Followers

Thursday, March 31, 2011

Potongan Ayat Kursi sebagai penawar hilangkan rasa mengantuk

salam all,


dah 4 thn lbh saya ulang-alik shah alam-pjaya setiap hari ... huhu penat nasib keta auto kan... sejak kembali bgelak pelajar ni... kdg2 saya rasa saya bawa kereta sambl tido ...sob sob sob byknya minda bwh sedar yg memandu...(rasanyalahkan) sebabnya sedar2 saya dah nak sampai opis... mmg giler ahh... khayal jer...pernah sekali rasa kereta cam ringan sgt2....tgk2 meter dah 140km/sj terus pelan2 slowkan kereta.... klu kereta beso x pe gak.. ni mok cik naik viva je pun... gerun plak rasanya...


ptg2 lg sangap...kuar opis dok pk nak sampai fakulti jam 6 ptg.... itu je yg dah set dlm pala... huhu al-hamdulillah selamat saya ulang-alik setiap hari... ari tu guna pak cik google kot2 ada petua ke, senaman ke utk hilangkan rasa ngantok ni.. jumpalah doa ini... rupanya2 ada dlm ayat kursi je... so hari ni nak la kongsi ngan korang semua :) 

pasni kena amalkan lah...


  potongan Ayat Kursi

" LA TAKKHUDZUHU SINATUW WALA NAUM..." 

  "DIA (ALLAH) TIDAK MENGANTUK DAN TIDAK TIDUR" 

Selain itu, amalan mustajab untuk mengelak berlakunya kemalangan adalah dengan membaca
Ayat Kursi sebanyak 3 kali sebelum memasukkan gear pertama mahu memulakan perjalanan kita ditambah
dengan ayat
 
"BISMILLAHIL LADZI LA YADHURUHU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDHI WALA FISSAMAA'
WAHUWASSAMIUN 'ALIIMM" 3 kali



sumber : http://babycutekami.blogspot.com/2011/01/tips-hilangkan-mengantuk.html



autopublish 

Wednesday, March 30, 2011

Update : camne ni?



salam semua

ni draft mlm td.. x sempat nak habeskan cerita pasal cik annur tetiba menangis bgtau dia sakit tekak + demam :( dah 2-3 mlm dia ngadu tekak dia sakit. kami tatau dia sakit tekak cam nak selsema or sakit kt lidah dia or  ada ulser dlm tekak dia ... pagi td kol 5 pg dia tiba2 nangis bgtau sakit perut... ni kes mkn ubat demam mlm tadi la... cik annur ni ada alah kepada sesetengah ubat demam..mmg dia kembung teruk klu salah kasi ubat. saya tggu sampai kol 10pg  ni klu tiba2 mak tok dia kol bgtau dia demam semula, saya akan apply cuti la nampaknya hari ni.... semoga cik annur sihat2 saje...

baru kol mak tok annur, dia kata annur demam bila dah cecah 4 jam lepas mkn ubat... so kena gak bg dia ubat demam bila dah nak msk 5 jam gap ... risau plak rasanya... 


*********************************************************

td dalam kelas en abu kol bgtau saya dipanggil lagi utk menduduki  Program Pusat Penilaian Kompetensi Jawatan Pegawai Penerangan (Pelajaran Kesihatan) Gred  S41di Kementerian Kesihatan Malaysia

sebelum ni ada gak dpt panggilan jawatan camni tp bwh Kementerian Penerangan Komunikasi & Kebudayaan Malaysia tp kebetulan time tu betul2 baru sampai dr bandung + saya tetiba demam & sakit perut yg dasat...saya cuma sempat buat 1 hari sahaja... ahad tu mmg tumbang habes. 
ni dpt plak sekali lagi ...saya 50-50 plak pasalnya ujian akan diadakan pada hari rabu & khamis.... yg lepas tu sabtu & ahad.... erkhh nak kena apply cuti plak 2 hari... ni yg lemah. dah la mggu tu mggu final exam. ummm ada lbh kurang 1 bulan utk fikir... klu x pergi kang takut plak disenarai hitam oleh SPA..dah diberi peluang x mo p.. bila x dipanggil interview ke hapa haku meroyan marahkan SPA.... hahahaha camne nih?


Monday, March 28, 2011

hahahaha

salam semua,

saya kt kelas prof norma, tgh tggu dia masuk ni..lewat plak dia hari ni...
ada kisah lawak lol lol lol dah nak habes sem ni.. saya still salah masuk kelas hahaha pusing2 1 level ni dok fikir manalah kelas haku.... adoi la... siap tggu dpn kelas org...keh keh keh last2 x sedap hati terus kol kawan kelas tanya tang mana kelas kite? hahaha hurmmm kena mkn minyak ikan ni utk tambah daya ingatan...parah gak camni... 

cik annur



salam semua :) 
ini adalah cik annur 
makin lasak mulut cam bertih goreng

sejak annur mula tadika taun lepas kami dah start panggil dia nama dia semula :) dl tukar ke maryam pasal anak bertuah ni selalu tak sihat. ustaz suh tukar nama panggilan dia... fikir punya fikir kami panggil dia adik & maryam. al-hamdulillah makin besar ni dia semakin sihat :) ...syukur. kami mula panggil nama sebenar dia pasal tak nak dia konpius ..apasal panggil dia maryam kt tadika cikgu & kawan2 panggil dia annur... sebenarnya selama ni dia marah klu kite panggil dia maryam...hahaha la ni tah apa kena dia suh panggil dia iman plak.... ayah nak panggil dia syerah cam nama dia masa mula2 lahir dulu pun dia tak nak... dia suh panggil dia adik or iman tapi klu org tanya nama dia, dia kata annur.

 
cik annur yg comot otw p umah syaqee harraz ( anak menakan en abu ) punya besday sabtu baru2 ni... 

cik annur dah pesan byk kali kt mama dia besday dia nanti dia nak kek "balabie"  pink kaler, tak nak buat kt tadika..nak buat kt rumah jer pasal dia nak ajak kawan2 sepermainan kt taman petang2 dtg rumah dia.... ewahhhhhhh panjang plak senarai jemputan dia ... insha-Allah kalau ada rezeki kite buat ikut hajat si kenit nih...  :)

masalahnya skrg..kejap2 dia tanya skrg bulan berapa? adoi la ini budak sudah tak sabar2 nak sambut besday dia... tinggal lagi lbh kurang 20 hari saje.....hadiah utk besday dia blum beli..... belum fikir lagi ni... hurmmm nak beli apa ye?








autopublish

Friday, March 25, 2011

S.I.B.U.K





as salam

tuan rumah amatlah sibuk ... byk benda nak dicerita tp semuanya berstatus kiv pasal xde masa nak mengarang. malam2 pun bz ngan asgmnt... xpe tggl lg 1 bulan je nak abeh sem ni... pastu bleh ler saya mengganas haha iye2 je padahal byk projek menanti. sem ni je merasa choti panjang dlm 3 bulan pasni xde dah.. paling lama pun 1 bulan je...dgr2 lepas ni 1 taun ada 3 sem.. untung ler sapa yg blaja pasni pasal bleh abehkan master dlm masa 1 thn jer...   oklah bye!




Thursday, March 24, 2011

Garam


Hadis Nabi Muhamad S.A.W menyebut garam adalah penghulu segala masakan/makanan manusia. Makanan yang paling mudah seperti ubi rebus atau jagung rebus akan dibubuh garam dan tidak bahan lain. Bahkan makanan/masakan yang paling mahal sekalipun masih perlu menggunakan garam untuk menambah rasa/selera.

Antara kegunaan garam dalam masakan;
- Pengawet ikan supaya tidak busuk.
- Menghilangkan tahi kerang dengan merendam kerang ke dalam air garam sebelum merebusnya/masak.
- Kurangkan kemasinan ikan kering dengan merendamnya ke dalam air garam sebelum di masak.
- Mengurangkan pahit buah peria dengan merendamkan ke dalam air garam.

Antara kegunaan garam dalam perubatan Islam;
Dalam kitab perubatan Islam, untuk penyakit dari laut maka untuk keluarkannya dari badan/merawatnya dari laut juga iaitu menggunakan air garam. Antaranya:

1. Penyakit Gaut – timbus anggota badan atau bahagian yang bengkak dengan pasir laut ( tepi pantai )  1 – 2 jam kemudian mandi air laut.

2. Kalau tinggal di bandar seperti KL…   goreng 1 – 2 genggam garam kasar sampai kekuningan kemudian demah/tuam di bahagian yang bengkak atau sakit.  Garam itu dibungkus dengan kain.

3. Guna cara yang sama seperti di atas untuk penyakit lenguh-lenguh sendi, sakit kepala, senggugut. Kalau sakit lelah demah/tuam pada tapak kaki.

4. Elak mabuk semasa perjalanan dengan meminum madu dan secubit garam atau air suam dan secubit garam sebelum memulakan perjalanan

5. Mengembalikan tenaga untuk orang yang bekerja berat seperti bertani, bersukan dan seumpamanya - minum air suam dan sedikit garam.

6. Cuci perut : minum air suam dan satu butir garam kasar sebelah pagi.

Rasullullah setiap kali menggembara akan memamah sedikit garam sebelum mengambil makanan atau minuman. Ini bertujuan untuk menstabilkan badan, meningkatkan ketahanan/imiun badan kerana setiap bumi/ tempat mempunyai udara, megnatik dan hawa yang berlainan. Dalam kitab perubatan Islam ada menyebut ia dapat mengembalikan tenaga yang hilang semasa perjalanan. Cara Rasullullah ini telah menjadi amalan oleh pengembara/penuntut ilmu atau sesiapa sahaja yang bermusafir.


P/s Selain dari itu garam juga digunakan sebagai pagar dari gangguan jin/makhluk halus.



email drpd mr. nandre

Sunday, March 20, 2011

Akad nikah di masjid menyimpang dari amalan Rasulullah?




20/03/2011 7:25pm

KANGAR 20 Mac – Menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang dari amalan Rasulullah, kata seorang anggota Majlis Fatwa Perlis, Datuk Ahmad Jusoh. 

Beliau berkata, Rasulullah pernah mengingatkan umat Islam supaya tidak melakukan akad nikah dalam masjid kerana ia meniru penganut Kristian yang menikah dalam gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka. 

Ahmad yang juga ahli Majlis Hal Ehwal Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (MAIPs) berkata, walaupun pernah berlaku peristiwa akad nikah dalam masjid pada zaman Rasulullah, namun ia berpunca dari kehadiran seorang wanita ke dalam masjid yang mahu dirinya dikahwini. 

Kesanggupan seorang lelaki yang turut berada dalam masjid untuk mengahwini wanita itu menyebabkan Rasulullah melakukan akad nikah dalam masjid.Ahmad berkata, adalah lebih baik akad nikah dilakukan di rumah pengantin. – Bernama


Friday, March 18, 2011

nak makan en. crab!


as salam semua :)

lama tak kantoikan cik annur ngan gambo dia yg tak senonoh ni kan...hahahaha inilah rupa beliau kalau beliau suap makanan sendiri.... ( ini adalah pic pada hari rabu lepas)

"tak pe nak mak rela kamu comot camni sampai mak kena berus baju kamu...nasi jatuh2 kuar pinggan dan juga dilantai biar la meleket xpe asalkan kamu suap sendiri nasi kamu. kamu dah besar nak, dah nak masuk 5 taun." 


cik annur ni ada mood dia..klu dia rajin dia suap sendiri kalau tak letak la ayam golek sekor depan dia pun dia buat dek je... klu ada org suap dia dah rupa anak burung dok nganga je kerja dia... dasat betoi... bukan tak nasihat, bukan tak pujuk, macam2 dah kami buat supaya dia suap makanan sendiri maka mak pak dia bleh la suap ngan aman khenn tapi dia tetaplah buat dek... tu set pinggan baru mama & ayah dia beli tau... siap pinggan, cawan, sudu & garfu + mangkuk sup lagi... udah le bukan murah set2 camtu... kdg2 mama dia kena ugut dia, "klu tak mau mkn sendiri mama buang or kasi org je pinggan ABC awak"... dia pun mkn sendiri tp muka masam ...hahaha adoi ler anak sapa lah ni....

sejak akhir2 ni beliau juga merupakan hantu kicap! mkn nasi mesti ngan kicap kipas udang ( manis) ... ni semua salah ayah & acu dia ye! takde org lain dah yg pengaruh dia.... iskhhh mama dia x bape nak gemo ajar anak berkicap2 ni... kicap tu bg saya time takde lauk je... ni sampai hitam pekat nasi di tuang kicap T_T... bertuah punya anak.... oh ya dia juga suka petai! pengsannnnnnnnn ini salah acu tiap kali mkn dia p buh sket petai dlm pinggan cik annur ....... T_T 


sejak reti tgk kartun ni kerja cik annur ialah tgk spongebob ( yg ini pun acu ajar) kdg2 ckp pun dah ikut gaya watak2 dlm kartun tu...adoi la... cuba tanya dia, 

mama : adik nak mkn apa ari ni? 
cik annur : adik nak nasi, kicap ngan en crab!

hahaha mula2 tak faham gak apa kebenda en crab tu...rupanya nak lauk ketam ... bila tanya nama panggil en crab, dia kata sama cam cerita spongebob... dulu2 dia suka tgk shin chan... suka ikut dialog shin chan..klu pasang dvd shin chan dia bleh ingat lepas tu apa benda yg shin chan or mak pak shin chan ckp... budak2 cepat tpengaruhkan... klu bijak cuba teka sapa ajar? ye betuiiiiiiiiiiiii acu dia lagik.... sejak km tego acu dia x pasang dah cerita shin chan tu... cik annur mmg suka lepak dlm blk acu dia.. nak salahkan acu dia pun x bleh..dia yg p sibuk watpa kan....sian acu kena pandai2 ler curi masa klu nak tgk cerita yg bukan2...cik annur bukan kira...tarik bantal busuk, bw botol susu..landing atas katil ngan acu...




autopublish
* x ramai org online mlm ni @ fb ehhh  

Thursday, March 17, 2011

Sekolah Rendah Kebangsaan Subang Bestari Seksyen U5



Selamat Datang ke Sistem Pengurusan Murid (eSPM Sel) Jabatan Pelajaran Negeri Selangor

Terima Kasih kerana menggunakan Sistem Ini. Maklumat Pendaftaran bagi : ANNUR IMAN SYAHIRAH BINTI ABU HASANIF telah dimasukkan ke dalam pangkalan data SPPM
Berikut adalah Kata Nama dan No Pin Untuk tujuan semakan dan pengemaskinian
Kata Nama: ***************
No Pin : ******

1. Sila buat perakuan Permohonan Pendaftaran di sekolah dimana anak jagaan didaftarkan dalam tempoh 14 hari selepas membuat pendaftaran
2. Keputusan penempatan akan di keluarkan selepas 15 Julai 2013
3. Pengesahan Pendaftaran & Penempatan Murid perlu dilakukan pada 1 Ogos 2013 hingga 30 Ogos 2013
4. Rayuan Penempatan secara online akan dibuka pada 1 hingga 30 September 2013 kepada pemohon yang tidak berjaya ditempatkan disekolah dipohon.
5. Keputusan Rayuan Penempatan boleh disemak pada/ selepas 15 November 2013
sila layari url berikut:
http://apps.moe.gov.my/esppsel
Harap simpan id dan katalaluan ini dengan baik untuk kegunaan semakan kelak.

*******************************************

salam semua

syukur al-hamdulillah saya sudah selesai mendaftarkan cik annur iman ke  Sekolah Rendah Kebangsaan Subang Bestari Seksyen U5 melalui online dan juga sudah menyerahkan dokumen yg diperlukan ke sekolah yg telah dipilih ... hohoho cik annur akan masuk darjah satu taun 2013 nanti....lama lagi tp pejam-celik-pejam-celik sampai ler taun 2013 tu insha-Allah :)

sebenarnya tatau lagi cik annur akan bersekolah di mana, kami daftarkan je dulu pasal sekolah ni mmg dekat dgn rumah sekarang...mana nak tau kot2 ada rejeki beli rumah lain... xpe itu kite pk kemudian... rasa nya tak lagi kot, mak dia kena abehkan blaja dulu ... kang buku tah ke mana... tah  benda2 je mak dia buat.... hahaha

bukti dokumen telah diserahkan kepada sekolah...kerani sekolah akan cop blkg surat beranak anak dibahagian blkg! 


ada gak pk nak anta kt sekolah integrasi agama ..ada la 2-3 bijik area subang U5 tu... tpppp tgklah keadaan... byran bulanan x mahal sgt, ala2 anta anak p tadika je pun... xpe itu pun kite pk kemudian... yg penting daftar je dl ngan gomen, kite tatau lg masa ke dpn kan...kot2 dpt keja tempat lain ke hapa... jenuh pasal anak x berdaftar lagi.... ni dah daftar senang... kite dah ada rekod.... amin.

smlm punya gelabah... tah ke mana saya "simpan" sijil nikah lol lol lol 1 saya mmg simpan kt raub..yg 1 lagi mana tah ...rajin benar simpan barang kan... nama je bekas pelajar pengurusan rekod... hahaha  nasib baik bleh guna kad kawin.... jadi ler kan...kerani tu kata ok...klu x jenuh lagi mlm ni nak punggah & buka fail2 cari mana ler saya simpan... dasat2.... not good! sila jgn contoh yer....

ic plak satu hal... apak cik annur kan xde... jenuh saya suh dia mms ic dia hahaha adoi la mcm2 hal... nasib baik gak sekolah tu nak salah sorang punya ic je... nak tgk je pun..idak dia ambik salinan...cesssss dlm surat kata nak salinan ic ibubapa... iskhhh

bil api/air ok, korek2 jumpa yg latest..selalu en abu yg simpan semua bil2 tu ... bini dia wat dek jer... hahaha settlelah kiranya tp malu sket pasal ada amount tertunggak wakakakaka tp dia nak tgk alamat je pun..idak amik salinan ponggggggggg.... selamattttttttttttttt

  lepas ni moralnya ialah... sila simpan dokumen ditempat yg mudah dicari...( mcm ler rumah beso sgt kan) pastu en abu ujung mggu ni u dah pulang marilah kite blajar guna scanner yg ada tu utk scan segala sijil2 kite ... apa2 hal senang pasal ada softcopy... sapa setuju angkat tgn macam sayeeeeeeeeee...




 ok itu je...tata!

info : baru ku tahu

as salam 

hoho sekarang main "terbang" je kan..rega tiket pun murah...  saje try tgk sehala p ipoh rm26 je + tax rm9 klu amik p balik cuma rm70 je! fuyoooooooooooooo "terbang" @ subang epot jer ... ok en abu u bleh p o/s kt ipoh dgn senang hati pasni... jimat tenaga nak drive ke sana...hek hek hek u "terbang" sudah ....

sapa2 berminat tgk sini eh..

http://fly2ipoh.com




tau dr twitter syia :) smlm, thanks laling ... sharing is caring (KM dihatiku)



Wednesday, March 16, 2011

Gitar


as salam 

jangan pelik nengok cik puan sue rajin hapdet blog...hahaha setelah beliau mengidam serta merepek sekian lama akhirnya beliau iaitu  my en abu beli gak gitar utk diri sendiri... sebenarnya klu nak ikutkan saya nak beli dan buat hadiah besday dia bulan 4 ni dan cadangnya nak minta kawan belikan pasal nak buat kejutan utk beliau je tp rasa cam x syok plak kot2 tuan punya badan tak bkenan ke hapa, saya dah ler buta seni + bunyik kot2 salah tune ke hapa kan......

so suh ler dia p beli sendiri mana yg bkenan, ai bayarkan je.... kebetulan sabtu tu hari masih awal lg time kami blk dr desa waterpark tu makanya kami terus ke PAS ( plaza alam sentral) Shah Alam. cik annur lena plak... saya suh en abu p sendiri je la.... dia pilih yg ini kaler hitam... kecik sket saiz dia dr saiz biasa tu... mengikut kata en abu, cik annur pun bleh main same. haihh kan ke kite suh bii beli 2 gitar! en abu x beli lg dia punya, dia nak jenis lain... tah ler tak faham sgt agaknya dia nak gitar karen kot...rasa yg ini pun bleh plug in gak... blasah je la saya x reti gitar2 ni....hahaha abaikan eh


budak bertuah yg bajet dia reti main gitar...ingat nak anta dia p kelas gitar tp dia x mo plak... ada plak nak main biola.. ingat senang ke...bukan apa syok plak tgk ayah & adik-badek dia suma reti main alat muzik... dr kecik depa p kelas... so nak ler gak anak ikut jejak ayah dia kan... tp itulah lari tema plak budak bertuah ni... tgk ler camne blm survey lagi bape yuran kelas biola.

kenkonon kagum la tgk ayah reti petik gitar...pirahhhhhhhh lol lol lol


hangpa nak tau dak time en abu takde ni, ini budak paksa mama dia main gitar..dia bleh plak nyanyi...huhu x msk langsung bunyik gitar ngan lagu dia... sabo je la haku...kol 11 mlm anak bertuah ni paksa mama dia petik gitar adoi laaaaaaaaaaa nak x nak kena layan gak klu x dia majuk... oh ayahhhhhhhh pelis help me!







autopublish

Tuesday, March 15, 2011

berendam sampai terbakor @ Desa Waterpark

as salam uolls :)


oleh kerana minggu ni cuti sekolah dan kerana en abu o/s ke sabah maka sabtu baru ni kami telah membawa cik annur ke Desa Waterpark sebab mmg tau dah sepanjang cuti sekolah ni dia akan dok umah je ngan mak tok...sian anak ku... mula2 jumaat tu dok pk nak ke PD tp risau plak tsunami lah..hujan lah so x jadi, blk kelas jumaat mlm tu on tenet tgk rega tiket sunway lagoon & desa waterpark . hasilnya km ke desa waterpark, tiket murah, kolam pun byk sesuai ngan kanak-kanak.

tiket:
dewasa RM20.00 seorang 
kanak-kanak RM14.00 seorang

okeh ler tu kan.. xdelah mahal bebenar ... byk plak tu kolam2 yg sesuai ngan kanak2, utk dewasa maybe ler depa rasa x mencabar tp as mak ni saya rasa mmg berbaloi ler dtg ke desa waterpark pasal setiap sudut depa letakkan penjaga siap sedia ngan wisel kot2 ler ada kecemasan ke hapa... mmg insha -Allah selamat ler anak2 kite... mandi punya mandi ( read : berendam) mmg x sedar masa berjalan....sedar2 dah berjam-jam kt sana.... balik rumah tgk semua terbakar! hahaha annur & ayah dia merah2...mama dia huhuhu kulit gelap lg ler nampak gelap....cessss

cik annur di pintu masuk...

jom mandi syok woo cuma kami x sempat mandi tang yg berombak-ombak tu..sebijik cam laut.. pasal dlm kol 3 dah start gelap...elok2 kami tukar baru je ...hujan pun turun... nasib mai dr kol 11pg...

sblm masuk kami dah tibai megi goreng + roti telur.. sggh 7E beli biskut, jajan & air semua...seludup msk dlm sana..klu ikutkan x bleh bw makanan...pasal ada byk gerai jual makanan...tp km tetaplah nak gak seludup..hahaha

ada tempat simpan pakaian... 1 loker rm2 tp blh guna sekali je...misalnya korang dah letak brg suma..tp terlupa nak amik kamera or duit..buka loker nanti x bleh kunci dah..silalah beli token lg sekali...gitu


alalalo tomei dua beranak ni... anak manja apak dia nih!


makan dulu...cik annur ulang makan megi goreng... km tapau sebungkus.

lepas makan main buih plak, mahal pistol ni ..beli kt dlm desa waterpark.. len kali sapo nak p silalah beli siap2 apa-kebenda-yang-anak-korang-suka-main...




x byk gambar yg kami amik...kami bz berendam tu...hahaha

ok dah siap mandi dan pakai semula baju tadi .... sementara tggu ayah amik kereta, masa ni hujan agak lebat mama & annur posing2 sekitar desa waterpark...
annur posing konon2 kasi kura2 makan biskut dia :)




mama & annur si budak comot ni.... insha-Allah bulan depan nak p lagi... nak bw mak tok & acu plak berendam .... sapa nak join? moh ler kite p ramai2 baru la syoikkkkkkkkk



autopublish


Cerita kami di Bandung

salam semua,

berkurun nak siapkan n3 saya, zana & yong p bandung 1-4 march 2011 lepas  ini n3 terpanjang yg pernah saya buat! hahaha karang sket2 giler ahhhh...sebenarnya ada rasa malas ler plak pasal zana dah buat n3 lengkap giler nak tau details baca blog beliau je la senang kerja wakakaka... saya tulis mana yg saya ingat, 1 n3 sudah buat kenang-kenangan saya dah sampai ke sana... festime p luar msia :) hahahaha. nasib mak byr ptptn walaupun on off... lg plak nak amik gambar2 dari kamera zana & yong dr FB x lepas2... ke saya yg x reti? huhuhu  


mula2 layan gambar budak opis saya.. ewahhh cam nak ke haji plak rasanya ( semoga kita semua akan di panggil oleh-Nya ke Mekah untuk menjadi tetamu satu hari nanti).... depa dtg nak kasi rp yg dikirim utk beli barang....

bukan main suka ko ye alep :)
kawan sebilik @ bandung zana & yong... korang mmg best :) 
aku sgt2 tidak serik berjalan ngan korang :) 
terima kasih T_T


bergambo lepas check in .... masa ni tggu gate buka.... aku lupa la yong / zana sapo amik gambo kite hah? 
lol lol lol owhh mamat depan kite kan? miahahaha muka teruja, cepat ler sampai bandung..lama nunggu kt lcct ni... opss tetiba teringat pramugara yg ensem tu...hahaha hoh ! teringat  plak kt akak2 yg beratur blkg kite kt imegresen bandung tu tunjuk gambar derang ngan pramugara tu.... wakakaka kite anak sowang malu tebal lagi depa anak 3 patut ler kan.... lawak ler alasan depa :)
 
sampai bandung supir ( angga ) dah tggu kami terus ke hotel. kami dok kt hotel serena bandung. oklah saya kasi 3/5 bintang je pasal air panas kadang2 ok ..kadang2 ko... pastu mknan pun so-so je... yg lain2 bagusssssssss eh lagi satu lawak ler hotel ni...dia tak kasi ko iron baju! klu nak ko kasi kt depa nanti depa ironkan tp kena charge ler rasanya 3000rp utk tudung..baju saya lupa pasal saya x iron baju..yong ko ingat x?

hotel ni dekat je ngan stesen keretapi bandung... dr bilik km mmg leh nampak ler... saya tak amik gambar pun... mood nak amik gambar xde...lg pun yong & zana masing2 bw kemera godang...hahaha saya amik kesempatan je ler... ampun zana & yong hek hek hek

lepas letak beg suma km ke FO... jgn buang masa, x elok lol lol lol hari pertama tu saya cuma beli 2 helai t-shirt utk maryam. blm ada mood nak "tabur" rp. zana & yong dah panas sket....miahahaha 

 kalau nak tau rega hotel pastu FO2 yg kami pergi sila ke blog zana ( KLIK )...beliau tulis details ... ( saya malas)

bekfes time !
 
ini pic hari ke 2... lepas bfast tgh tggu supir kami nak ke Pasar Baru !!! shopping time! saya sgt suka!


belian pertama @ pasar baru ...
baikkan ini budak, sanggup pakai telekung ni utk kami tgk labuh..masing2 pakai tudung ada awning..hehehe 

 budak ni mmg redha habes! cayalah :)

tgh pilih kain cotton... saya beli 4 pasang kt sini... 2 pasang sama ngan maryam utk pakai raya nanti & 2 lagi utk saya :) niza, aku beli kain ko kt kedai nih! sila suka pilihan kami itu ye....

lepas tu kami ke  kedai yg jual2 kain pasang ni... Ya Allah rasa nak borong suma kaler yg ada...hahahaha
sedar taks edar saya habes dlm tettttttttttttttt  kt sini berbaloi2 rasa nak beli lagi.... semua lawa2

lawakan baju2 kt blkg tu...korang fokus kain2 pasang tu je tau.... sebenarnya saya pun terkejut dgn hasil belian saya... lol lol lol shopping je apa kite nak kemudian supir akan kutip tiap2 kedai yg kami beli tu..xde la berat nak bawa... nasib baik klu x saya la paling hazab pasal saya paling byk beli kain kt sini.. 22 pasang tu... campur2 sulam etc... hek hek hek

lepas tu kami p makan nasi padang ... lupa nama kedai p blog zana ( KLIK ) utk lebih lanjut...masa ni saya dpt tetamu yg tak diundang.. ceh! bikin malu sajek.... 

kami teruskan hari ke 2 dgn shopping di FO FO ... paling best di Toko 3. saya rembat t-shirt kt sini... murahhhhhhhhhhhh bangat! jeans x beli...beli kt FO lain.

ptg tu angga dah booked kan kami utk diurut...hari ke 2 dah p urut hahaha syok giler.. kami masuk blk yg 3 org terus..sambil2 urut gelak2...intai-mengintai wakakakaka opssssssss paling x tahan time kena scrub tu...bau coklat...dah ler sejuk perut terus berdangdut riang...hahaha siap getar2 tahan sejuk + lapar lain2 cerita x blh nak cerita pasal lucah tettttttttttt hek hek hek

hasil rembatanpada hari ke 2 saya punya barang ye... x campur yong & zana ni...

hari ke 3 cam biasa bfast @ hotel...hari2 saya tibai roti bakar...feberet tu.... kt umah x nak plak mkn..klu dok hotel je suka makan roti bakar ... pelikssssssss

masa yang paling ditunggu kami ke Tangkuban Parahu :) sejuk  & nyaman kt sana... amin 
cerita langjut sila ke blog zana ( KLIK ) kami kt sini x lama rasanya x sampai 2 jam.... just tgk2 sambil amik gambar.... klu ada rezeki nak ler p mandi lumpur or rasa telur rebus kt sana ....


saya paling tak boleh lupa muka2 org yang jual barang kat sana... saya adalah seorang yg sensitif... klu boleh nak je saya beli brg2 depa jual.... sila percaya :P


tp hati ni ingat lg sapa tah pernah ckp mmg derang susah tp derang juga pandai buat muka... mmg kesian habes klu tgk muka depa.... sambil kami jalan depa folo pastu dok cerita sejarah Tangkuban Parahu... Angga ( supir ) dah pesan jgn beli apa2 barang kt sini...mahal kata dia..tp kami beli gak pastu kena marah  hahahaha ) zana je rasanya tak beli apa2... pastu kami nak kasi tips kt depa pasal tlg amikkan gambar..depa takmo pasal katanya depa bukan pengemis..klu depa amik dan kena tangkap nanti depa dah tak blh berniaga lagi kt situ...

lepas blk dr Tangkuban Parahu kami ke Pasar Baru semula... sambung ngabehkan rp....lol lol kalau nak tau saya 2 kali saya ke money changer masa kt bandung...wakakaka

al-hamdulillah dpt makan kt pak chi met ! saya rasa itulah makanan yg paling sedap sepanjang saya berada di bandung...dasat x? lol lol sepanjang kt sana saya minum air alpukat 2 kali... sedap tapi saya tak blh minum byk .... pekat giler... hahaha teh botol pun agak sedap dan saya minum slow2 pasal tekak still blm bleh terima klu x minum rugi plak tah bila lg dpt rasa teh botol ni.... dpt free masa tggu yong & zana beli baju utk ayah derang. cerita penuh p blog ZANA ( KLIK )


ptg tu sambung p FO-FO pastu beli minyak wangi... p kartika sari & amanda siap2 ... beli segala kerepek yg sedap dan juga akhirnya dpt makan eskrem durian! syukur... saya dah tensen2 ngan angga wakakaka sabar2 kata dia... cissssssssss shedap! 

  pasal masih awal dan ada masa tapi rp dah kurang kami lepak2..jln2 kt mall kt sana... syok... 
zana & yong tetiba aku teringat t-shirt ni sumpah, saya pernah kurus! hahaha 

"kak,  situ ada jual baju XL" kata angga... 

"budak ni mmg nak kena sekeh.."

"kak, sekeh itu apa? " kata angga...

" sekeh tu ensem!!! " lol lol lol reramai

mak cik rehan femes kt perbualan kami...sket2 mak cik rehan... hahaha sampai yong pelik sapo mak cik rehan tu... mak cik rehan kami sampai kt Paris Van Java erk ke Jawa aku lupa... pic dlm kamera zana..kamera yong asyik main cak-cak kt sana ... hehehe kami lepak sambil mkn mlm kt apa kebenda tah kedai tu sila ke blog zana ( KLIK )

antara pic sengal gue! zana & yong melayan je la haku ni...hahaha saya batman kt sana..jgn main2... wakakaka beli t-shirt ni kt Toko 3 RM7-8 jer  mak belasah je..ko ada? hahaha tudung hari ke 2 & 3 adalah sama pasal ...niza punya pasal! dia bleh tggl tudung baru haku dlm keta! cesss.... tudung hari 1 & 4 adalah sama....so kena beli baju yg sesuai ngan tudung...

nurul akak ingat pesanan kamu tau! wakakakaka so akak mmg beli baju & suar kt sana...tudung je akak x  rela nak beli.....lol lol lol

mlm tu lepak bilik je la... nk tgk tibi cam bosan je...saya dah start x sihat sgt...kepala mmg berdenyut giler maybe x ckp rehat, bgn pagi awal...mlm tido x lena sgt ...berubah tmpt kot kt sana kol 5am waktu msia saya dah jaga...bapak bosan..sana cerah awal... org kata cam sabah saya tatau ..blm sampai insya-Allah bulan 10 ni sampai la ke sana ..amin.

mlm tu kemas barang sekali lagi.... kemas betul2... pijak2 beg suma....hahah dasat..ko ada? saya ada... x caya tanya zana.... hek hek hek


barang kami last day nak ke epot 
  babai bandung, harap satu hari nanti saya blh ke sana ngan en abu, maryam & mak tok 

time blk kami dok asing2.... sy lena giler2 dlm flite pasal kepala & perut sakit sgt.... sedapnya tido ... hurmm terjaga time pramugara lalu je...wangi sggh beliau..hahaha pastu bleh tido semula tu....dasat2....

untuk baca lebih lanjut segala xtvt kami sepanjang berada di Bandung blog ZANA ( KLIK )

oklah ini aje pasal bandung.... sebenarnya byk lg gambar menarik di FB zana & yong tp saya x reti "kopi" ...huk huk huk...

lega rasanya dpt siapkan n3 ni....  amin kami semua selamat pergi & kembali :) dah ler tiga2 tak pernah ke tempat org....hahaha mmg sempoi habes ler... thanks pada yg beri info... saya byk minta nasihat & tips drpd nurul cik pinky  tq sgt2 pasal sudi buat kan n3 khas utk akak, zana & yong ...lebiuw very stronglah adek! & sham ( chatting ) semua itu sgt2 berguna as panduan kami yg tak pernah p sana :) insya-Allah pasni pandai kot nak tawar menawar ...hahaha kena keraskan hati blk sket pasni! nurul sila ajar akak lepas ni okeh....

last sekali ...terima kasih cikgu en abu, mak tok n maryam pasal kasi mama p bandung, sampai ada org opis tanya camne hang bleh terlepas ngan abu? hahaha itu rahsia rumah tangga... hehe klu nak tau awal bln 2 baru sy kompom ngan zana & yong ... pasal time beli tiket tu tatau lg dpt sambung blaja ke tdk, tatau kelas suma camne...main beli je tiket..blasah je la...thanks yong pasal belikan tiket... zana gak pasal byk dpt kan info ..aku mmg goyang kaki je..wakaka harap korang x serik lah ye....korang mmg terbaik! minta maaf andai ada terkurang atau aku tersalah/terkasar bahasa... 





sampai jumpa lagi :)


Sunday, March 13, 2011

sunyi





salam semua,

hapdet sket sementara tggu ayah maryam makan, maryam x sabar2 nak berym ngan ayah dia.... hehe ayah maryam o/s 1 week @ tawau & sandakan baru tghari tadi pun dia pegi...sunyi la sket rumah kami....kalau tidak 2 beranak ni kejap2 gadoh..kejap2 kang ketawa...kejap2 kang dgr si anak melalak sampai kuar hingus! haishhh tensen dibuatnya.... tp itulah yg menyeronokkan... hurmm ni maryam tgh lepak sambil membotol dpn tv tgk kartun... sejak reti guna remote astro.... pandai dah dia tukar saluran apa dia nak tgk... kami dah x bleh kelentung dia... huk huk huk tp buat masa ni boleh kawal lagi time dia tgk tv... dia tau malam2 giliran mama or ayah tgk tv.. so dia mmg redha klu sepanjang mlm tgk 701/701/703 or 133 mihahahaha

sian plak kt maryam..time dia cuti sekolah ayah dia p o/s lama plak tu.... mama plak mmg blk lewat ada kelas... pg-mlm dok ngan mak tok je la dia... harap maryam faham satu hari nanti :)
so utk hepikan dia smlm kami bawa dia p Desa Waterpark... dekat je ngan umah BIL saya. hepi sggh maryam.... km bertiga terbakor! kite bakor je...kite bakor hahaha takpe janji puas hati...  alahhhh dari tadi cuba upload pic km p berkubang tu... x lepas la... "berok" ni slow semula...adakah sebab hujan? iyelah kot selalu laju je... xpelah tgklah bila saya "rajin" saya hapdet lah... hahaha 

ayah ...kami rindu ayah! jaga diri elok2....jgn ngorat, ini pesanan dari anak utuk' :)

org jarang kena tggl gini ler keadaannya.... hehe 

Thursday, March 10, 2011

pelis-kam-to-me




idea pelis-kam-to-me 

tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete-tulis-delete

dah tu bila nak siapnyer???


T_T'

Wednesday, March 09, 2011

KUN FAYAKUN

















kun fayakun.




Allah permudahkan segalanya buat kami . Thank you Allah :) 
enough said!

Tuesday, March 08, 2011

saya dan spek mata baru

salam all,
smlm minta lecturer balik awal sket nak p amik spek mata baru saya tu... hek hek hek so far puas hatilah! selesa cam spek lama gak. selalunya kalau tukar spek mata baru akan pening sket 2-3 hari..yg ini al-hamdulillah tak rasa camtu... amin. kesihatan pun bertambah ok, bangun pagi ni rasa ringan sket badan... syukur sangat2 thank you Allah :) nak tgk spek mata baru saya? hehehe sila jenguk di bawah okeh...

















































































en abu kata saya comei ( hahaha sila muntah hijau)

amacam ok x? hehehe ini gara2 pujukan oleh budak2 kt kedai spek mata ler ni... suh saya tukar sket gaya... rasa cam cikgu bedah plak! tp serius syok spek mata ni...selesa bangat! spek kali ni mahal sket pasal saya amik jenis photo grey lenses so tak yah la tukar pakai spek mata hitam klu cuaca panas ...dia akan auto gelapkan cermin cuma kelemahan lenses ni dia lambat sket nak cerahkan semula berbeza dgn transitions lenses ...ni yg terbaru lagi cepat bertukar! klu nak kena byr mahal ler... lenses sahaja dah rm500 blum lg bingkai + power kita ... berpeluh nak byrnya...  spek mata baru saya ni cuma berharga rm550 tunai. terus tak jadi beli beskal senaman..huk huk huk
 

Monday, March 07, 2011

Bandung






1-4 March 2011 @ Bandung

al-hamdulillah saya, zana & yong sudah meyelesaikan misi ke bandung yg telah dirancang dari taun lepas... hahaha  cerita lanjut saya akan buat kemudian kalau saya rajin... kalau saya malas korang baca kt blog zana sudahlah ye .... insya-Allah zana akan buat lengkap pasal dia siap ada buku nota hihihi gudjob...resit2 kami makan pun ada pada dia rasanya... chaiyok zana! you can do it! go zana go!

saya tepek pic rawak dl la yeah... nanti2 lah kalau ada mood saya cerita :)




 saya susah hati pasal ;
saya masih sgt2 tak sihat
spek mata saya patah (dah buat baru pun tp kenangkan rm yg melayang ...byk tuuuuu)
esok mlm saya ada kuiz subjek dr. laili (saya blum baca walau sepatah perkataan)
saya belum siap asgmnt pak ray (org lain dah dpt markah pun)




Related Posts with Thumbnails