Followers

Thursday, September 02, 2010

:: GULA KABUNG ::

salam all,
saya punya lemau tak abeh lagi nih...huhu kesihatan pun tak berapa nak memberangsangkan... maybe pasal stress mengenangkan hospital senin nih....hahaha padahal bukan nak buat apa pun..tp still risau bila kenangkan hospital.... tsk tsk tsk insya-Allah kalau keputusan darah saya ok esok, isnin ni saya akan menjalani pembedahan kecil di bwah lengan... buang benjolan dan tak masuk wad ... hanya rehat di daycare sahaja... saya akan buat di hospital putrajaya...hehehe kalau buat kt private spetal kompom kena masuk wad ...saya tak mahu walaupun insurans cover....saya mahu pulang...so ke hospital putrajaya jek... tapi still kena bayar pasal saya dan suami bukan keja gomen... kosnya mungkin dalam 2-3 ratus...oklah tu kan... ok abeh cerita pasal tu...saya takot,  mesti sakit lepas kena jahit tu nanti..... huhuhu

mari kita cerita pasal masak2 plak...sejak akhir ni masak pun ala kadar, agaknya pasal byk sgt makan ubat, lemah semacam... nak amik gambar pun malas...huhuhu...


 ni adalah gula kabung, gula kabung ni sedap sgt...wangi drpd gula melaka... sebuku ni berharga rm7 tunaiiiiiiiii saya beli kt raub

gula kabung ni sgt sedap jika di buat buah melaka, pemanis utk bubur/pengat....

hari apa tah last week tetiba teringin nak makan sagu gula melaka nih... tp tak nampak plak jual kt param... so saya try buat sendiri....hehehe x senonoh sket rupanya... maap saya budak baru blajar....

hahaha kali pertama saya buat sagu gula melaka, rasanya? boleh lah tahan.... sedap gak...hek hek hek


4 comments:

~~Ciklinn~~ said...

mak kau mmg suka giler gula kabung nie... dia pun ckp wangi... agaknya sebab dibungkus dgn daun kot yerk

☆ lieya latif ☆ said...

ko tak sihat ke sue....sian ko...harap2 sume kembali normal okey n ko diberi kesihatan yg baik....insyaallah takde ape2 tuh....

pelik lak gule kabung raub yeak...berbungkus2 hah......aku suke gak gule kabung nie...kalo buat sambal, boh gule kabung..sedap lain mcm skit......

adoi...terliur tgk sagu ....

Aleeya said...

masa kecik2 dlu salu tgk mak beli gula kabung neh n simpan kat dapo...hehhe

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

sue sakit apa.. semoga cepat sembuh yer

akak memang peminat sagu gula melaka ni.. tp haritu makan kat hotel, depa guna santan kotak, tak beh langsung..

gula kabung ni lain rupanya dari gula melaka ek sue.. akak baru tau, ingatkan sama

Related Posts with Thumbnails