Followers

Tuesday, November 30, 2010

menjengok bakal tadika baru maryam

 org sibuk nak tanya silibus dan nak tgk tempat blajar ...dia plak sibuk nak main... iskh iskh menan kt tadika suka tapi suh blajar kt situ tanak... 

walaubagaimanapun selaku mak beliau, ai guna kuasa paling power! hehehe beliau tadika gak kt sini... dekat je ngan rumah kami bleh jalan kaki or naik motor ngan acu pagi2... guna silibus gelombang terbuka kata pemilik taska... hahaha hentam je la... maryam pun dah kenal ABC, buleh ngeja sket2... membaca belum ye... tulis pun kadang2 p jadi b keh keh keh... tadika ni sekali ngan ajar ngaji... guna iqra' so ptg2 x yah p ngaji dah kalau dia mau buleh baca sama mama jek... la ni maryam ngaji guna muqaddam .. dah pandai eja Alif di atas Aa' dan dah sampai Ya pun... al-hamdulillah, surah2 pendek pun dia dah pandai baca.... seronok dgr kalau lepas solat ( cara dia la) dia akan baca dan sedekah fatihah pada atok ( abah saya ), tok nah & yan ( mak & ayah en. abu )... terharu dgr suara dia...

kelas mula kol 8.00 pagi - 12 tghari 

oh ya nama tadika ni ialah 

TADIKA NUR SURIA FLORA ( kalau tak silap sayalah )


budak tamok masuk ke tadika...nak main je katanya

senyum lebar dpt main...
peristiwa ini berlaku selepas maryam kuar dari hospital yang dia nak buat MRI tp tak jadi tu.... lepas beli menan terus p tgk tadika ni....


makcik rehan yang hebat


kenapa saya kata hebat ? pasal dia beli menatang ni RM3! saya kena bayo RM9.90 huh!!! mahal wei...  sebijik serupa sama mencah punya.... 

beli menatang ni last week lepas maryam kuar dari spetal ( MRI) ... dia merengek nak menan..tatau nak beli apa pastu dia nak menatang ni..ok lah kan RM9.90 je... sekali makcik rehan beli lagi murah...haihhhhhhhhhhh pasni nak guna skill makcik rehan la...
  
keh keh keh




autopublish

Monday, November 29, 2010

adik rindu ayah

gambo hiasan

sedih la plak baru sat tadi maryam peluk saya dan bgtau yg dia rindukan ayah.... ayah baru work semalaman dia dah tanya... selalu tiap2 ptg balik dari kerja mama + ayah akan masuk sama2, maryam plak akan buka pintu pastu nyorok blkg pintu hehehe itu kalau time x p  nurseri, dok ngan mak tok la... 

tadi masa saya blk kerja maryam "tanya mana ayah?"pastu ingatkan dia ayah tak balik rumah 5 hari... hari ni baru 1 hari, ada lg 4 hari... diam la kejap... ni dok ulang ckp rindukan ayah...dia mmg kamceng ngan ayah ....smlm 1 jam sekali dia merengek....tatau la pasai apa... nyamuk ke, gatai ke, panas ke.... sampai kol 5 am baru dia lena... hoh! nasib baik saya tak diserang sakit kepala pasal tak ckp tido... camnila bila org jarang2 berpisah ...hehe baru p keja 1 week dah gelabah... keh keh ai tak biasa uu...

esok dah selasa... x lama lg je..insya-Allah sabtu ayah blk lah....



PERHATIAN : kepada incik suami -------> kereta kite dah okey


al-hamdulillah kereta dah okey.... dan paling best FOC muahahaha pasal baru service sebelum raya haji baru ni kan....  org produa kt derang ketatkan tali kipas & apatah dgr ada perkataan angin2 td kt break keta... nanti kompom lain pasal waktu dia kol td x dgr sgt dia ckp apa...pastu masa amik keta org  tu dah kuar makan plak...  

terima kasih kepada kawn2 yg tolong mendoakan keselamatan saya... hihi saya serik sket bab2 keta ni pasal 3-4 minggu lepas break keta problem sampai kuar asap 2-2 tayar depan, nasib baik x terbakar.... huhu so sejak itu telinga ni cepat menangkap bunyi-bunyian yg keluar.... 

 terima kasih banyak2 kepada mak cik NIZA  kerana sudi anta & amik aku kt produa... jasamu ku kenang selama-lamanya ...

Sunday, November 28, 2010

huhuhu





salam semua :)
risau ni...tadi p kedai tetiba perasan kereta ada bunyi2 yg kurang menyenangkan... acu kata mungkin tali kipas... en abu tadak minggu ni... sabtu nanti baru blk dr spore... huhu esok pagi2 nak p anta keta kt produa pjaya, harap2 selamat sampai opislah pagi esok...kalau ikutkan sepatutnya tadak apa yang perlu dirisaukan sebabnya sehari sebelum raya haji dah anta kereta tu utk diperiksa oleh doktor kereta...tulunnnnnnnnnnnnnnnn


Friday, November 26, 2010

Majlis Penyampaian Sijil & Hadiah Tadika Muhajirin

salam semua...


hari ni nak cerita mengenai Majlis Penyampaian Sijil & Hadiah Tadika Muhajirin ... maryam masuk pertunjukkan fesyen jer... semua budak umo 4&5 tahun wajib masuk ...hehehe comel2 belaka....


mula-mula nak ucap terima kasih banyak2 kepada AZIE kerana sudi menaja make-up utk maryam ...hehehe meletops tuh... len kali buleh la make-up lagi ye... ngeh ngeh ngeh

bertungkus lumus acik azie siapkan maryam....maklomlah dah lewat...walaupun begitu tetaplah gojes anakku di make over oleh acik azie....hihihi


sampai2 je kt dewan kena anta anak ke blkg... ramai dah kawan2 maryam dah ready .... eeeeeeee geram tgk semua...BF maryam iaitu Ika pakai pakaian pengantin... 

pasal maryam tadika di tadika islam so semua mesti menutup aurat... jenuh nak tutup kepala budak ni... kejap2 kang tudung dia lepas ke blkg, tarikkk pastu tgk lg kt dia dah keblkg semula... klu dia duduk main letak buntut je bukan nak ejas2 sket selendang ke hapa... hambek naik stage rambut dah nampak sekerat....

sebenarnya takmo buh kt dahi tu...saje dlm keta nak suka2... sekali terlupa... nasib baik sblm naik stage sempat buh kt hidung plak... yelah dah la pakai pakaian india tak kan nak tiru sebijik kot... hehehe saya siap pakaikan maryam inai tu... smgt sggh mama maryam ni kan? alah sethn sekali je pun... esok2 dah msk darjah satu dah xde peluang dah....

utk pertunjukkan fesyen ni takde hadiah ke hapa..saje suka2... time maryam kuar ramai yg bsorak hehehe....
 maryam dpt piala saguhati...semua pun dpt.... utk setiap subjek cikgu dia bg pada budak2 umo 6 thn je...


maryam bersama piala beliau.... tgk sudah tukar fesyen tudung... ini hanya bertahan selama 10 min rasanya... lasak budak ni... x reti kontrol cun lagik... tp make up menten... bukan main suka kena make up .... 

byk gak persembahan yg ada.... tp saya tak amik gambo pun...hehehe pasal maryam tak masok kan....lg pun mak pak masing2 hilang ingatan bila anak atas stage....suma pakat2 berdiri dpn stage nak amik gambo... kite org kt blkg x nampak pun... nasib la kan... dok nyembang je la.... keh keh keh...

gambo makanan pun x sempat nak snap...km kuar dewan je licin suma.... xde rezeki kamilah maksudnya.... takpelah....

 
maryam dah tukar fesyen lagi...kali ni cikgu nursery dia plak siapkan.... bertuah punya budak...

 maryam & ika ngan cikgu tadika derang... ni pic last...thn dpn maryam & ika akan ke tadika lain... nak tukar2 suasana plak.... tudung maryam dah ilang.... hehehe ika menten ayu lagik...


maryam bersama ngan yasmin sofea..kawan kelas dia..umo 4 thn gak... thn dpn pun sofea tukar tadika lain....entah bila dpt jumpa lg... masa darjah satu kot... hehehe soronok derang main2 kt luar..... rasanya main menari2 kot...

ni last ...ni dlm keta...itw blk rumah...penat2 ...

ok abeh cerita pasal tadika maryam.... byk sgt gambar saya cerita yg penting2 sajelah... skrg dah cuti sekolah.... apalah xtvt maryam kt rumah..... mulai bulan 12 ni maryam dok rumah ngan mak tok dia je.... lepas ni  maryam, dah x dok kt nursery.... mak tok sudi jaga dia ....hehehe makin manjalah ini budak... tp mak tok garang gak ngan dia.... sure dia kena blaja lipat baju .... hehehe rasakan.....



autopublish

Thursday, November 25, 2010

gambar --------> dapat sakit free

salam all,

masha-Alalh bz sungguh minggu ni..sampai tak sempat nak buat apa...blk rumah terus rasa nak tumbang...hehehe tp bab makan tetaplah menten! hahahaha, takpe lepas ni kite dietlah......
smlm annur buat MRI sepatutnya! bila dah siap semua tetiba plak screen utk monitor jantung, nadi etc berbau hangit terus doktor stopkan prosedur nak buat MRI... maka sia-sialah annur kena cucuk sampai 4 kali ....pastu tidur free je kt katil hospital sampai kol 2 ptg... mungkin ada hikmahnya, entahlah... en. abu teman kan dia pasal saya kerja smlm...last2 tetap amik 1/2 day risaukan anak... dia punya jerit gegar satu building...nampak je halus...oh ya berat annur dah naik sket... suke2 skrg dia14.2kg sebelum ni dok menten 13.5kg... huhuhu nasib baik blm ke bwh garisan putih, doktor kata dia yg paling ringan klu ikut umur dia skrg ni...

doktor cadangkan kami buat kt hkl... tp hkl pun penuh klu pergi gak blm tentu dpt buat ...lg pun bukan kes urgent... so kami dpt tarikh baru utk buat MRI iaitu pada 18 Jan 2011..insya-Allah bergantung pada kesihatan annur pada masa itu... minta2 masa tu dia tak demam or batuk dan selsema... amin

 doktor nak annur buat MRI cuma utk pastikan di mana lg kelainan pada lidah maryam berada... ari tu kami dah scan tekak dia..al-hamdulillah toriod annur normal... untuk makluman  bg yg belum tahu...annur tak sakit yg teruk ke hapa  ..syukur al-hamdulillah cuma pada lidah dia ada sesuatu tumbuh... so doktor nak tahu apakah bendanya itu. setakat ini doktor boleh katakan benda itu ialah pembuluh darah dia.... dah kami telah diajar macamana nak buat klu tetiba benda itu berdarah.... dan juga kena monitor perkembangan benda dilidah annur..sekiranya tetiba membesar cepat2 kena ke hospital..takut annur lemas.... ada kes yg tetiba benda tu membesar.... setakat ini annur adalah terkawal...

oklah nanti sambung...saya diperlukan dibahagian depan ni... 

tata



Tuesday, November 23, 2010

kenduri arwah + tahlil untuk "abah"

  pagi raya haji ke 2 kami buat korban.. mlm tu kami buat kenduri arwah... kami cuma ambil bahagian mak tok + maryam je.. dptlah dlm 7kg  daging... pastu dpt tulang 2kg rasanya... pastu abg saya dpt 2kg daging pasal tolong "mengirakan" lembu2 koban tu... jiran sedekah 1kg daging korban dia... itulah yg kami sajikan kepada tetamu... semua lauk pauk masak sendiri... hehehe adalah 2-3 org jiran rapat yg dtg tolong... pasal saya pun bz memasak, byk gambar makanan tak sempat di snap...

menu :
nasi putih - mak tok + SIL
masak lemak cili api tulang + lelemak - mak tok + cikpuansuhana
daging goreng kunyit - cikpuansuhana
kerabu mangga - mak tok
daging + hati + jantung + paru pacak@bakar - en abu 
air asam - SIL
sambal belacan + ulaman - mak tok
lepat pisang - mak tok + cikpuansuhana


 antara tetamu yg hadir...syukur penuh jugalah dlm rumah ...mula2 risau gak maklumlah masih lg raya kan..kot2 org2 blk kampung...syukur rezeki kami..ramai ahli surau dtg... amin

makan time....  

see tak byk gambar pun pasal org yg suka amik gambar ni bz..dialah tukang idang, dialah nak jaga anak, dialah nak ambik gambar dan dialah juga ngemas dan dialah juga tukang basuh pinggan mangkuk.... penat sgt2... siap je suma tukar baju..terus zzzzzzzzzzzzzzzz hahaha x kisah dah lampu pasang ke hapa... terus sepi jek.... 

esok ptgnya kami blk kg....p kubur abah... siram air tahlil tu... rindu sgt sama abah.... hurmmmmm


 masak lemak cili api tulang + lelemak...

 kerabu mangga muda

 air asam ...



autopublish

cerita raya haji kami


salam semua :)
hari ni saya nak cerita tentang raya haji/korban kami sekeluarga. tahun ini giliran sambut raya haji kt raub... hek hek hek syukur seronok raya kali ni ... al-hamdulillah kami berpeluang membuat ibadah korban utk anak yg tersayang... tahun ni family raub buat 2 bahagian sahaja, iaitu mak tok + maryam .... syukur segalanya dipermudahkan... kalau ada rezeki thn depan boleh buat lagi... seronok pulak rasanya bila buat ibadah ni... semoga ibadah kami diterima oleh-NYA Amin.

sebenarnya kami buat korban ni pada pagi raya yg ke 2... cerita raya pertama nanti saya cerita kemudian, hampir seluruh family tok Arop buat gathering kt rumah mak jang km di Ulu Dong pada hari raya pertama tu... xtvt dr pagi - subuhnya... giler ahhh dgr kata sampai subuh derang ber"karok" dasattttttt weii km tak join la ..kol 12.30 mlm camtu km dah blk rumah...lepas abeh ke cabutan bertuah, km pulang dgn gembira...hahaha itu cerita lain ehhh....
kita mulakan dgn cerita raya ke 2 dan  tayang gambar ini, mama maryam je yg berbaju baru...keh keh keh maryam + ayah ulang tayang baju taun bila tah..... baju raya pertama adalah sama macam raya posa yg lepas iaitu hijau...


budak bertuah ni gudgirl pagi2 gerak dia bgn tido pastu mandi semua ok je... pasal dia smgt nak p bisik kt telinga lembu dia.. hahahaha  asyik tanya mana lembu dia... 

km semangat nak buat ibadah korban utk maryam sejak thn lepas... dia berani tgk lembu2 kena sembelih..siap nak tggu sampai semua lembu siap sembelih.. aduh.. klu ada 6 ekor kena la tgk enam2 ekor tu... lepas tu terus pasang niat nak buat korban utk maryam... insha-Allah thn depan "abah" maryam plak nak buat korban utk anak2 dia, naik seronok dia bila dah buat sekali... km semua adik beradik dah buat time sekolah dl... abah dah buatkan ... kalau buat lg kali ni utk sunat je la... 

maryam siap bisik kt lembu dia "syg lembu"  wakakakaka... tp lepas tu kesian kt lembu kena ikat... al-hamdulillah lembu maryam + mak tok besar dan gemok... rezeki derangkan....

 dah siap sembelih ...budak  bertuah ni nak tgk org melapah + bahagi bahagian2 yg buat korban ... tgklah dia sowang je pompuan..yg lain2 main dlm rumah ustaz.. dia sibuk tgk org potong daging...

saya baru tahu daging korban ni  kena bahagi 3 . daging2 yg dah siap dilapah akan ditimbang dan di bahagi 3 kepada ... 

1 . utk yg buat ibadah korban ( lepas tu akan di bahagi kpd 7 bahagian pulak)
2. fakir miskin
3. org awam

syukur dpt ilmu pagi tu.... 


ayah + abah maryam tolong buat kerja.... habeh berlemiuh masing2...
malam tu km buat kenduri arwah utk atok maryam.. masak sendiri2 je...puas hati pasal semuanya sedap...syukur... 



bersambung ...


autopublish

Monday, November 22, 2010

ready...








phewwwwwwwwww bykkkkkkkkkkk sggh benda nak diceritakan tp pasal gambar blm sempat di edit, makanya semua duk diam2 dlm draft dulu...ada lbh kurang 15 n3 siap dikarang tp blm ada gambar lg... keh keh keh sy cuti lama raya haji ni, ada masa tluang buat n3 tp pic tak msk dl pasal malas nak transfer... so kite slow-slow kayuh lah.... 

minggu ni minggu bz library team.... mulai esok-khamis ada bengkel yg PLF anjurkan... 

Tuesday, November 16, 2010

sibuk + selsema....






SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA !!!  


insya-Allah raya ke-2 nanti kami akan buat ibadah korban utk maryam ... 

Friday, November 12, 2010

kuih QASIDAH tapi bukan Qasidah punya

 blk kedah baru ni mak su en. abu ada buat kuih ni, ini adalah kali pertama saya dengar, tengok dan rasa kuih nih! sian kt diri sendiri...hahaha, rasanya? pada saya sedap... ada manis2 dan lemak minyak + bawang goreng...tapi tak boleh mkn byk pasal takut muak.... klu ada baby pun baby buleh mkn tp tanpa minyak + bawang gorenglah.... senang je nak telan klu mkn kuih ni.. x yah kunyah...har har har mak su bekalkan km sebekas kuih ni utk dimakan dlm kereta... tu nampak x lutut ku?


erkk bukan bermakna Qasidah  punya kuih ye ...nama kuih ini ialah QASIDAH 


Bahan-bahan:

1 cawan tepung gandum
3 cawan air
 gula pasir agak2 la manis yg korang nak
 secubit garam
1 sudu kecik air kapur yg telah dibancuh cair

Bahan untuk ditabur:
5 ulas bawang merah dihiris nipis
Cara membuatnya:

1. Masukkan semua bahan kecuali bawang ke dalam periuk masak dgn apai yg perlahan.

2. Kacau sentiasa adunan di atas api sehingga adunan pekat dan berkilat.

3. Tuangkan ke dalam acuan atau loyang. Sejukkan.

4. Panaskan sedikit minyak/minyak sapi dalam kuali dan goreng bawang hingga keperangan. Tuang bawang dan minyaknya sekali ke atas kuih yang telah disejukkan tadi.


selamat mencuba....

autopublish

Thursday, November 11, 2010

Bah 05/11/2010

 seperti semua sedia maklum bahawasanya sesetgh daerah di kedah telah dilanda banjir... antara yg terjejas teruk ialah alor star... en.abu org sana, dia kata tak pernah lg hutan kampong dilanda bah camni rupa... 

sebenarnya km tak merancang pun nak blk kedah cuti deepavali baru2 ni... km nak blk raub utk uruskan hal korban raya haji ni...insya-Allah km akan buat ibadah korban utk maryam thn ni.. amin 

otw blk raub km dok saling bhubung dgn sepupu en abu yg blk kedah... dia dok kata air makin naik tp umah km tak naik lg...pasalnya dlm kg tu rumah km antara yg paling tggi.... seklai masa kt bentong depa kt umah hangpa dah naik air...terus km x sedap hati... tok tggl sowang dlm umah tu... anak dah takde, tinggal km je la cucu2 yg ada... terus ambik keputusan blk raub, amik mak tok dan terus ke a.star....

kuar je hiway a.star utara maka bermulalah cabaran...km blk naik viva ai ye... tak bernafas saya bila lalu air bah tu... tggi wei...mujur lepas km ikut blkg keta adik ipar.... fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh lega sgt2... bila dah park dpn umah pak su, ada lg cabaran...nak meranduk air ke rumah km plak... air paras lutut ye.... al-hamdulillah selamat msk umah km...air dlm umah atas sket dr buku lali... bygkan umah paling tggi air naik sampai buku lali...umah paling rendah agak2 air sampai mana? pinggang wei.... sian derang air naik ngejut..hujan xde ...dgrnya air dr empangan yg dilepaskan... umah mak cik en abu air mmg paras pinggang... dok atas jln raya je la peratikan kan rumah....mesti semua brg2 rosak...

syukur x byk brg2 rumah yg rosak, sepupu2 en abu yg dah blk awal tlg alihkan brg2 dan peti ais semua...masa km sampai letrik + air xde...sedih sgt tgk tok panjat tgga dok kt blk atas bertemankan lilin.... mlm tu km semua tido btemankan lilin + lampu suluh.... rasa cam bercamping plak ..huhuhu

opss sebelum sampai rumah km sggh souq a.star p cari lilin etc.....rasanya lilin biasa tu byk habes masa en abu p gaint ...km sempat beli lampu suluh + air mineral..byk kedai yg ada dlm  bgnan gaint ttp pasal xde ekon kt nya...

 en. abu bersama adik ipar beliau tgh ngemas rumah sket2 esoknya iaitu hari sabtu... alih2 karpet2 + tikar getah... air masih ada lg...km pakat guna pengodok buang air dlm rumah ... penat woo... sy timba hampir 10 baldi air ... sampai skrg sakit2 badan lg....


 ohhh maryam + mak tok pun tolong ok.... hahaha tgk maryam timba air + main air.... xpelah bukan selalu nak rasa main air banjir.... kolam dlm rumah tuuuuuuuuuuuu... mak tok pun sakit2 badan ye, dia rajin benar tlg cuci rumah + masak utk km semua....



penat2 basuh rumah depa2 ni stop jap p tgk jarin sepupu depa tahan kt depan rumah...bukan takat dpt ikan ...ngan ular pun dpt ......sapo nak?


macam tasikkan? sebenarnya ni semua bendang.....air siap berombak sakan...sian pesawah...habes anak padi derang... masa ni km kuar nak cari barang2 basah + kering utk tok yg dok sowang2 tu....


bila dah siap suma kemas rumah, hari ahad tu km meronda2 keliling pekan..nengok air...byk jln dan pejabat ditutup.... air paras pinggang kebykkan tempat

km blk ke shah alam pd hari isnin, ingat nak blk ahad tp takot plak air naik lg sekali, al-hamdulillah km tgglkan rumah dlm keadaan yg sudah dibersihkan... nasib baik arwah mak byk beli tikar plastik buleh la letak atas lantai sementara nak beli tikar getah + karpet lain....

sekian cerita banjir km...harap2 lepas ni tak berlaku plak gelombang ke dua banjir besar ni.... amin



autopublish

buat orang yg saya hormati dan hargai

0


sudah-sudahlah sakitkan hati org lain, asyik cari salah org sana org sini , asyik mengata org sana org sini, ramai dah tahu sifat "baik" awak tu, bila perlukan bantuan atau tak ada kawan lain maka jadilah lembut gigi dari lidah bila bersuara, bila dah senang atau dah tak ada masalah terus melupakan kawan2 masa susah... kalaulah saya boleh bersuara seperti mana awak berkata, macamanalah keadaan nanti ye? kompom bergegarlah...har har har 

tolonglah jgn ingat berdiam diri tanda kalah dan bersoraklah sekarang sebab suatu hari nanti awak mungkin akan menangis dan saya pula tersenyum .... kesabaran dan kewarasan saya masih tebal di dada...insha-Allah saya tak akan berbuat seperti apa yg awak buat... tp tolonglah ingat saya juga manusia, bila-bila boleh melakukan kesilapan atau kesabaran saya mungkin hilang kalau dah selalu sgt diasak dgn kejadian2, kata2 atau perbuatan yg melampau...  


sekian daripada;
saya yang masih boleh tersenyum dan cool :P


Wednesday, November 10, 2010

Al-fatihah buat abah NIZA






salam semua,

ada berita sedih nak di kongsikan kepada semua, mlm smlm dlm pukul 9++ abah yang amat niza, (kwn sepejabat saya) kasihi telah kembali kepada-NYA akibat kanser... dah lama arwah menderita, km pun sempat melawat klu tak silap dlm 2 bulan lepas, tabah sungguh arwah masa tu, boleh lg bcerita dgn km wpun kesihatan beliau semakin terjejas... klu ikut perkiraan saya arwah telah selamat disemadikan dlm jam 11 pg  td di Tanah perkuburan Batu 14 Puchong ... semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman... Al- fatihah :(


Tuesday, November 09, 2010

macam-macam cerita

penatnya sy ...kami baru blk dr hospital ni.... macam-macam cerita nak dicerita nih, tgk mana yg sempat

 last week jumaat cuti deepavali tu km rancang nak blk raub... sekali sampai bentong sepupu en abu kol bgtau rumah @ hutan kampong dah naik air... sampai raub, amik mak tok zaaaaaaaaaaassss ke kedah...km sampai kol 9 ++ mlm ... syukur al-hamdulillah tok takde apa2...sian dia dah la air + letrik xde ...nasib umah 2 tingkat buleh la dia naik ke atas...umo pun dah dekat 80 thn rasanya, dok sowang2...nanti later sy cerita hal banjir ni.... ni pun pic dr hp, gambar tak clear.. nak hapdet terus lupa plak bw blk "berok" iskh iskh

hari ni mmg saya dah apply cuti dr last week smlm kira EL...esok br isi borang cuti... tadi bawa maryam ke temujanji klinik pakar kanak-kanak @ hospital sg buloh.... ni pun sy cerita kemudian... hari ni dia kena amik darah... sian sgt pd dia... mula2 nurse cam kasi km tggu..lepas tu dia suh km kuar... mujur maryam tak nangis tp lepas kuar dr bilik amik darah terus dia meraung sakan....sakit sgt ke geram ke tak dpt dikenal pasti... menangis bagai nak runtuh kereta... pastu terus senyap tido.... sian dia..

nampak cam 2 kesan cucuk.... en abu tanya bape kali nurse cucuk? dia kata sekali je lepas tu en abu tanya ni  kesan apa nurse terus tukar jawapan kpd 2 chaitttt  maryam kena cucuk kt atas tapak tgn tu...awat la x amik kt bahagian bwh siku eh... camne la time nak buat MRI nanti? klu tak de apa2 hal insha Allah 1/12 ni maryam akan buat MRI gak risau pasal time tu en abu kena p Singapore...harap maryam ok nanti...dia akan di bius penuh mengikut kt dr.
 ...
sian sama budak ini...ptg ni dia bgn tido nak p cari menan dia...td dah janji nak belikan menan klu dia good....


Related Posts with Thumbnails