Followers

Tuesday, September 07, 2010

al-hamdulillah saya sudah selamat menjalani pembedahan kecil :)

salam semua,
al-hamdulillah saya sudah selamat menjalani pembedahan kecil di bwh lengan dan ketiak :)  ptg semalam di hospital putrajaya....pembedahan itu ambil masa lbh kurang 2 jam...
saya masuk wad daycare kol 7 pg....tggu sampai dekat kol 2 baru tiba giliran saya...lama gila...dah la sejok gilak pastu bosan gilak.... nasib baik en abu ada temankan taklah bosan sgt ada gak kwn
nak di ajak bergadoh hahaha

bila dah tukar pakaian semua, dah baring atas katil kt bilik pembedahan tetiba  saya rasa nyesal gila nak buat operate ni....huhu ngeri sggh rasanya... pada saya sket je nak buang tp rupa nya serius... sgt ngeri bila dipakaikan oksigen kt hidung pastu ngan wayar2 byk kt badan... ngan benda tah lg kt jari tu utk jantung..pastu kt blkg badan..kt kaki... pam darah lagi... adoi la.....

lepas tu lagi siap bungkus semua ngan kain hijau..tgll bahagian lengan ngan ketiak je yg open... mmg ngeri...serik sggh rasanya....saya hanya menggunakan bius setempat sahaja.... so saya sedar segala yg berlaku... siap dpt rasa sakit bila dr laser... pastu bau daging terbakar...hahaha meletik kaki tahan sakit ... pastu dr tambah bius lagi...rasanya 4 kali tambah bius... mengalir gak la airmata....

al-hamdulillah setelah hampir 2 jam siap gak...terasa2 lg ni ketiak di jahit... dr kata ada 2 lubang..satu kt bawah lengan, satu lg kt ketiak ... now dah ok sket cuma tak boleh byk bgerak...8 jam sekali kena amik ubat thn sakit....

ini dia benda yang telah doktor keluarkan dr bwh lengan dan juga urat saya :) mcm gumpalan lemak kan? doktor masih tak tahu apakebenda nya itu...so kita tggu laporan drpada makmal. agak besar gak benda alah ni... terkejut saya...dah2 jgn tenung lama2 kang ada tak lalu makan plak pasni... hahaha

now kena pantang makan je la..takut luka jahitan bernanah , kena pastikan tempat jahitan kering dan bersih sokmo.... dr kata benda ni terjadi pasal kelenjar peluh saya tersekat... pastu terjadinya tempat pembiakan bakteria jahat...hehehe so kawan2 moral of the story marilah kita sama2 menjaga ketiak kita...malang tidak berbau... punca terjadinya kelenjar peluh ini tersekat tidak diberitahu oleh dr nanti next appmt saya tanya okeh.... oh ya klu ketiak naik ruam ke luka ke jgn gatal2 pakai deadorant plak... kang tak pasal2 jadi penyakit lain....

mula2 dl masa dpt date nak buat operation ni saya ada tanya kosnya kt kaunter ...nak tahu dia kata bape? dia suh sediakan dlm 2-3 ratus... sekali semlm terkejut saya... al-hamdulillah kosnya sgt2 murah...rasa cam terharu... saya cuma bayar rm23.00 sahaja :) murah sggh....  syukur kepada Allah saya menerima layanan yg sgt bagus drpd dr dan misi2.... sejuk sket tiak yg sakit nih..lol lol lol

dan hahaha paling best semalam semua yg masuk wad dpt duit raya .... rm100 hihihi berbaloi2 walau sakit hihihi now dah x nyesal bila fikirkan nanti sy akan sihat....

oklah, tak bape nak larat sgt nak menulis ni....  dikesempatan ini saya dan keluarga ingin mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI , 
maaf zahir & batin 
sekiranya ada kata2, kelakuan atau apa2 saja yang telah saya lakukan melukakan hati kawan2  :)

insya-Allah ptg esok kami akan bertolak ke kedah...tahun ni giliran en abu :) doakan perjalanan pulang ke kampung dan kembali ke sini selamat :) 



**************************************************



nota utk diri sendiri : al-hamdulillah dah selamat "apply"....semoga Allah permudahkan urusan saya ...amin




12 comments:

oli said...

harap lepas ni sue terus sihat ajer!!!

selamat hari raya aidilfitri!!
maaf zahir dan batin!!!

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Nasib ko cepat pi spital Sue. Mudah2an pas ni mende tu x tumbuh dah.
Sue aku pon nak mtk maaf zahir dan batin, halalkan makan minum aku ek haha. Moga ceria diHari raya

Mimi said...

Salam Sue, lama aku x jenguk blog ko ni. Semoga cepat sembuh, rajin2 minum air pati ikan haruan ye...Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin..

Raptor 7 said...

perghhh ngeri sungguh...
saya doakan mama suhana cepat sembuh.

slmt hari raya... =)

Jasfyra said...

alhamdulillah dah selamat semuanya..mmg betol2 rezeki ko la sue..dpt byr murah,siap dpt duit raya lg tu..murah rezeki..lps ni take care ye.selamat hari raya,maaf zahir batin

Jue ~ mama DnD said...

Alhamdulillah...selamat berpantang mkn..hehehe.. semuga sue cepat sembuh yer.. ntt blk kg jgn buat kerja berat... kurangkan pergerakan tgn tu.. takut jahitan dlm lambat nak sembuh ntt...(so adalah alasan tu lileks.. hehehe)... selamat hr raya ..maaf zahir batin yerk...

Jue ~ mama DnD said...

Alhamdulillah...selamat berpantang mkn..hehehe.. semuga sue cepat sembuh yer.. ntt blk kg jgn buat kerja berat... kurangkan pergerakan tgn tu.. takut jahitan dlm lambat nak sembuh ntt...(so adalah alasan tu lileks.. hehehe)... selamat hr raya ..maaf zahir batin yerk...

Anonymous said...

selamat berjaya wahai SMT...

abu, selamat hari raya dan selamat makan kuih raya... halwa maskat ada buat ka?

- org perak

Sham Ummi Echa said...

alhamdulillah sumernya dah selamat.. semoga terus sihat k..

selamat hari raya & maaf zahir & batin. have a safe journey. pelok cium utk maryam.

mar!ahaf!z said...

selamat beraya sue, maaf zahir n baten. ciannye, moga cepat sembuh eh.


safe journey!

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

salam lebaran buat sue ... amin sumer dah selamat .. take care yer su ;-)

Mariam Mastan said...

Sia boleh tahu tak sis operation ni masalah apa
Huhuhu sbb saya pun mcm ada ketulan dekat ketiak yg nak operation

Related Posts with Thumbnails