur ialah tgk spongebob ( yg ini pun acu ajar) kdg2 ckp pun dah ikut gaya watak2 dlm kartun tu...adoi la... cuba tanya dia, 

mama : adik nak mkn apa ari ni? 
cik annur : adik nak nasi, kicap ngan en crab!

hahaha mula2 tak faham gak apa kebenda en crab tu...rupanya nak lauk ketam ... bila tanya nama panggil en crab, dia kata sama cam cerita spongebob... dulu2 dia suka tgk shin chan... suka ikut dialog shin chan..klu pasang dvd shin chan dia bleh ingat lepas tu apa benda yg shin chan or mak pak shin chan ckp... budak2 cepat tpengaruhkan... klu bijak cuba teka sapa ajar? ye betuiiiiiiiiiiiii acu dia lagik.... sejak km tego acu dia x pasang dah cerita shin chan tu... cik annur mmg suka lepak dlm blk acu dia.. nak salahkan acu dia pun x bleh..dia yg p sibuk watpa kan....sian acu kena pandai2 ler curi masa klu nak tgk cerita yg bukan2...cik annur bukan kira...tarik bantal busuk, bw botol susu..landing atas katil ngan acu...




autopublish
* x ramai org online mlm ni @ fb ehhh  

7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

betul tu sue....ade masa leh layan mkn bersuap...ade masa kene gak die mkn sendiri....so nanti bile dah masuk sekolah rendah tak le kekok kan.....tapi kalo bersuap byk plak die mkn kan heheeheeh...

Jasfyra said...

walaupun cemomot...tp tetap comey.leh la geng ngan kakak dina n arissa ni.suka sgt ketam.

Cik Nurul Pinky said...

comt tapi comel hehehehe..gitulah kalau ada anak kan kak..bilalah dapat layan anak ni hehehehe

Denise van Outen said...

memang suhana kaki blogging la, sanggup dia berhempas pulas menulis panjang punya entri... dengan tugas hakikinya itu, dia dapat meluangkan amsa menulis blog dan sambil buat assignment mingguan kelas master dia...

memang terer la suhana ni.
Bravo.

mar!ahaf!z said...

kicap la best! i like..

Zana_MamaBatrice said...

bravo ler maryam
makan sendiri yerk maryam
sian kat mama...penat...
dah besar pun....kalau makan sendiri lagi ler comel..tak kisah ler comot ke apa....

sama arr peel ngan batrice ko
bab makan kadang2 tu nak bersuap jer..selagi tk bersuap selagi tu dia tak makan..kadang2 tu memula suap sendiri...lepas 3-4 suap..dia stop suruh aku plak suap dia..nak2 bila dia tengok nasi kat pinggan mama dia tinggal sikit...
dengki ok

uish...auntie pun peminat kicap
nak2 kalau mkn telur goreng ker, asam pedas ker...WAJIB ada kicap

Noh Hujan said...

kalau guna kicap Tamin buatan Perak pon layan jugak...

kejor yeob kejor

Related Posts with Thumbnails