Followers

Thursday, October 07, 2010

perihal Annur dan kerja sekolah beliau dan bukti2 kenapa saya tak dpt2 sertai KPLI


 


minggu ni dah 2 kali maryam bawa balik buku sekolah... dua-dua buku tulisan jawi.... dan minggu ni juga mama dia kejap2 jadi singa kejap2 angel wakakakaka dan cam biasa juga dia boleh buat tapi seperti biasa juga penyakit M datang, time tu lah gatal2 kepala, gatal2 kaki, time tu gak tetiba mengantuk... lol lol lol dan seperti biasa gak mama dia tau taktik dia...

makanya kena lah juga buat kerja sekolah ! hahaha bunyi cam kejam tapi lagi kesian kt dia bila peksa akhir tahun nanti dah tak lama lagi... tu pun dia cerita kawan2 kelas dia kata tulisan dia tak cantik.... mmg tak cantik pun tapi kalau nak ikutkan usia dia baru 4 tahun.. pada saya sebagai mak maryam saya sudah teramat berbesar hati dan berbangga dgn apa yg telah maryam capai.... 

kadang2 terdetik juga rasa kesian bila saya dok ajar dia buat tulisan bagi betul2 cantik... bila maryam buat main2 saya marah, tapi mujur cepat sedar tujuan asal saya dan ayah dia masukkan dia ke tadika adalah untuk bergaul, belajar benda2 baru... nak dia happy... so cepat2 kendur semula perasaan marah atau kecewa bila maryam tak buat yang terbaik bila saya ajar dia... berkali2 saya ingatkan diri, maryam baru 4 tahun... saya tak patut desak dia... hehehe teruk betul saya ni... sowi shayanggggggggggggg.... mana yg mmg susah maryam nak buat saya pegang tgn dia dan tolong buatkan...rasa cam kejam lah nak suh gak dia buat kan...



 bolehlah kan ... hahaha belasah je la susah gak pasal kena buat tulisan jawi yg bersambung2 ni... mama maryam pun tulisan jawi buruks... hahaha ada hati suh anak tulis molek2...

muka budak yg mula buat perangai..kejap2 gatal...menjadi2 penyakit gatal dia bila suh buat kerja sekolah...hahahaha

gigih nak siapkan cepat pasal la ni budak bertuah ni minat sggh ngan filem hindi... belum siap kerja asyik ingatkan ayah dia suh buka dvd "hindia" dia

 tetiba nak guna pembaris time nak buat alif... alasan mama suh buat lurus2... tp oklah pasal dia boleh pk nak guna pembaris...
siap dah kerja sekolah...dah boleh senyum2... mama? kena kemas beg sekolah dia...hari2 berterabur segala pensil warna, pemadam ...iskh iskh iskh

mama dan ayah doakan adik berjaya dunia dan akhirat .... Sekian :)

glitter-graphics.com

3 comments:

♥Azie♥ said...

rajnnyer maryam

AzizMostafa said...

@ mama maryam pun tulisan jawi buruks

Bolehlah kan?
http://typophile.com/node/74436
-
Melompat Lebih Tinggi + Semoga Berjaya

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah dah pandai la maryam menulis...ni yang tak sabo nak hantar balqis ke taska ni

Related Posts with Thumbnails