Followers

Friday, October 29, 2010

cobaaaaaaaaaaaaannn


festime buat ayam goreng berempah...al-hamdulillah menjadi...  rempah utk ayam goreng berempah ni saya beli kt pasar tani putrajaya... sapa2 nak kirim buleh saya belikan...rm3 100gram... buleh buat banyak kali tau....

serdak2 tu saya blend serai + halia pastu tapis buang ayer blend tadi then goreng ngan daun kari sampai garing pastu tabur atas ayam tadi.... sedap ! 


maaflah pakai kamera biasa jek..x bape nak buleh zooooooommmmmm


pastu saya masak ayam paprik... bulehlah buat lepas sesak...lol lol lol


ni plak mak tok maryam masak, tauchu timun + ikan bilis....yum yum yum gak!

resipi :
goreng ikan bilis, ketepikan, tumis tauchu ngan bawang merah sampai wangi lepas tu masukkan air, didihkan kuah lepas tu masukkan timun, lada besar, serbuk perasa + gula ttp api...dah sejuk masukkan ikan bilis dah  digoreng mula2 tadi...garam tak payah letak ( tauchu dah masin )


ini semua menu ari sabtu lepas..ala yg ptg tu saya dgn rajinnya masak daging burger...muahaha


autopublish

7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

fuh...taucu tu....aku suke tu sue...tapi buat ikan kembong goreng masak taucu laaa......mmg sedap...tapi tu la laki aku lak tak mkn tauci...mkn ati mak nak masak selalu heheehehehehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

huwaaaa.....saja jer kan ko buat aku terliur time tengah2 hari nie...udah ler belum lunch lg.

Sham Ummi Echa said...

perghhh marbeles menu ko sue. kecur liur mak ni tgk. garing je ayam rempah tu kan. dapnyer lah..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

sedapnya ayam tu...selalu makan dgan nasi lemak ayam goreng berempah...sue saja je bagi kita lapo...dah bawak maryam pi fun fair subang bestari ke??

Ciklinn said...

arghhhhhhhhhh lagi meriah ha lauk pauk.. huhuhuhu

oli said...

taucu...hari ni kat blog ciklinn ada taucu, kat blog maryam pun ada taucu...hari ni i kena makan taucu!!!
ada jual rempah ayam goreng berempah?
tengah-tengah fikir nak kirim sue beli tak ni?

Jasfyra said...

OMG!!! ada taucu ngan ayam berempah..2-2 peberet aku tu..drooling...

Related Posts with Thumbnails