Followers

Friday, July 23, 2010

serangan balas

* cam biasa ni gambar budak tu snap sendiri..

maryam sejak akhir2 ni suka benar ajak km mengeja...tp saya selalu eja benda yg ada 2 patah perkataan je la..contohnya ayah, abah, acu, mama, susu, kaki, kuku, gigi, pipi, mata, bola etc...oh ya maryam paling terer eja kuku & susu yg lain sokmo terbabas + suka-hati-dia-jek paling tak boleh blah dia asik suh ajar dia eja BERDIRI bila kita ajar dia tak mo ikut....eee geram!

bila dia dah mula suh kita mengeja nanti mcm2 lah disuruh eja nya...kalau dlm keta, apa saja benda yg dia nampak dia akan minta mama eja kan.... klu cam tingkap, lampu, kapal terbang, bas sekolah, etc yg panjang2 mmg saya tak layan....hahaha saya kata, mama tak pandai or mama tak reti or itu susah or next or diam je....hahaha keji kan... anak nak blajar pun maknya malehhh...kot esok anak tak nak blajar baru padan muka....har har har...berani la buat mama babab muntut tecik dia!

kejadian malam semalam dalam kereta otw ke klinik gigi... ( ada cerita lain plak kt klinik gigi- keji owh doktor tu)

mula2 cam biasalah eja benda2 yg simple...tetiba maryam eja camni A.B.A.N.G nak tau apa bunyinya??? AYAH! mama + mak tok betulkanlah dia...bgtau dia yg dia eja tu bunyinya ABANG..... tetiba maryam marah2 majuk plak dah... bila saya ajar ejaan yg betul dia diam je... saya pun apa lg kasi la nasihat ...nak tahu apa anak saya jawab?

adik tak pandai, adik tak reti ...malaslah...- saya + mak tok diam je la...terkejut + nak marah

nape adik ckp camtu tak baik tau..mamakan nak ajar adik, adik kena la dgr ckp mama nanti barulah pandai

mama selalu jawab camtu, adik ikut mama - dgn jujurnya anak saya jawab


rasa nak pengsan 13 kali .....huhuhu salah sendiri kan.....
kempimpinan melalui teladan, betul sgtlah tu...




3 comments:

Raptor 7 said...

pengsan 13 kali? camne tu ek? hehe

makcikrehan said...

padan muker mama... hahahahha... mama tatau anak dia dah makin bijak skang ni taww...

ayah,ummi, farish said...

budak2 skrg mmg bijak..lain yg diajar...lain yg diikut..hehehehehhehheh

Related Posts with Thumbnails