Followers

Friday, December 03, 2010

cuti sakit dan cerita budak "kenapa"

salam...

hari ni saya dapat cuti sakit... mmg tak larat sgt ni ptg baru rasa boleh bernafas lega sket... tu yg bleh online jap... teruknya bila tak boleh bernafas sempurna... penat sgt2 bila tarik nafas...so hari ni asyik baring je..nak sapu sampah dlm rumah pun takut... klu penat mulalah nafas pendek semula... doktor kata bukan asma...hurmm kenapa ye? 

maryam sgt hepi mama dia ada kt rumah...dia pun cam nak demam plak..tah demam rindu ke hapa la yg melanda dia tp ptg smlm dia kena ujan sket ...maybe pasal tu kot, budak2 mana tahan lg plak jenis dia yg kurang blasak kt luar rumah cuba dlm rumah berlari je kerjanya rumah dah la sekangkang kera je.... badan dia dok dedar je dr pagi tadi tp melasak dlm rumah ni  ttplah mcm biasa ...hahaha oklah kan dia aktif 

semakin budak bertuah ni besar semakin byk akal..semakin byk soklan dia.. kadang naik geram nak kena menjawab soklan dia... byk benar "KENAPA"... terutama kalau time tgk tv... kadang bila dah penat menjawab saya jwb "tak tahu"...maryam marah, "mama ni asyik tak tahu je, ceritalah kenapa abg tu camtu?" kalau saya buat dek dia merajuk lari nyorok mana2 celah yg dia lepas... sejak akhir2 ni klu tgk tv mmg memerlukan kesabaran yg tinggi ..dan bersedialah dgn soklan, kenapa, kenapa, kenapa, kenapa, kenapa, kenapa... kadang2 movie 2 jam gitu ada la 20-30 soklan kenapa... korang dpt bayangkan tak? bila dia besar nanti siaplah... saya nak tanya dia semula... har har har... rasakan nanti wahai anakku!

mak tok selalu pesan klu dia tanya jawab je..tp sejak akhir2 ni mak tok pun dah mula stress ...keh keh keh  tak apalah "kenapa" maryam tu tandanya dia sedang belajar... sabo je la selagi terdaya ..iye x? klu tak sabo esok2 mama lepuk je...muahahaha

makin teruk la " berok " ni...punya lama nak tepek gambo budak kenapa ni.. dpt connec ngan 3G je... tersangat le lemss  so n3 ini adalah tidak bergambar...

selamat berhujung mggu uolss!

1 comment:

Intanaziela said...

salam..sue..intan privatekan blog...nanti sue kasi email ye, intan nak invite..intanaziela@yahoo.com

Related Posts with Thumbnails