Followers

Monday, December 20, 2010

masak bubur Assyura


assyura ataih dapuq 

semlm mak tok & saya dengan rajinnya buat bubur assyura...erk awat nama dia bubur hah?
saya masak yg manis, mak tok pulak yg berempah... shedapnya....byk gak bahan2 yg mak tok masukkan antaranya ialah :

santan
tepung beras
gula melaka/kabung
gula putih + garam
jagung
kacang hijau
kacang tanah
keledek
pisang
sagu
daging
halia
lengkuas
ketumbar putih
kulit kayu manis

* tulisan bold adalah bahan2 utk assyura berempah klu ada ubi keladi/kayu lg syok...sini mana nak cari klu dah jadi rancangan mengejut.. saya klu ari cuti nak start keta pun berchenta ...hihihi

tarra dah siap.. dpt byk bekas gak walaupun buat sket ..
dptlah bsedekah kt jiran2 terdekat + bawa ke opis 

ni assyura manis..yg berempah pun lbh kurang gini rupanya..lupa plak nak amik gambar..hehehe


7 comments:

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

sedapnya sue.. akak suka yang berempah..

Mknace said...

:) :) :)
syedapnya
terbaeekkk!!!!

☆ lieya latif ☆ said...

aku suke yg manis sue....yummYY
rajin korang anak beranak buat....semoga mendapat keberkatan dari Nya...

nurin jazlin said...

makaseh kak suhana,

kami akan makan hari nie, semalam tak buleh makan sebab dah kenyang.

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

rajin ko ngan mak ko
aku tak pernah buat bubur asyura nie...
selalu makan jer aku reti..ngeh ngeh ngeh
tp aku suka yg manis...yg berempah nie kureng sikit kat tekak aku

Sham Ummi Echa said...

sedapnya... rajin nya ko sue. bak mai sini sket

yong ibu chem said...

yg berempah i loikeee very much. hehehehe

lum penah lagi rasa yg manis.

Related Posts with Thumbnails