Followers

Friday, August 27, 2010

budak penyibukkkkkkkkkkkkk

godek2 folder terjumpa gambar ni, ni adalah peristiwa diawal ramadhan ...mak tok kan sambut puasa kt umah kami... so ptg2 dia akan ambil maryam dr taska...  mak tok ni jenis rajin masak... dia akan masak lauk dan buat kuih segala utk berbuka puasa...

anak dara ni plak mmg tgh rajin nak membantu... hehe bukan main seronokdia bila mak tok suh dia golek2 kan buah melaka ke dalam kelapa... masa mama & ayah blk dr keja dia buat dekkk je rupa2nya ada projek ngan mak tok dia.... patut la pun kan...hehehe

 aksi annur @ dapur...  
erkk kantoi kabinet dapo melekit2...hahahaha

 kalau berdua je ngan mama maybe susah sket, maleh haku nak melayan dia ..kite dah la nak cepatkan.... pastu annur akan ckp apa tau? "mama ni garanglah!" adusss ....... mama nak cepatlah sayang....





autopublish


Thursday, August 26, 2010

hentam sajalah labu...


salam semua,

harap semuanya sihat2 belaka :) dan hepi sokmo....macamana dengan puasa korang? sukses lah hendaknya- Amin


tak ada apa nak diceritakan... kita tayang lauk berbuka pada hari selasa jelah eh...hehe stok lauk byk dlm peti ais, apa lg masak je la....  menu lbh kurang hari ahad... hehe cuma hari selasa tukar ke kari daging... kelentung kelentang 1 jam ++ siap suma masak..pastu tbungkang letih, penatkan memasak ni tp maybe pasal malas nak makan luar, masak gak...walaupun kdg2 hati ni ckp x mo masak...tp sampai rumah, tetaplah masak..hurmmm padahal klu ajak en abu makan kt luar dia tak kisah pun.... time sahur plak ada lebih kari tu buat makan ngan roti canai segera, sedap sggh ditekak ku....hihihi

so menu selasa ialah;

1.kari daging
2. sayur campur
3.ikan keli goreng
4. sambal belacan + ulam
5.popia goreng ( beli jek, saya x penah buat lg kuih2 ni)


Wednesday, August 25, 2010

al-hamdulillah...


salam semua,

al-hamdulillah tahun ini sekali lagi saya berpeluang mengerjakan solat tasbih, hajat & taubat ...setiap tahun PLF akan anjurkan solat2 sunat ni di bulan puasa :) maklumlah kalau harap nak buat sendiri faham2 sudahlah... bila dah ramai2 smgt tu naik..seronok...sejuknya hati bila dgr ustaz bacakan doa :) tak sedar airmata mengalir laju... indahnya mengerjakan solat2 itu... insya-Allah minggu depan kalau ada rezeki boleh buat lagi sekali ....... semoga Allah terima taubat2 saya....semoga Allah tunaikan hajat2 saya ...Amin



 SOLAT SUNAT TASBIH

Solat ini disebut Solat Tasbih kerana diucapkan tasbih sebanyak 300 tasbih. Solat Tasbih dianjurkan kalau boleh tiap-tiap malam, andaikata tidak sanggup sekali seminggu, andaikata tidak sanggup, usahakan sekali sebulan, sekiranya tidak sanggup sekali sebulan, sekali setahun, kalau setahun sekali pun tidak sanggup, kerjakanlah sekali dalam seumur hidup.  



Solat Sunat Tasbih dilakukan empat rakaat dengan satu salam. Elok dilakukan sebelah malam, namun boleh juga di siang hari. Harus diingat, wlaupun 4 rakaat, solat ini mengambil masa yg agak lama, kerana diselangi membaca 300 x tasbih

Bacaan tasbih itu ialah :


 


"Maha Suci Allah dan segala puji bagi Allah, dan tiada Tuhan yang hak disembah melainkan Allah,
Allah Maha Agong dan tiada daya dan tiada kekuatan (bagi kita)
melainkan dengan (bantuan) Allah yang maha tinggi dan Maha Agong."
 
 Solat ini dilakukan 4 rakaat, setiap satu rakaat kita baca 75 x tasbih. 4 rakaat menjadikannya 300 tasbih



Bacaan tasbih dalam satu rakaat ialah:


1. selepas baca doa Iftitah, al-Fatihah dan surah, kita baca 15 kali tasbih


2. rukuk - 10 kali tasbih


3. iktidal - 10 kali tasbih


4. sujud - 10 kali tasbih


5. duduk antara 2 sujud - 10 kali tasbih


6. sujud semula - 10 kali tasbih


7. duduk sebentar sebelum berdiri semula/selepas tahiyat awal @ akhir - 10 kali tasbih




Jadi jumpah tasbih dalam satu rakaat ialah 75 tasbih . Ulang langkah 1-7 sampai 4 rakaat, jadi jumlah semuanya 300 tasbih


 

Niat Solat Tasbih


Sahaja aku sembahyang sunnat tasbih empat rakaat kerana Allah Ta'ala
Surah-surah yang sunat dibaca selepas al-Fatihah
1. Rakaat pertama : Surah at-Takasur
2. Rakaat Kedua : Surah al-Asr
3. Rakaat Ketiga : Surah al-Kafirun
4. Rakaat Keempat : Surah al-Ikhlas

Doa Sunat Sembahyang Tasbih





"Ya Allah, Ya Tuhanku, aku bermohon taufiq daripada Mu seperti mana orang-orang yang telah Engkau beri petunjuk,
dan jadikanlah amalan ini sepertimana amalan ahli yakin, dan jadikan aku dari golongan yang menerima nasihat,
orang-orang yang bertaubat, dan keazaman ku seperti mana orang-orang yang takut.
 Dan aku bermohon seperti mana pemohon orang yang suka kepada kebaikan dan beribadah
seperti ibadat orang-orang yang warak. Dan jadikan pengetahuanku ini sebagai ahli-ahli yang berilmu
sehingga aku termasuk ke dalam golongan orang yang takut kepada Engkau
.
Ya Allah, aku memohon kepadaMu,
jadikan dalam diriku ini perasaan takut yang dapat menghalang aku daripada melakukan maksiat
sehinggalah aku beramal dengan penuh ketaatan kepadaMu sebagaimana amalan
yang aku merasa perlu mendapatkan keredhaanMu dan juga sehingga aku betul-betul ikhlas
dan bertawakal kepadMu dalam setiap perkara, dan aku memohon supaya menjadi orang yang baik sangka
terhadap Engkau Maha Suci Engkau Pencipta Cahaya kebenaran.
Ya Tuhan kami, sempurnakanlah kepada kami cahaya kebenaran, dan ampunilah kami.
Sesungguhnya di atas sesuatu itu Engkau Maha Berkuasa."


sumber : http://www.tayibah.com



apa yang penting kerjasama !

selamat pagi semua :)

ini adalah xtvt hari ahad...kol 1 tghari pun anak saya masih belum mandi...mak pak bz ngemas rumah, lagi 2 mggu nak raya tuh....hahaha ala tak kemas rumah pun takpe pasalnya bukan ada org nak dtg pun...takat family terdekat je pun.... tp takpe bukan ada apa keja nak buat so semua kena kerahan tenaga ...KEMAS RUMAH !!!

mama lipat kain yg mcm gunung kinabalu tu, kemas bilik, basuh baju, jemur baju....etc keja2 biasalah kan.... 

ayah n maryam  kena tolong.....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
sejak anak dara ni dah besar hihihi gelak jahat dulu, dia pun kena buat keja... tp dia suka je... siap berebut ngan ayah sapa nak vacum dulu..ala budak2 main lebih kan...semua tempat nak di sedutnya....

 kusyuk dia memvacum celah2 sofa :) hasilnya sukses! bersih ...bagus2 lepas ni senang keja mama...on kan suis, suh dia vacum 1 rumah....hahahahaha



autopublish

Tuesday, August 24, 2010

roti nan cheese atau roti cicah sup ?






amaran : ini adalah n3 tiada motif... saje2 utk membuang masa  apabila sampai opis awal giler pagi ni... jlnraya clear water plak ari ni..magik betul...

tadi belek hp jumpa gambar2 makanan ni...aduh nyesal tgk...mmg dugaan betullah...
kalau berbuka posa makan ni mesti syokkan? hehehe tetiba rasa nak makan roti nan cheese/roti cicah sup! yummeh sedapnya.... 

roti nan cheese ni fav mama maryam ....

ini plak roti + sup masa saya makan kt penang ari tu...mmg terbaiklah sup dia... rm3.50  je rasanya... di manakan ku cari sup yg sedap? rasa cam malas nak masak....hurmmm tp stok lauk2 byk lg dlm peti ais....camne nih???


sangap betullah 2-3 hari ni..... tsk tsk tsk



autopublish

cerita budak pencinta kaler PINK

budak pencinta pink!!!

Salam all,

hari ni saya nak cerita tentang anak dara saya pulak lah... masya-Allah sekarang ni mulut dia pot pet pot pet... tsk tsk tsk geram kdg2 tu mulut dia tak boleh nak diam...bukan kira kt mana pun...dia belasah je bercakap...pastu bila ditegur merajuk...dasyat sggh... agaknya mmg semula jadi kot perangai kanak2 nih...becok .... lol lol lol dalam kereta mmg jarang dah buka radio, dia dah jadi radio kami...asyik nyanyi jek...kalau mood dia baik siap suh kami request lagu lagik...kelas gitu...  hahahaha

paling tak boleh blah bila kita nak cepat, dia buat lambat2-main2 dulu... pastu bila ditegur boleh plak dia sound mama dia semula... nanti dia akan cakap; eeee budak ni tak boleh nak sabarlah! erkkkkkkkkk 

oh ya budak bertuah ni dah pandai eja A.Y.A.H, M.A.M.A, K.U.K.U & S.U.SU hehehe oklah tu kan... yang lain2 dia belasah ikut sedap bunyi dia jek..... 

pastu dia skrg dah tau sket2 kisah nabi, dosa & pahala.... al-hamdulillah dia kata cikgu tadika ajar.... sonok dgr dia bercerita....

dia juga suka suh mama/ayah bacakan buku cerita, siap kdg2 dia ceritakan semula ...huhu tak boleh nak kelentong dia...kompom dia ingat jalan cerita....

ayat power dia bila mama marah dia...nanti dia akan cakap; mama, marah itu tandanya sayangkan? mama marah adik sebab mama sayangkan adik... adoi sejuk hati terus...



Monday, August 23, 2010

maafkan saya ye kalau ada yg akan pedih perut ...ada gambo makanan lagik nih!



silap plak tadi set n3... hari ahad kuar dulu, wakakaka xpe2 nak gak cerita pasal makanan lagik.....oleh itu 

mari bercerita menu berbuka hari sabtu pulak ye...hihihi maaplah tayang makanan lagik... bukan apa sementara tggu waktu berbuka, ada byk masa kan? apa lg kuarkan kamera lah... 

hidangan utama hari itu ialah, mee goreng mamak, en abu yg request ye... belasah jek, tak cukup bahan, taukeh taugeh abeh plak kt kedai tu...tomato pun dah abeh, nasib kt umah ada sebijik, tak ada tomato x shedapppp

lauknya ialah ayam bbq goreng....

lawan plak ngan cili + kicap ni perah sket limau kasturi phehhhhhh...mee goreng tak boleh buat pedas...kang budak bertuah tu tak boleh nak makan sama, tak kuasa mama dia nak masak 2 kuali.....

pencuci mulut...hehe stoberi tu besarrrr... hihihi puas hati makan...maryamlah ni, ye ye suh beli, tp dia tak makan pun dia kata dia suka oren...pastu dia kata stoberi tu masam... mcm2 tau budak bertuah nih!

ok itu je saya nak cerita, just kongsi idea, mana tau korang dah kering idea nak memasak...bleh la cuba menu saya nih...hahaha saya mmg suka baca sapa2 buat n3 pasal makanan...bleh la saya masak gitu gak....  kalau tak dok jenuh pikir apa la aku nak masak hari ni....

menu berbuka


salam all,

hurmm makin suram belog saya ni... saya pun tak bape nak sihat sgt... sapa yang tahu maka tahulah sebab saya dok mc sepanjang last week... jumaat ni p lagi spital utk kompom date utk buat pembedahan kecik...huhu takot hokeh... insya-Allah x masuk wad.... korang doakan saya berjaya ye.... 


dalam sakit2 tu bleh juga saya memasak..masak yg senang2 je, ini adalah menu berbuka ptg semalam...sabtu tu kol mak tok maryam, dia kata dia buat masak lemak cili api daging cincang...terliur weh... apa lg smlm suh en abu p pasar tani beli daging cincang juge... rebus dr kol 12- 3 ptg..puas hati lembut giler...senang nak makan.... hehe beli santan kotak, pastu cili padi mmg dah ditumbuk oleh cik puan besar ...senang gilerkan? hihihi.... masak je lah... pastu goreng ikan keli, sayur campur, buat sambal belacan... oh en abu ada beli petai utk org sakit ni... hehehe mkn sket je pasal bulan2 puasa ni, takut sakit perut kalau makan petai...angin katanya... kuih x buat..tak larat weh... makan buah2 sudah.... 

sepanjang bulan puasa ni mmg tak pernah beli lauk berbuka or bersahur lagi...al-hamdulillah bukan  apa rasa tak selera bila tgk lauk2 kt param... huhu maybe pasal kecik kot... kalau selera pun tgk murtabak & tepung pelita...hehehe settap tp tak larat nak beratur tulah... rasanya cam buang masa klu cuma nak beli sekeping murtabak... 

apa plak menu ari ni eh? hihi pagi2 lagi dah pk nak masak apa...rasa cam nak makan tomyam jek... hurmm senang je tu...jimat masa....



Thursday, August 19, 2010

sudah-sudahlah

salam all,


hihihi, saya sedang berusaha tidak membeli apa-apa pakaian raya untuk maryam lagik... tapi geram la bila tgk sana-sini tantek2 ... klu ikutkan tggl tudung raya maryam je belum dibeli.... yg lain al-hamdulillah sudah settle....

tolong doakan saya berjaya ye.... :) hihihi





Wednesday, August 18, 2010

donut oh donut

maryam anak bertuah saya ni kadang-kadang suka minta makanan yang dia teringin nak makan dan kebiasaanya kalau dia minta dan kita tunaikan dia akan makan sungguh-sungguh... dan mengenangkan tabiat dia tu maka saya gagahkan diri buat donut dengan dia petang semalam...gigih hokeh dengan tgn yg tak bape nak baik lagi nih....

maryam cam biasa teruja dgn bahan2 nak bikin donut.... dia tukang buh telor, marjerin, susu tepung & etc. smgt sggh dia.....

saya mcm biasa buat donut yg ada lubang tgh2 tulah..pastu adalah segengam cam malas nak buat pasal dpt byk adunan tu...siap buleh kasi jiran depan rumah 6 ketul..hihi, bagi la maryam uli2 lagi lebihan donut tu... sekali ayah dia balik keja..mmg elok betol timing ayah dia ....

nampak muka ayah terus dia suh ayah dia basuh tgn bersih2, ajak buat donut... dua beranak ni kalau dah berkerjasama...hasilnya tentulah gempakkan.... lol lol lol

tak percaya...cuba tgk bwh ni....



*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



ayah maryam ni memang tau...dia layan je anak dia ajak buat apa...tsk tsk tsk siap dia tolong gorengkan...


siapa sggp nak makan? kebersihan terjamin ye...tgn maryam sudah di sabun bersih2...insya-Allah... cuma disebabkan rupanya buat saya tak berapa nak sggp nak makan..wakakakaka


ada bentuk org, patrick, ular ( erk!), bola, bulan sabit, bintang seketul lg x tau bentuk apa...tak dpt dikenal pasti...hahahaha

smgt budah bertuah ni makan ptg smlm...hihihi byk gak dia makan...lepas tu sambung mkn nasi plak...

al-hamdulillah sgt seronok buat kerja ngan maryam walaupun kdg2 naik darah mama dia nih... geram tau kalau dia buat dekk jek...pastu sket2 sekarang ni nak majuk...haisshhh pastu apa yg tak boleh tu la dia nak buat... org nyapu dia pun nak nyapu...kalau kita kata jgn pijak lantai baru lepas mop time tu lah dia nak pijak..nak lompat2.... mencabar sggh... mulut dia pun skrg semakin petah.... asyik kenapa..kenapa...kenapa.... adoi byk soklan...kdg2 nak je ckp boleh diam tak...hahahaha tak patut betul kan...





PERMATA untuk mata



dah dekat sebulan en abu beli Permata yang hilang Hijrah ni, saya baru berkesempatan menggunakannya sebanyak 2 kali, so masih tak ada apa2 perubahan pada mata saya... hehe sebenarnya takut sket pasal ubat titik kt mata tu ngeri rasanya...mcm kena perah ngan limau je ...nasib baik kejap je dlm 5 saat gitu...tp still takot....hahaha

ada kawan kata rabun silau dia dah kurang... syoknya, mana nak tau satu hari nanti tak payah pakai spek mata dah... saya tak bape nak suka pakai lens, dulu2 masa remaja dah puas hihi..la ni tak rajin dah nak cuci2 bagai...nak kena buka time blk ptg2... hurmm makin "muda" ni makin malas.... sabo je la haku nga diri sendiri nih!


* masih kurang sihat...16&17/08/2010 ----> mc


Saturday, August 14, 2010

pecah lagik !


salam all,

korang tgh buat apa tu? saya nak ngemas bilik....tensen mok cik tau...ni kali ke 2 tile bilik tido kami pecah..mula2 jadi masa pindah rumah ni tapi masa tu pemaju ganti lagi....ni lepas 6 thn, sah2 kena kuar duet sendiri....huhuhu nasib baik mok cik bijak muahaha suh ketuk tang yg pecah tu je..pastu buat ala2 karpet, cdgnya nak kaler itam, tp xde plak saiz 1 x1 kaki... pastu tile ni je la paling rasa best.... munge2 x mo lah... dah insap.... :P

ni pic masa blm siap, hari khamis dah settle suma....tp tak larat nak buat apa2....just lap2 sket2 je........ ni barulah nak vacum. nak mop, pastu sapu.. pastu mop lg sekali....habuk dahsyat sekali... pengsan habuk byk......

oh ya total suma sekali lantai ni ialah rm464.80 kurang dah bajet baju raya mok cik tau

tolonglah jgn pecah lg ye tile...sket camni pun mahal...buleh beli karpet tantek tau.....

oklah.... mok cik nak buat keja dah ni ....




Thursday, August 12, 2010

cerita disebalik tarikh hari ini.....12 Ogos 2010


salam semua,

hari ni 12hb ogos 2010... pagi tadi baru perasan, tarikh ini dtg lagi, sesak rasanya dada saya...sebak tak tertahan... dan saya menangis buat sekian kalinya...hati bagaikan disiat2...dihiris sembilu

hari ni adalah hari lahir abah saya :) kalau abah masih hidup hari ni genaplah beliau berusia 72 thn.... rindunya pada abah.... tiap2 tahun mesti belikan dia kek....abah mmg suka makan kek..apa perisa pun dia belasah :)... dan beli kfc pastu mesti kena belikan dia coslow kalau tak ada bleh merajuk dia...hihihi gemar betul dia

pastu tiap2 kali raya saya mesti semangat buat biskut raya...pasal abah peminat biskut raya... tak sedap pun dia makan....hihihi kadang2 sakit hati bila buat biskut raya awai pasalnya masa sahur dan berbuka puasa mesti abah makan...tak sempat tggu raya...selalunya saya ngan mak akan letak biskut raya yg x bapa lawa kt bahagian atas...biar abah abehkan dulu...untuk tetamu yang cantik2... kejamnya saya kan?

bila ingat2 semula sekarang rasa sedih.... pasal dah tak ada org yg nak makan biskut raya saya :( sejak abah tak ada, saya dah tak semangat buat biskut raya...sampaikan thn ni berazam tak mahu buat biskut....


saya sgt rindukan abah....rasa nak sgt peluk dia ....nak cium dia yg masyam tu....hehehe... saya ada video masa km p langkawi dl, abah belanja tiket AA...seronoknya masa tu.... tp tak sggp nak tgk...tak sggp nak dengar suara dia.... saya takut saya tak kuat.... saya takut saya menangis mcm budak kecil tak dapat gula2 ....


selamat hari lahir abah :) saya akan jaga mak elok2... abah boleh percayakan saya ...insya-Allah


al-fatihah buat abah....



tayang gambar makanan lagi - XTVT bersama taska zulaikha

tarikh: 06/08/2010 (jumaat)
lokasi : BBQ Steamboat, Kuang Sg. Buloh
waktu : 8.30-10.30 mlm


tgh tggu time nak buat persembahan... bukan main makeup budak2 nih...baju suma disponsor oleh cikgu taska.... kami bayar upah jahit je...murah je baju kurung rm14...


tudiaaaaaaaaaa hahaha lawak la budak2 ni berpoco2 ... saya ada buat video tp malas plak nak tepek... lawak je....maryam x ingat step sgt...dia byk ikut kawan2 dia jek...

budak yg pakai tudung belang2 tu terer giler..badan dia lembut jek... cayalah...nama dia ainul...


dah siap...berpeluh2 depa....

anak2 tgh buat persembahan mak pak plak bz memasak...hehehe puas hati sgt makan kt sini...satu kepala rm18 sahaja..... sedap plak tu....makan la byk mana pun..... ala2 soul garden je...ni lagi murah... hihihi dekat je ngan rumah kami...dlm 15min rasanya...

km dok satu meja ngan kawan en abu... anak dia pun dok kt taska zulaikha gak... tah bapa kali km tambah mknan utk di masak masa tu...haha klu dok ngan org lain sure malu...kami mkn sggh2..x de malu2.... :P lepas nasi, mkn ngan mee plak, pastu maggi pun ada...mee sanggul... hehehe...belasah sket2....suma nak kena rasa...

eksyen je ngan kayu penyepit tu...saya tak reti guna pun



ada tukar2 hadiah...utk hepi2....saya dpt hadiah ni... hihi syok wooo al-hamdulillah :)


* tgh makanan tu tetiba teringin plak dah...tp nak p kena tggu lepas posa...rugi la pegi skrg tp makan sket jek...hihihi.....





Wednesday, August 11, 2010

sambung lagi cerita Penang..haduii penatlah

salam semua :)

saya nak cerita mengenai malam last km tido di Penang... malam tu dlm kol 8.45 kot km naik beca ke padang kota lama....hehehe satu beca rm10...naik 2 org..sian pak cik yg kayuh tu......hahahaha... klu ikutkan dlm 5min je dr hotel kalau jalan kaki...tp malas nak berjalan....lg pun nak merasa naik beca... pegi balik km naik beca...hahaha

saya & sulie...
syok woo naik beca nih..berangin jek....last naik dl masa kecik2 dulu...


rombongan yg naik beca :) ada 6 org...

pasembur sedapppppp sulie blanja km suma :)

rm 15.00 yeah kawan-kawan suma...oklah utk mkn 6 org..x abeh pun pasal byk lg makanan lain..

sotong kangkung + sotong kering bakar... sedappppppp gak! kwn drpd johor yg belanja :)


kerang bakar.....ni pun setapppppppppppp.....


kami lepak2 jap..pastu hujan renyai2....km pun kol semula beca td....merempitlah pak cik-pak cik tu ke hotel.....hahaha berpeluh2 agaknya...maklumlah muatan bertambah :P

ni plak pic hari last....lepas penyampain sijil..mujurlah setiap organisasi sowang wakil..dan sulie sggp naik stage....saya ni pemalu...hahaha tobat haku x mo naik sana..... sebelum bersurai, amik dl gamba ngan kawan2 sekepala :)


:) harap2 pasni bleh jumpa derang ni lagi :)

oleh kerana hari last abeh awai..dan km kena checkout, saya dan sulie ambik peluang utk ke perangin mall, beg km letak kt lobi otel je dl..janji kol 4 baru amik... so km ada masa 4 jam... flight ke subang kol 7.30mlm....kami pergi naik beca ye kawan-kawan semua :) naik syok plak haku...rm10 gak sehala tambangnya.... siap ada org lambai2 lg kt km...pelancong drpada mana la gamaknya....hahaha..rasanya x ramai yg naik beca.... depa ingat mahal kot....

ada pesanan...sila jgn naik beca yg pengayuhnya cha alif nun ya ye.....pasal kdg2 di biarnya anjing lepak atas tempat duduk...erkhhhhhh

maka merayaulah km di perangin mall selama hampir 4 jam... mkn @ mcD serta sempatlah saya ke saloon rambut...kasi perasap sket rambut ni..hahaha


km sampai hotel ngam2 kol 4 tau..terus amik beg ..naik teksi ke airport...mcm la jauh benarkan... sampai awal plak kt sana...lepak sampai la kol 6 ptg....baru daftar masuk...

nak blk dah..selamat tggl penang....

yg lawaknya flight km patutnya kol 7.30 baru terbang..tp sebabkan agaknya suma dah masuk...kol 7.15 dah terbang...terkejut haku...hahaha...byk tempat duduk kosong...... so saya sampai awal kt subang....tggu en abu, maryam + mak toknya sampai.... nampak muka anak hilang segala penat...hehehe...rindu sgt sama itu busyuk masyam.....

ok abeh dah cerita penang...letih nak abehkan cerita ni...hehehe dah la saya jenis x reti nak ngarang....


nanti pasni nak cerita pasal family day taska maryam plak.....




autopublish





Related Posts with Thumbnails