Followers

Tuesday, October 19, 2010

mandi-manda di ulu yam

kami ke ulu yam pada sabtu 16/10/2010

 dah lama gak kami plan nak p mandi-manda ....mula-mula ingat nak ke PD...tp kenangkan panas bukan main lagi sejak akhir2 ni kang tak pasal-pasal ai rentung klu bjemur di tepi pantai kan... muahahaha en abu n maryam takpe paling tidak pun cam udang terbakar jek....ai ni? mau jadi apa agaknya kan? terus cam rasa malas je bila pk PD... tetiba bgn tido sabtu tu...en abu ckp jom p mandi sungai...saya dah pk blk raub....yiehaa mandi kt lata jarum or pulau chekas...sekali dia ckp jom p ulu yam.... tanya dia kol bape nak p suma.... dia kt kol 11.30 gerak.... 

udah semua org kena cergas... en abu p kedai beli brg2 suma... menu hari itu ialah ayam percik, daging masak kicap, sambal ikan masin dan ikan keli bakar cicah air asam... km bw air sirap + manggo


tgh2 masak camtu tetiba teringat ina pengasuh maryam yg dl...en abu kol hasben dia...suma pun ok....yelah cuasa panas betul skrg ni.... set2 suma...maka berkonvoi lah km 2 biji keta.... hehehe 

ina masak spageti yg sgt shedap... rasa nak makan lagik...huhuhu dan juga telah membawa bertin2 air tin dan jajan2.... mulut dok kunyah x berenti hahahaha....

sampai je sana terus pasang khemah yg hasben ina yg bawa... km bawa khemah ikea maryam jek..wakakakakaka.... hidupkan arang..bakar ikan... pastu suap budak2 makan  pastu mak budak2 makan....pastu berendam..budak2 sampai2 je dah berendam dulu...budak2 ni sampai kecut2 kaki tgn tp x mo naik gak...mujur masing2 x selsema ke hapa...syukur


mak tok siap buatkan sorang satu pancing ..konon2 lah..padahal ranting ngan daun je...suka la sowang2...


 masa ibu2 berendam.... lama gak km dok dlm air sambil sembang ada la dlm 1 jam ++ x puas rasanya....cuaca mmg panas...mula2 sejuk gak lepas tu...hahaha x mo naik dah rasanya

tapi km naik gak pasal ada org tua dok tgk km ....padahal kaw punya luas dia dok tgk km berendam, bila km tgk dia buat2 termenung, harap2 dia takde la niat jahatkan...udah baya2 ayah kita pun... pastu blkg plak ada mamat dok berdiri sambil amik gambar sana-sini..x selesa plak rasanya ...

 budak2 yg kononnya dah penat, lepak dlm khemah....sekali time kemas barang....masing2 masuk dlm air semula...mandi lagik...nasib baik mak2 bawa baju lebih tau.... 

maryam mmg besfren ngan abg itti dia... hehehe suka dgr derang gelak2...  maryam pun selera makan bila berkelah kt tepi sungai camni.... 2 kali dia makan nasi... al-hamdulillah syukur bila tgk dia berselera ... ada kawan, penat main...so makan je la dia....

tgh tggu ayah masing2 ambik keta... derang ni suma selang setahun... abg itti 5 thn, maryam 4thn, aiman 3 thn
 km bertolak pulang jam 5.30 ptg sampai umah dlm kol 6 ++maryam baru 5 min naik keta dah zzzzzzzzzz pengsan kepenatan sampai kol 8 ++ br dia bangun ingat terus tido sampai pagi... bgn gak rupanya... kasi dia mandi, pastu makan nasi lagi....

seronok sgt rasanya.... len kali bleh la pegi lagi...tp rasanya kena terkejut tergempar camni baru jadi kot.... 


autopublish


6 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah syoknya pi mandi manda ek annur...kita tak pernah pi sana lagik

makcikrehan said...

weeiii pi ulu yam apsal tak singgah PID aku? muahahahah

Jasfyra said...

bestnya...dah lama xmandi sungai..betol sue,kalo tergempar selalunya jadi kan.n lg best..hehe

post master said...

syoknya berendam dalam sungai tu

☆ lieya latif ☆ said...

mmg pilihan yg tepat sue di musim panas ni.....mmg rase lega n puas dpt berendam dlm air sejuk kan....yg syok nye sah2 le aktivit mkn2.....

Sham Ummi Echa said...

aku dah lama giler x mndi kt ulu yam ni sue. padahal dkt je ngan umah. salu mndi sungai kt kg cooi..sungai pertak nama dia.

Related Posts with Thumbnails