Followers

Monday, December 20, 2010

dengan rasminya


dengan rasminya pada hari sabtu 18/12/2010 yg lepas saya kembali bergelar pelajar :)  
 Insya-Allah pengajian saya akan habis dlm masa 2 tahun, sesi 2010/2012 ... semoga saya berjaya menghabiskan apa yg bakal bermula... 

ceritanya bermula dengan ...

tgh thn baru2 ni tetiba smgt nak sambung belajar... ada la sorang kwn ( identiti dirahsiakan) tu  dia pun smgt setelah saya ajak sekali sambung blajar tapi buleh plak dia x tekan butang SEND haihhhh sadis sggh la...saya isi borang nak sambung blajar ni guna sebelah tgn je tau..masa tu baru sehari lepas operate bwh lengan kiri...kepala pun berat smcm kesan bius.. kawan saya itulah dok ajar sisi borang tu melalui hp... hahahaha dia konon2 dah siaplah tu... maybe xde rezeki dia kan... 
pastu bulan 10 kalau tak silap dpt sms panggil interview utk amik course ni... terus kol kawan tadi..dia kata dia x dpt, esoknya baru tau dia x tekan butang SEND . oh ya time dpt sms tu kol 10.20mlm hokeh.. salah sendiri x tgk email... kelam kelibut mlm tu pk apa nak menjawab esoknya...sempat sms kwn yg dah amik course ni dia bg tips sket2....esoknya pagi2 p opis minta tlg budak2 opis cari info pasal knowledge management... hahaha suh depa print siap2...dlm keta dok baca pasai tu jela..mujur la en abu sudi cuti temankan bini dia yg ting tong ni! sabau je la haku ni .... dan interview adalah sukses pada sayalah...hahaha

bulan 11 sebelum raya haji result sudah keluar.... al-hamdulillah saya berpeluang sambung belajar  so start kol sana-sini tanya camne nak guna kwsp utk byr yuran.... rupa2nya mudah saja... x sampai 2 mggu dpt surat drpd kwsp kata bayaran sudah dibuat kepada bendahari uitm. syukur settle satu perkara... 

saya sambung belaja adalah tanggungan sendiri... bukan tajaan atau opis kasi cuti ke hapa... semua saya buat utk diri sendiri dgn izin dan restu suami dan doa drpd mak ...sampai bila nak berada dilevel ni... saya kena cari jalan utk memajukan diri... kalau ikut hati buat apa nak susah2 cari penyakit... tp kenangkan mungkin dgn ini pintu2 rezeki saya terbuka luas... kuatkan hati gak... sampai bila nak keja kt sini... saya kena lakukan sesuatu... semoga maryam paham la kebizian mama dia nanti :)

cerita hari sabtu ...hari pendaftaran...

 setelah berjanji2 pasai ngan hanim + syahirah budak mmu yg buat master KM gak  utk pegi sama2 makanya kol 7.30 haku dah tpacak sorang2 kt depan khepsi sek 2 tggu derang... budak2  ni saya jumpa masa p interview dgn ketua program utk amik course ni... hihi mujur masa tu saya bagi namecard kt derang..kalau tak kompom time daftar hari tu saya melilau sowang2 ramai gak yg mendaftar program master + PhD adalah dlm 900++ org ... bila masuk ke dlm UiTM perasaan dah jadi tak tenteram teringat plak zaman2 degree dulu2...jln2 yg penah saya dan kawan2 susuri..hurmmm byk kisah suka-duka yg tersimpan rapi jauh dilubuk hati...

lama sggh tak merasa membizi ke kaunter sana-sini...gementar tetaplah hebat ya amat! kol 10 siap semua keja kami tp kena tggu sampai ptg utk taklimat + amik kad pelajar... 

tgh2 kami beratur nak submit semua borang tetiba ada sorang dok sebelah saya..sembang2 rupa2nya dia pun buat master  KM...nama dia hafni  hahaha terus geng la km berempat... mmg best la kawan ngan budak2 muda... asyik gelak je keh keh tp agak sedih tau saya sorang je antara km berempat paling tue... depa suma 23, 24, 25 bykkkkkkkk beza tu... minta2 masa masuk kelas nanti ada la lg tua pada haku...wakakakakaka

 lepas settle suma km naik keta hafni p bfast kt mcd sek 3..pastu lepas SACC... jalan2 sket2..p MPH beli novel  ...apa lg terus start membaca.... kol 12.00++ gerak ke uitm semula utk taklimat...

tgh tggu time taklimat nak mula...masa ni baru la berani kuarkan kamera...mampuih budak2 ni gelakkan saya ..keh keh keh sambil tggu taklimat mula saya membaca novel..hafni pun beli gak novel...sementara ada masa lg ni kan... silalah membaca pasni x bpeluang dah....membizi ngan "novel2 KM plak "
 huhuhu
 
masa dgr taklimat tu km semua kena nyanyi lagu UiTM... sebaknya rasa nak nangis masa tu..terharu sgt2...tak sangka saya akan kembali semula ke sini... perasaan yg sgt2 sukar digambarkan....setiap saat saya berdoa semoga saya berjaya lakukan.... jauh dilubuk hati tetap ada perasaan ragu2 dgn kemampuan diri...tp siapa yg tahu nasib kita? saya akan berusaha dan cuba sebaik mungkin....

kawan2 baru saya... syahirah ( mcm nama maryam ), hanim & hafni

bosan punya pasai saya amik gambo derang lagik...hahaha


saya ngan hafni... sambil2 borak2 ckp ngan dia ni nanti lepas amik kad pelajar sebelum blk jom bgambar ramai2 dpn dewan sri budiman... tp lepas tu masing2 jadi cacing kepanasan nak blk cpt..penat wei dr pagi sampai ptg... dah la lapo km mkn pagi je...pastu xde mkn apa2 lagi... 
sampai rumah kol 5++ptg..terus makan nasik! lapo sgt2... mlm tu bw maryam p kfc kasi dia main puas2... ada la dkt 2 jam lepak ngan mak tok + maryam....muahaha... 

abeh cerita sabtu saya

oh ya kelas km akan bermula pada 3/1/2011 ada 4 subjek utk sem ni.. so kelas adalah 4 hari seminggu .. 6.30ptg -9.30mlm... yeahhhhhhhhhhhhhhhh


13 comments:

♥Azie♥ said...

SELAMAT MAJU JAYA HEHEHEHEH..JADI STUDENT SEMULA..

Intanaziela said...

sue..selamat kembali ke dunia sibuk..hihhhihi...

Raptor 7 said...

tahniah mama suhana kerna telah mengambil 1 langkah ke dpn dlm hidup anda.

aku pon boleh rasa feel yg ko cerita tu pasai kat uitm dulu la tempat kita belajo tentang hidup. bila masuk semula mesti feel tak hengat punya..

tahniah skali lg, semoga berjaya dlm pelajaran anda. =)

Jasfyra said...

tahniah sue..bangga sama kamu!!
mmg weh,kalo nyanyi lagu uitm tu, mcm2 perasaan ada kan.hanya budak2 yg penah blaja kt uitm je tau..hahaha

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

azie - terima kasih azie ...

intan - terima kasih intan..doakan saya selalu ye :)

amien - huhu feel dia lain mcm kan? aku sebak sgt tgk kolej2 yg penah aku dok, jln2 yg selalu aku menapak..syahdu woo terasa sgt susah payah zaman tu....terima kasih amien..ko pun tulun doakan aku gak eh..


zuera - terima kasih zuera, haah budak2 uitm je yg tau... yelah depa U lain, mana sama ngan kite ...feel dia lain macammmmm pastu x sangka aku msk sini semula... hurmm sebak ahh klu ingat semula...

☆ lieya latif ☆ said...

tahniah sue.....ko boleh punye.....insyaallah...semoga ko berjaya dlm kerjaya, rumah tangga dan pelajaran yeak...doa yg terbaik dari kawan2 utk ko sue.....insyallah...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

congrate dear
ko dah ambil langkah maju setapak ke hadapan lagi..moga Allah mempermudahkan jalan kau.

aku plak terasa excited coz' dulu uitm tu ler tempat aku belajar erti kehidupan dan berdikari.

Melissa Mjb said...

kak sue, congrats. tak sangka plak kak sue btul2 nak sambung study. punye lah kite same2 dok sembang pasal ni dlm bilik aquarium kite tu kn.

apa2 pon, wish u all the best! i'm so proud of you!

syia said...

akak..mana ada akak tue.. tp akak tetap along kami hehhe..nnt akak lead tau smue assignments heheh

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

lieya - terima kasih lieya..amin amin amin

zana- kan kan kan uitm sentiasa dihati ku...

mellie - itulah akak pun x caya je..betoi ka aku ni.. hahaha padahal dl masa sembang2 dok konpius lagi.. dah sampai masa kot mel.. thanks tau :)

syia- sempat lg syia buli akak eh... hehehe kite buat sama2lah.. akak bukan pandai pun.. huhu korang best students koranglah ajar akak

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

tahniah sue, semoga impian menjadi kenyataan. akak doakan, insyallah sue berjaya dengan cemerlang. amin

Sham Ummi Echa said...

tahniah sue. semoga berjaya. insyaallah.

mar!ahaf!z said...

sue..
selamat kembali ke alam penagjian.. moga dipermudahkan..

uitm dihatiku selamanya jugak ;)

Related Posts with Thumbnails