Followers

Monday, January 24, 2011

thaipusam @ taman rama-rama


salam semua :)

hari ni nak cerita mengenai cuti thaipusam kami last week ( lama dah baru ada masa nak buat n3) hek hek hek kami sekeluarga + mak tok ke taman rama-rama! sungguh tadak xtvt kan? sebelum tu nak kasi tau harga tiket ( bagi warganegara Malaysia) adalah rm8 seorang utk dewasa, kanak2 plak rm4 seorang.... oklahkan murah gak... kamera klu tak silap rm4 ke rm1 ? lupa dah pasal kami tak bawa kamera... so hazablah sket korang layan gambar guna hp saya je.... lepas ni nak p taman bunga raya ( bunga kebangsaan) + taman orkid + taman burung plak... tp tatau bila la nak p tu...plan je dl...

jom layan cerita bergambar 
*
*
*
*
*
*
*



budak yg paling hepi... siap bw beg "batelai"  dia lagik... hehehe pagi2 bgn dah smgt ajak p tgk rama2 tu yg malas nak bgtau awai2 kt dia ...nanti maryam asyik tanya dah sampai ke blm? dah sampai ke blm? kang tak pasal2 ada yg kena lepok!

 mula2 takut nak pegang rama2 lepas tu berani lepas tu takut semula.. haihhhh bukan main lg siap nyanyi2 lagu rama2...

selain rama2 ada gak binatang eh ke haiwan ? lain yg ada..antaranya kura2 mcm2 jenis, labi2, ikan, katak erkkk apa lg eh?

 rama2 ni suka benar dok kt saya..asyik dtg melekat...mula2 suka pastu rimas...hahaha semua tempat dia nak hinggap... nasib baik x penyek rama2 tu haku tepis... tgk arr maryam dah takut dah....


 agak puas pusing2 dlm taman tu kite blk... nak kuar lalu la tempat pameran rama2 ni.. bleh la dpt sket2 info...

tempat panas elok x buka baju luar... dlm ekon dia bantai bersinglet jek..bertuah punya budak! seksi tu...hahahaha beli sket2 cenderahati ( yg mahal nak mampuih) lepak minum air + biskut... mahai wei.. kt luar rm1.50 je dlm tu rm3! hambek ko... anak punya pasai beli gak la.... blk tu singgah mekdi tibai burger barulah puas hati...hehehe sampai rumah kol 3ptg ... 
so rasanya maryam puas hati pasai dia tau camne rama2 terjadi pasai ada byk kepompong kt taman rama2 tu....






autopublish
klu rajin nanti ai buat n3 km ke mines...pusing2 nak bot plak...



2 comments:

MamaBatrice said...

tu namanya dia excited tu sue
samalah ngan batrice..kalau dah kata nak gi memana tu..
selagi tak sampai selagi tu ler dia tanya...penat nak melayan mulut dia..

seronok dia..
yelah..benda2 mcm tu.....bagus utk bebudak
salah satu cara pembelajaran mereka kan sue..

Cik Nurul Pinky said...

Biasalah tu kak..bukan maryam aje nurul pun boleh jadi mcm tu kalau tak sabar g ke sesuatu tempat tu hahahahahaha

Related Posts with Thumbnails