Followers

Monday, October 25, 2010

lauk orang malas

ikan patin masak stim ... tah bila buat rasanya ahad lepas kot lupa plak nak story hehehe maryam makan bertambah2 pasal ikan patin ni lembut je isi dia.... kalau takot hanyir ke hapa, beli ikan patin sungai ye bukan yg kolam punya tapi reganya mahal sket la pastu basuh ngan air asam jawa...insha-Allah ikan tak rasa pelik2 nih...

resipi :

perapkan ikan ngan garam & serbuk perasa
taburkan hirisan bawang merah, bawang putih & halia 
masukkan air sket..suka hati nak byk ke x byk kuah
stim ikan sampai masak dlm 20 minit gitu
masukkan sos tiram dan perahan lemon tutup api dapur 

kemudian NGAP !!! nom nom nom


autopublish

3 comments:

Jasfyra said...

aku suka sgt2 ikan masak stim
tp lom pernah try patin masak stim..mesti mabeles!!!

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

fuh...walaupun ko kata nie menu org malas...tp nie ler yg sedap...
aku selalu buat guna ikan siakap..letak lebih sikit cili padi tu kan..wallah...sodap yerkk

ikan patin nie aku tak berani lagi arr nak masak...takut hanyir

BIONIC WOMEN said...

walaupun saya org pahang...tapi saya xleh makan ikan patin nih..ayah saya sanggup travel dari pekan ke temerloh nak makan ikan patin, tapi anak2 sorang pun xleh makan..huhuuhu

Related Posts with Thumbnails