Followers

Tuesday, July 06, 2010

suka-suka hati dia je!

di keheningan pagi ahad baru-baru ini tetiba suara bini tarzan kedengarannnnnn tidakkkkkkkkkkk tsk tsk tsk.......

masuk je bilik tgk2 rambut bsepah2 atas lantai..... iskh isk tak ada keja org lain.... saya pun pggl budak bertuah itu...tp tgk muka dia ok je..tak nampak pun tang mana dia gunting rambut dia.....

selalunya dia mmg tak pernah main gunting dan selalunya mmg saya tak pernah letak gunting or pisau di tempat yg dia boleh capai...tak tahu kenapa dah nak jadi kot, hari tu gunting ada atas lemari make-up tu... apa lg dia buat projek sowang2 dalam bilik....mujurlah dia tak tercedera ke hapa...minta di jauhkanlah....

pengajaranya kepada kami lepas ini ialah, sila lbh berhati2 lagi lepas ni....kena sentiasa buat serbuan kalau dia senyap2 je dok dalam bilik.....bukan boleh percaya, kdg2 dia picit bedak sampai penuh atas lantai...ari tu dia picit syampoo dia stgh botol.....isk isk isk


muka pesalah yang tengah blajar byk benda, nak marah lbh2 pun tak sampai hati, salah mak pak kan... lepas ni insya-Allah dia tahu apa yg boleh dan tak boleh dia buat.....

rasanya lepas ni insya-Allah dia akan lebih berhati2... yakin rasa hati mama + ayah dia tak akan main gunting2 rambut lagi.....pasal ayah dia dah ckp lagi sekali dia main gunting2 rambut dia..ayah terus gunting pendek rambut dia...dah tak boleh jadi barbie lol lol lol

nampak ok je kan rambut dia...masa ni mama masih tkejut..masih belum dpt kesan rambut mana dia gunting...rupanya2 nya belah bawah rambut depan dia...kalau selak rambut tu baru nampak...syukur, kalau tak compang-camping la rambut dia.....huhuhu...anak oh anak...


autopublish



3 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

laaaaaaaaaaaaa sue!! abis rambut kene tarah heheeheh...mmg kene hati2 ar pasni.....gunting kene sorok ....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

maryam ooo maryam...mmg mengucap panjang arr...tp nak buat camner kan sue...kadang2 kita nie leka...takpelah...pengajaran...next time berhati2 yerk..

pandai plak si maryam potong yg belah dlm jer....kalau tak..habis rambut comel tu..

Jasfyra said...

alahai maryam sayang..peel kamu ni sama la cam arissa..ko tau sue, arissa tu kalo dpt gunting,bkn ranbut dia je dia gunting,ngan rambut kakak dia pun dia gunting..mau aku xngamuk...hahahaha

Related Posts with Thumbnails