Followers

Wednesday, June 30, 2010

hat baru untuk maryam :)




saya beli hat maryam di sini KELIK tantek ooooo sebenarnya nak simpan utk raya apa kena mengena ngan raya??? tp mama maryam mudah tak sabar ...hahaha untung awak maryam! sampai je rumah terus tunjuk kt dia...hihihi... korang dah beli baju raya anak ke? saya baru bulan ni start beli... saya jenis tak suka p sopink time bulan posa.... penat wei... bulan tak posa pun saya tak bape nak larat...hahaha dah la ada penyakit takutkan tempat ramai org... tsk tsk tsk.... berbalik kepada cerita asal....saya suka hat ini! suka sgt2....maryam mmg dr kecik asal kuar rumah km pakaikan topi so mmg terbiasa belikan dia topi... mmg tak rugilah.....



autopublish





Tuesday, June 29, 2010

testing testing 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 !

hahaha saje terai test yg cik puan Azie ngajor kt belog beliau nih.... menjadi okeh... silalah cuba berseri-seri belog beliau ...ni saya tgh pilih lg..nak cari yg paling sesuai ngan tema belog saya :) ok semua selamat mencuba !












Perdana Discourse Series 11: The Role of Education in Leadership Development

This is the first of the second series of the Perdana Discourse, following a successful debut in 2004 on "National Unity". Jointly organised by Perdana Leadership Foundation and Universiti Teknologi MARA and sponsored by Proton, the Perdana Discourse Series is a one-day event where a prominent presenter will speak on a pre-determined topic, addressing its definition and tracing issues like policies, strategies and challenges. Discussions and issues arising from the discourse will be documented and mapped. The Deputy Prime Minister of Malaysia and Education Minister, Yang Amat Berbahagia Tan Sri Dato' Muhyiddin Mohd Yassin will deliver a keynote speech at the Discourse, entitled, "The Role of Education in Leadership Development."

Members of the public are invited to be part of the dialogue that will be held on:

Date / Time


30 June 2010 (Wednesday) / 8.30am to 4.45pm


Venue


Perdana Leadership Foundation,No. 1, Jalan P8H, Precinct 8, 62250 Putrajaya

Admission





FREE (Seats are limited and will be allocated on a first-come first-served basis)

p/s :minta2 esok ada peluang bergambar ngan TPM! hehehe sapa2 yang free jemput dtg tau...khemah yg dipasang pun cam nak buat kenduri kawen jek kekdahnya..teruja plak saya tgk.... esok kali pertama nak tgk TPM secara live....hihihi syoknya korang boleh layari http://www.perdana.org.my untuk maklumat lanjut :)




autopublish











setelah lama menunggu akhirnya saya pun dapat gak!

tarrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....yiehaaa baru dpt lens ni tghari smlm! belum terai lg...ingat nak pakai utk esok punya event! hek hek hek kalau selesa mggu ni kena terjah dan beli alang2 dah dpt diskaun ni kan...

AYEEM BURGER @ PAYA JARAS

Ayeem Burger ni adalah antara kedai yg jual western food yg sedap! selain drpd abg de saya :P hehehe Ayeem Burger ni terletak di tepi jalan je...sebelum t.light ke Kuang atau senang cerita kalau korang p sg buloh, nampak sigboard tulis paya jaras...cari jelah kedai ni..kalau korang lalu hari selasa, khamis atau sabtu akan lalu pasar malam paya jaras...jln depan sket nampak la kedai ni... senang jek.... siapa yg nak ke kuala selangor pun akan lalu jalan ni lah.... pandai2 lah korang cari kedai ni eh.... kalau tetiba tokei kedai ni jumpa cerita kedai dia kt belog saya silalah bg diskaun kalau saya pegi sana lg.. :P saya dah tolong promote dah ni

semua pekerja kedai ni pakai cam cowboy! mmg uniklah...hahaha siap bertopi2 bagai, boots , mmg cam cowboy la kekdahnya....


anak perempuan saya makan fish n chips
byk kali dia kata sedap dan ajak km makan lg kt sini...
harga fish n chips ni RM9.00 sahaja

en. abu makan chicken grill harganya RM 10.00
ni pun sedappppppppppppppp yg penting coslow bykkkkkkkk

acu plak makan chicken chop...RM10.00 gak


hehehe ni tuan tanah punya makanan...
namanya striplion steak RM 19.00
sedappppppppppppppppppppp sggh!
tapikan klu dia bg byk sayur2 + salad lg sedapp
yummeh




autopublish

Monday, June 28, 2010

tak pasal-pasal kena cucuk!

petang khamis lepas, saya ada la buat sikit kerja bungkus hadiah je pun lepas tu biasalah ngemas2 la kan... kertas pembalut jatuh, saya tunduklah cam nak rukuk tu...tetiba pinggang saya cramp! Tuhan je la yg tahu sakitnya camne, nasib baik kebetulan dlm bag ada yoko2 dalam keta plak ada koyok... cepat2 telan ubat tahan sakit yg saya dapat ari isnin ari tu... minta tlg kawan opis urut2 sket.... lega la sket... tepat kol 5.30 terus blk tp sempat pesan kt member opis, kalau saya teruk saya MC esoknya (Jumaat) pasal dah boleh agak dah sakitnya lain macam.... ngan dua2 belah kaki pun kebas semacam...saya dah fikir negatif, matilah kalau tetiba saya lumpuh ..tsk tsk tsk...

hari tu saya rasa saya adalah pemandu yg paling bejaya cam apa jek..mmg lajulah..tak padan ngan viva ...130km/sj ...hak hak hak...sakit punya pasal, sandar salah, tegak salah...mmg rasa nak nangis je ...sumpah sakit nak mampus...

dr pjaya kol 5.30pm , kol 6.10pm saya dah ada kt sg.buloh ! hahahaha kagum ngan diri sendiri.... lantak la situ...lg sekali saya sakit hokeh!

terus p klinik, pastu dr. check suma takot kot2 tulang lari ke, retak ke hapa...al-hamdulillah semua ok...cuma otot2 saya kekejangan serta maybe cedera pasal saya terus tunduk...tah2 otak punya maklumat tak sampai lagi ke pinggang saya dah tunduk.... otak saya lambat btindak gamaknya...adakah saya kena minum anmum essential ? supaya sel2 cepat bercamtum? hahaha okeh tak kelakar...

bincang2 ngan dr. suma dia tgk pun teruk smcm je ...dr. cadangkan saya di cucuk..yelah mkn ubat tahan sakit pun cam tak bape nak jalan...so cucuk je la... ada da baki 5km nak sampai ke rumah yeah... ok tadah pungkok je la... lega sket ...kebetulan malam tu en abu blk..so dia take over jg maryam....kalau tak, tak tahulah camne nak handle budak tu...kang tetiba nak shi shi, tetiba nak uk uk ..tetiba lagi nak susu...adoi la..tak boleh tgk org senang sket layan CSI :P

esoknya saya masih tak berapa nak larat...ingatkan nak pegi gak opis, pasal ada jamuan + meeting....tp kenangkan opis nun jauh di pjaya...batalkanlah..lg pun dr. dah bg MC... so sepanjang hari...terlentang je la...klu angkat berat sket or bdiri lama2 pinggang rasa nak putus....abg saya kol pagi tu, cerita la suma2 kt dia pastu saya suh abg rahsiakan drpd mak..sekali dia p bgtau plak dah ..chaitttt tak boleh simpan rahsia betoi..risau bukan kepalang lah mak saya

yang lawaknya depa dua beranak siap buat rancangan sendiri, konon2 kalau saya teruk, depa nak angkut bawa blk raub, nak p urut ke hapakan...hahaha i lap u alls lah! dtg pun depa nak rahsia2...sekali padan muka, saya p kedai mamak melantak pasal tak larat nak masak...

mak saya urut 2 hari berturut2...jimat duit...hahaha al-hamdulillah hari ni btambah ok...smlm siap boleh p sopink baju raya...tp still tak boleh bdiri lama2 sgt.... so mmg simpan ubat dlm hbag je la.... so lepas ni kena hati2..ini kali ke dua saya tetiba cramp pinggang.... so mmg kena beringat kalau nak tunduk ke hapa..heran betul padahal ambil kertas je pun...bukan berat pun...

nak kata kurang kalsium saya ambil pil kalsium kdg2 minum gak la susu..(malas betul nak bancuh susu, awat la tak ada 3 in 1 hah?) ...rasanya pasla urat2 kembang ni, dah la ekon kt sini sejuknak mampus giler... pastu makan x bjaga, sejak akhir2 ni dok minum ais... so tahniahlah cikkkkkkkkkkkk huhuhuhu......






Friday, June 25, 2010

Info :Kalimah Tasbih Nabi Yunus AS

saya kopipes drpd belog beliau :) harap beliau tak marah .....kita kongsi2 ilmu pengetahuan :) http://aidura.blogspot.com byk ilmu yg kita boleh dpt kalau rajin baca entri2 beliau


Doa/tasbih Nabi Yunus AS semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun.

Sabda Rasulullah SAW:

“Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwudhuk, kemudian sujud kepada Allah, sambil membaca tasbih Nabi Yunus sebanyak 40 kali dengan cara jari telunjuknya menghadap ke arah kiblat ketika ia sujud. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian akan diperkenankan doa dan permintaannya.”

Sabda Rasulullah SAW:

“Sesungguhnya aku ketahui satu kalimah yang apabila dibaca oleh mereka-mereka yang ditimpa bala atau kesusahan, Allah akan lepaskan si pembacanya dari kesusahan. Kalimah tersebut ialah tasbih saudaraku Nabi Yunus AS

“La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin.”

Di antara amalan yang mujarab untuk melepaskan bala atau untuk menunaikan apa-apa hajat; solat hajat 2 rakaat, kemudian selawat ke atas Nabi sebanyak 100 kali, istighfar 100 kali, kemudian bacalah tasbih ini sebanyak 70,000 kali atau 10,000 kali atau 313 kali. Diamalkan setiap hari selama 7 hari. Insya-Allah segala hajatnya akan ditunaikan oleh Allah.

Wallahu a'lam.

[Sumber: Khasiat dan Fadhilat Ayat-Ayat Al-Quran oleh Abu Al-Baqir Al-Burhami]



autopublish

siapa bijak silalah teka !

ingat tak ENTRI ini? masa tu tah apa2 je kan maryam lukis... tp mama dia tetap vangga tahap gaban...hek hek hek

mggu ni kan ayah dia tak ada... so dia byk masa lapang, yelah tak ada teman nak bergaduh.... mula2 maryam ajak main2 ambil order, cam biasa dia tokei kedai...mama kena la order nak makan apa....

tup2 pastu dia suh dok diam...mula dah dia nak lukis muka mama, mama dia buat dek je la sambil tgk tibi... alih2 dgr dia ckp, "mama nak kamera, nak amik gambar" rupa2nya dia ambil gambar lukisan dia... tu pic yg atas tu dia snap sendiri....

oklah...ada dah rupa org cuma tang badan tu kena tggu dia pandai dululah..tak payah la susah2 nak ngajar dia...tak didengarin.... dok diam2 sudah :P

la ni dia asyik mengeja..tp cam biasa suka-hati-dia-saje !
ada ka patut A.Y.A = SAYA ...lol lol lol

sapa pandai kalau maryam eja ni apa ke bendanya K.U.R.I = ???





autopublish

Thursday, June 24, 2010

ensem boy dtg ke PLF

budak tomei ni dtg ke PLF selasa lepas...eeeeeeeeeeeee saya mmg geram sgt dgn budak ni tau... muka dia tu buat kita rasa nak penyek2 kan dia..nak ggit tubuh dia yg kontot2 tu... eeeeeeeee gerammmmmmmmmmmmmmmm niza, aku nak buat hayyan nak buat anak angkat boleh? ni belog mak budak ni KLIK

hayyan ada abg yg ensem gak! nama dia naufal hyecarl ( betul ke eja camni niza oi?) umur x sampai 3 tahun tp dah boleh baca ayat kursi..kagum2 sejuk perut mami derang ni...

camne eh kalau satu hari nanti saya da anak lelaki? eeee x dpt bygkanlah.... hihihi mesti sonokkan..anak lah penawar duka..x kisahlah lelaki or perempuan ..... yg ada ni pun ala2 lelaki je perangai...skill memanjat pun makin btambah...


autopublish

beliau sudah terasa bahangnya



beliau sudah terasa kehilangan ayah tersayang :)

selama beberapa hari ni en abu tak ada di rumah dia kena pegi o/station kt ipoh jauh bukan jauh sgt pun. insya-Allah kalau tak ada apa2 hal hari ni dia balik...


isnin, selasa maryam ok...dia tahu ayah dia keja jauh..kena dok baik2 ngan mama n acu yg suka sgt menyakat dia, sampai mama naik hantu stress hokeh maryam asyik berbunyik sirennya buat perangai pun biasalah time suh dia tido .... asyik nak tgk kartun... tp mcm biasa mama lg bijak pada dia..awal2 lg haku dah st tv punya timer baik2..wakakakaka 30 min ke..nanti tv off sendiri, bila maryam marah2 saya ckp kt dia tv rosak la adik tgk lama sgt... hek hek hek nasib dia percaya....saya masih berkeras tak ajar maryam cara on tv ye... or ajar dia tekan remote astro.... no no no kang tak pasal2 mama tak dpt tgk CSI or AFC....

tapi tetiba malam tadi masa maryam gayut2 ngan ayah dia saya terdengar sora dia yg serak2 ala2 sebak gitu..ah sudah jgn dia nangis sudah...rasanya maryam dah terasa lama ayah dia pergi keja....selalunya kalau lama2 mak tok akan dtg teman jadi maryam tak la rasa cam bosan pasal ramai layan dia...kali ni mak tok bz...maryam pun dah besar, al-hamdulillah sihat sejahtera...so km kena belajar berdikari...hehehe kelam kabut hokeh...semua benda nak kena buat sendiri.... erkhh kecuali buang sampah hehehe itu acu yg tolong....

nasib baik maryam jenis tak cerewet bab makan...masak nasi goreng telor mata satu dia settle.... bertambah-tambah dia makan...budak2 mmg suka telur kan? oh nasib baik gak dia tak mintak nak makan char kew teow , roti canai...fuh lega2....kalau tak nak kena ke kedai makan plak dah...

smlm maryam temankan mama jemur baju... tp bukan tolong pun ...bz ngan kamera...bagus2 ada bakat nih, nak jdi blogger tegar....
maryam sgt suka ambil gambar sendiri! satu sesi 10 keping...hehehe..lawak tgk muka dia...perasan cute la tu :P


hahaha siap sengal sengih... alalalo...



ini plak time nak tido malam tadi.... ni adalah botol ke 2, la ni tiap2 mlm kena upah 2 botol susu dulu..tu pun kdg2 minta botol ke 3 , mama buat2 tak dgr jek..hek hek hek ....pasainya sampai bocor2 mlm tadi ( mlm2 lain pun sama ) ..tu pakai diaper klu tak pakai..agaknya boleh perah tilam...
kelas tak ? minum susu pun pakai "sepit mata" hahahahaha








Wednesday, June 23, 2010

yelah saya mmg camni suka fikir lebih2...

kejadian isnin malam selasa,


mama : adik syok tak p tadika tadi ? cikgu ajar apa hari ni?

maryam : tak syok pun :(

mama : eh kenapa pulak?

maryam : cikgu suh ada baca, adik tak pandai lagi...

mama : lah ye ke, tak apa lah nanti adik bagitau cikgu adik tak pandai lagi, cikgu mesti tak marah adik lah...

maryam : hurmm okey






sian plak bila maryam bgtau dia tak pandai baca/eja , mesti ada kawan2 dia dah pandai membaca/mengeja....so dia rasa x best bila dia je tak tahu or ada lg kwn2 lain , malas plak nak tanya lbh2..dah la ayah a.k.a besfrenz dia tak ada kang naya je klu dia membanjir ... tapi sedih plak hati saya.

sebenarnya biasalah semua tu kan..tahap kebijaksanaan/keupayaan/kebolehan anak2 adalah tidak sama... saya faham dan ingat sgt2 semua itu ( seperti biasa saya adalah seorang ibu yg sgt2 sensitif terhadap segala hal yg berkaitan dgn anaknya ! ) tapi kesian kt anak bila dia ckp camtu dan saya sgt2 tak tahu bagaimana nak ajar dia menghadapi semua pengalaman yg bakal dia lalui pada setiap hari...saya sgt bimbang maryam akan jadi x seronok ke tadika ...

kalau boleh biarlah pengalaman ke tadika adalah pengalaman yg menyeronokkan anak2...yg bakal buat mereka rasa tak sabar nak belajar perkara baru pada setiap hari :) kalau di amati byk perkara, perbuatan dan perkataan serta ayat lengkap telah pun maryam gunakan....al-hamdulillah itu bermakna maryam belajar bukan semestinya pandai baca ABC, pandai megira saja, keperibadian juga saya ambil kira, kadang2 malu saya dibuatnya..maryam akan solat bila azan berkumandang terutamanya time magrib ...sedangkan saya masih comot2 belum pun mandi pasal bz memasak... semoga perbuatan yg baik drpd maryam akan berterusan, tapi saya percaya pendidikan awal juga bermula drpd rumah ...

saya cuma nak anak saya gembira dgn pengalaman yg dia dpt sepanjang hari ....

ini adalah hemburan rasa oleh hati seorang ibu :) setiap hari saya pun belajar perkara yg baru...dan saya masih akan terus belajar sampai hujung nyawa...



autopublish

Tuesday, June 22, 2010

cara-cara untuk menambah lemak di badan

kan dah bgtau (n3 di bawah2 tu) bahawasanya mgg lepas saya adalah rajin :P ...

Al-hamdulillah ( hari ahad) mood rajin menjengah kembali dgn jayanya...hek hek hek... sabtu ptg tu lepas buat kek siap dah fikir esoknya ( ahad ) nak makan apa....time2 tgh sesak ni eloklah kita masak tak gitu? reasons buat nasi daging ini ialah kerana malas nak masak nasi lauk campur yelah paling tidak nak kena buat 3 lauk ..pastu nak kena siang ikan ke hapa ke...sayur lagi... eee no no no malas ahkak... so mari kita buat nasi daging...senang dan sedap lazat dimakan lagi pun minyak sapi tin kecik tu elok je landing dlm lemari....ada dua, mmg dah lama beli... beli bahan2 lain pun sket2 jek...

maryam sgt suka makan, al-hamdulillah nasi kenduri katanya :)

the nasik daging harum semerbak...sian jiran2 ahkak :P



the dalca he' pic x clear plak dah.. saya suka yg cair punya versi ...

the pembuka selera, air asam !



resipi nasi daging :

daging 1 kg buat sup, sapa tak tau buat sup babab tgn dia..hek hek hek...( daging tu potong dadu)

basuh dan toskan beras, suka hati la nak msk byk mana, cam saya semlm buat 10 pot kecik tu.... dpt 1 periuk besar punya...

panaskan periuk, letak 1 tin minyak sapi tumiskan bawang besar, alat2 sup ( klu malas beli je sup tulang punya paket tu ) serta halia sampai wangi

masukkan beras kemudian masukkan sup beserta daging.... masak macam biasa.


dalca tumis darat :

rebus kacang dal sampai kembang, masukkan kentang ( potong dadu ) masukkan serbuk kari, gelakkan gelegakkan, masukkan santan pekat kemudian karot, terung, kacang panjang. ikut suka nak pekat ke cair, pandai2 la ejas sendiri eh...

bila masak ttp api. panaskan minyak masukkan bawang merah, putih + daun kari goreng sampai wangi. masukkan bahan gorengan tadi dalam kuah dalca. gaul2 ttp dgn tudung ....


air asam :

bawang besar, tomato , cili, air asam jawa, garam serta serbuk perasa... potong2 gaul je semua..hehehe settle!


autopublish



buang tebiat ke hapa?

mak sapa tah siap bersimpuh lagi tu..hahaha

festaim nih ..hahaha tah apa hangin yg merasuk tetiba en abu setuju ajakkan isteri dia masuk karok ..ala yg bilik kecik2 tu jek... satu lagu RM1...beli 10 lagu free 3 lagu cuma RM10

mula kami amik 3 lagu....masing2 tatau camne nak pilih lagu yelah mana nak tau tekan2 hapa..kan..pasni siaplah... rupanya ada masa la plak, dia tolak masa kita.....sekali gabra punya pasal tertekan salah lagu...ciss rugi2... hahaha tah lagu apa jek....

amik lagu drpd kumplulan matta, ketahuan ( lagu fav maryam ) pastu lagu search...salah tekan gak..hahaha bantai nyanyi lagu twinkle2 jek..padahal muzik lain...wakakakakaka

pastu x boleh jadi ni p beli lg 5 lagu...amik lagi lagu ketahuan ( dah itu je pun maryam tau nyanyi) ingat nak lagu salim ( tinggal kenangan) ataupun nak lagu selagi ada rindu .... jgn x tahu maryam suka benar lagu2 ni.. tp x de...aduhhh

kalau x silap lagu ketahuan 3kali, pastu lagu aspalela + lagu dangdut..hahahahaha belasah .... menyeronokkan...asyik gelak jek..len kali bleh p lagi...anak dara kami bukan main syok dpt pegang mic ....


pekena roti canai...lapar + kering tekak wei dok nyanyi... hahahaha

ini semua xtvt pd ptg sabtu :)



autopublish

Monday, June 21, 2010

satu sesi 7 biji - - - - - - - - - - - - -> pengsan


7 biji sekali makan kali dgn 3 kali = 21 biji sehari saya kena telan ubat? tsk tsk tsk

tadi saya p klinik ...

seksanya................... minta2 kali ni baik la betul2....saya tak mahu ketiak saya di operate!
rasa cam pening2 dah byk sgt makan ubat...jadi saya telah buat keputusan bahawa kalau saya tak sakit saya tak akan amik ubat tahan sakit itu yg lain2 tu harus amik terutama antibiotik itukan..... dah la en abu x de mggu ni.... makin bengkak tgn saya nak dukung cik puan kecik tu tiap2 pagi....huhuhuhu.............



ehem2...american chocolate cake

bancuhan

kek dlm esbok..kasi sejokkkk dulu

mggu ni adalah hari rajin puan suhana...hek hek hek... sabtu lepas tetiba terasa nak buat American Chocolate Cake...yummehhhhhhhhhhhhh sedap giler ( perasan habeh hihihi) sebenarnya saya jarang makan kek yang saya buat, kali ni mmg saya makan betui2... en abu pun suka itu tandanya kek ni sedap, kira ni kek utk hari bapa la ...belasah je la .... resipi daripada sini ek

American Chocolate Cake

Saturday, June 19, 2010

Al-hamdulillah

salam uolls! selamat berhari sabtu :)

ingat tak lg n3 HIBA ni? terima kasih pada yang tggl komen... untuk pengetahuan semua, al-hamdulillah ustaz hassan punya sepupu setuju untuk buatkan haji utk "abah" saya :) semoga segalanya dipermudahkan oleh-NYA

buat mama safiyyah :) terima kasih sgt, bila baca komen daripada awak saya rasa sgt2 senang hati sekiranya tiba2 sepupu ustaz hassan x boleh nak tlg saya :) ...al-hamdulillah dunia blog ini menemukan saya dgn kawan2 yg sgt2 baik, perihatin eerkkkk entahlah x tahu nak gambarkan mcm mana...tp saya sgt2 bersyukur dgn dipertemukan dgn korang2 semua :) walaupun hanya di alam maya... saya sayang korang suma.... weeehuuuuuuuuuuuuuu

kelik utk lebih jelas :)

Friday, June 18, 2010

cabutan bertuah sempena hari bapa by OLI :)





saya sgt tertarik dgn cabutan bertuah ini adalah kerana syarat yg cukup mudah hehehe....

baca bwh ni utk keterangan lanjut ataupun p lawat blog OLI ( sila kelik)


2 step yang mudah:

1. Buat entry mengenai anak dan bapa. Attachkan SATU (1) keping gambar anak anda yang comel bersama dengan bapanya yang handsome.

2. Tinggalkan URL entry anda ke dalam ruangan comment entry ini.

Syarat :
1. Terbuka untuk pembaca sawsawlady.com *** TAK PAYAH JADI FOLLOWER
2. Peraduan ini berlangsung dari 8 June 2010 – 29 June 2010.
3. **baby kena anak sendiri!!!
4. sawbebe yang akan melakukan cabutan bertuah.
5. Pemenang bertuah akan diumumkan pada 30 June 2010.

Kategori Pemenang:
GIRL : SEORANG (1) baby girl bertuah

BOY : SEORANG (1) baby boy bertuah

Hadiahnya ialah :


*
*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


ini dia pic yg saya pertaruhkan



kalau puan OLI dan kawan2 nak tau rasanya hampir semua org dah tau pun maryam dan ayahnya adalah seperti kembar/belangkas . mereka sgt2 rapat... sebelum tido tiap2 malam mesti gomol2 ( kdg2 sampai nangis, tensen mak !) urut2 atau sapu2 losyen..... jeles2....ngan mama dia agak kureng maybe pasla mama suka marah dia .....hahaha

mereka juga byk persamaan samada rupa paras mahu pun perangai.... paling tak tahan gaya mereka tidur... selalunya adalah sama...kalau ayah selak baju sampai nampak perut ....maryam pun sama.... kalau mengiring ke kanan sambil peluk bantal...maka samalah posisi mereka... mmg sehati sejiwalah...

gambar di atas adalah antara xtvt dua beranak ini akan lakukan pada setiap malam...gomol2 sampai maryam nangis....hampir tiap2 malam okeh...tensen2...






sekian, doakan sawbebe aka sofea pilih maryam hehehehe



autopublish

nyaris2 nak mengamuk!

kol 5.30am rabu ari tu saya nak gosok baju kerja tetiba tgh khayal mengosok tu gedebukkkkkkkkkk seterika tersayang jatuh ke lantai! ( seterika tu dah berusia lbh pada 8 thn ) terus mata hitam saya segar...huhuhu sekali dah x bleh guna...masa tu br iron tudung separuh.... baju semua blm iron... nangis wei...cepat2 berdiri dpn pintu lemari cari baju/seluar yg x yah gosok ! nasib baik ada blouse yg kainnya jenis x nampak klu kita x gosok ...sebenarnya ada sepasang baju yg dah digosok dan ada gak tudung tapi x matching la plak , pasalnya main taram menggosok bila ada waktu free..konon2 nanti bila baru gosok baju yg matching....chaittt ..tudung hijau cair baju yg dah bergosok kaler peach! no no no..... baju en abu plak nasib baik ada baju kerja yg awal thn ari tu dah digosok, dia x suka baju kerja yg itu pasal kainnya keras... darurat punya pasal, belasah jek... hek hek hek....

budak yg hepi tgk tv besar kt kedai letrik! siap joget2...hahaha



km beli seterika ini - yg murah2 sudah, gaji lambat lg nak masuk....huhuhu



sekali pagi khamis nak iron baju bleh plak x nyala x panas langsung! eeeeeeeeee tensen sggh dalam hati mula dah maki2...hahaha siap rancang nak ngamuk ptg tu bila tukar seterika ni.... masa beli seterika ni ada la km suh org kedai tu test bleh plak dia x mo.. dia kt nanti panas susah you nak simpan...iskhh pasal masa tu sy dah x de mood sy diam je...malas nak gado tp mulut ni sempat la ckp kt dia, klu x boleh guna esok baju sy x bleh iron lagi la, x pergi keja la sy....iskhh


tp pasal sygkan cuti p gak keja...so belasah la pakai apa yg ada pada pg itu... bila en abu bsiap suma sy cerita kt dia sambil marah2 ..sekali en abu tgk seterika tu...tah apa dia pusing2...sekali ting ada lampu nyala...bleh guna la plakkkkkkkkkkkkk eeeeeeeeeeeeeeeeeee masa tu dah kol 6.40am! cepat2 iron tudung yg matching ngan baju..klu tidak baju peach tudung coklat hokeh!!! hahaha


kesimpulannya nasib baik en abu terai dl..klu x sia2 haku ngamuk sakan kt kedai t buat malu jeku....jgn x tahu sy siap dah buat skrip apa nak sembur kt kedai tu...wakakakakakaka


disebabkan kejadian ni, sy telah berazam utk membeli dan beli lg tudung jenis ini...hahahaha senang cerita.....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


kita retro hari ni!!! yiehaaaaaaaaaaaaaaaa

Thursday, June 17, 2010

hahahaha berpeluh dibuatnya!

baru abeh buat latihan kebakaran! letih dgn gelak ketawa.....hahahahaha adoi la...

Panggilan ‘bos’ untuk ketua kurang sopan

Sumber : http://www.hmetro.com.my 17/06/2010


BEIJING: Panggilan bos kepada ketua sebenarnya tidak menunjukkan rasa hormat kepada individu berkenaan sebaliknya ia amalan kurang sopan yang bertentangan dengan budaya Melayu.

Penasihat Persatuan Pendidik Bahasa Melayu Malaysia (PPBMM) Prof Emeritus Abdullah Hassan berkata, menggunakan panggilan bos terhadap ketua semakin meluas dan membimbangkan kini.


“Panggilan bos adalah perkataan main-main yang sebenarnya tiada langsung erti hormat seperti yang digunakan dalam lakonan Allahyarham Tan Sri P Ramlee untuk bergurau dengan ketuanya,” katanya kepada Bernama.


Beliau terpanggil untuk menyuarakan perkara itu kerana penggunaannya kini semakin meluas dan digunakan pelbagai golongan termasuk penjawat awam kepada ketua jabatan, wakil rakyat, malah kepada menteri sejak akhir-akhir ini.


Menurutnya, lebih manis atau berbudi bahasa sekiranya panggilan itu ditukarkan dengan menggunakan panggilan Tuan untuk ketua lelaki atau Puan untuk wanita.


Presiden PPBMM Prof Madya Hashim Othman turut menyokong perkara itu dengan meminta masyarakat Malaysia tidak menggunakan panggilan bos kepada ketua atau orang atasan bagi membuktikan rasa hormat dan ikhlas kepada individu berkenaan.


Katanya, perkataan bos lebih sesuai digunakan sekiranya seseorang ingin memperkenalkan ketua mereka atau seseorang yang dihormati kepada orang lain.


PPBMM berada di China untuk menghadiri Seminar Antarabangsa Pendidikan Bahasa Melayu di Beijing Laurel Hoteli. - Bernama


----->>>> apa pendapat korang semua?

Tiba2 teringat kisah lama -------------- >>>>> INFO : RAUB

Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

Raub terletak dalam negeri Pahang dan merupakan salah satu daripada 6 daerah di Pahang. Raub mempunyai keluasan 2,271 kilometer persegi, dan terletak antara Banjaran Utama dan Banjaran Gunung Benom. Raub berada 110 km daripada Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia, dan 265 km daripada Kuantan, ibu negeri Pahang. Terdapat 37 buah kampung tradisional dan 9 buah kampung baru Cina dalam daerah Raub.

Daerah Raub mempunyai 9 buah mukim iaitu:

Perkataan Raub dalam Bahasa Malaysia bermaksud genggam. Mengikut sejarah, pusat perlombongan ini dinamakan Raub selepas pelombong-pelombong menjumpai seraub emas pada setiap dulang pasir. Hal ini dinyatakan dengan menarik oleh J.A. Richardson dalam bukunya, The Geology and Mineral Resources of the Neighbourhood of Raub Pahang. Menurutnya, "People found that for every "dulang" of sand there was a handful (raub) of gold" (hlm. 36).

Raub menjadi terkenal pada awal abad ke-20 kerana hasil emasnya. Syarikat lombong emas yang mengusahakan perlombongan di daerah ini ialah Raub Australian Gold Mine (RAGM) yang didaftarkan pada 1889 di Queensland, Australia. RAGM juga dikenali sebagai Raub Gold Mine. Pada awalnya syarikat lombong ini dikenali sebagai Australian Syndicate Ltd dan kemudian Australian Gold Mining Co. Ltd pada 1892. RAGM beroperasi sehingga 1961.

Kaedah perlombongan yang dijalankan di daerah Raub adalah kaedah bawah tanah ( shaft mining) dan ia dimulakan di Lubang Raub (Raub Hole). Daerah yang terlibat dengan perlombongan emas ialah Bukit Koman dan dipercayai perlombongan telah meliputi kawasan bawah tanah hingga ke bandar Raub. Kawasan bawah tanah antara pekan Bukit Koman dan bandar Raub adalah berlubang dan ini meninggalkan kesan yang buruk kepada pembangunan fizikal bandar. Hingga kini Raub tidak boleh mendirikan bangunan-bangunan tinggi.

Kegiatan perlombongan emas telah meninggalkan warisan sejarah yang berharga untuk daerah Raub. Kebanyakan nama jalan-jalan utama bandar Raub sebelum 1980-an adalah sempena nama pengurus lombong RAGM. Misalnya jalan Bibby Road, sempena nama pengurus pertama, William Bibby dan Mason Road yang juga sempena nama salah seorang pengurus lombong zaman berkenaan.

Kemajuan perlombongan juga menyebabkan bandar Bukit Koman ( rumah saya ada di kawasan ini ) kawasan di mana RAGM beroperasi menjadi terkenal dan mendapat jolokan "Ibu Emas Malaysia". Ia seolah-olah menjadi pusat pelancungan daerah Raub. Ramai pelawat-pelawat asing dari England, Singapura dan beberapa negara lain mengunjungi bandar ini dengan tujuan untuk melihat sendiri kegiatan perlombongan emas. Bandar Bukit Koman juga menikmati pelbagai kemudahan selepas R.A.G.M. memulakan kegiatan. Antaranya jalanraya yang menghubungkan bandar Bukit Koman dengan daerah Raub dan dengan Kuala Lumpur, rumah sembelih binatang, kedai, bekalan letrik dan berek tempat tinggal untuk para pekerja dan sebuah sekolah rendah berpengantar bahasa Cina, Yuh Hwa yang dibina pada 1907. Ia disifatkan sebagai sekolah kebangsaan Cina kedua tertua di Malaysia.

Ancaman Komunis di semenanjung dan khususnya di daerah Raub pada tahun-tahun 40-an menyebabkan langkah-langkah diambil untuk mendirikan penempatan-penempatan baru. Hasilnya muncul kampung-kampung baru yang kekal hingga ke hari ini. . Kampung-kampung baru tersebut ialah Cheroh (1948), Sang Lee (1948), Sungai Ruan (1948), Sungai Chetang (1948), Bukit Koman (1949), Sempalit (1950), Sungai Lui (1950), Tras (1950) dan Sungai Klau (1960).

Sesiapa sahaja yang melawat Bukit Fraser melalui jalan Kuala Kubu tidak akan terlepas dari melihat beberapa kampung baru ini (Sang Lee dan Tras) dalam perjalanan mereka ke pusat peranginan ini.

Bagi anda yang berminat untuk melawat pekan kecil ini, di bawah disenaraikan kawasan pusat peranginan, penginapan, restoran dan kemudahan pengangkutan yang tersedia di Raub. Selamat melawat Raub, Pahang Darul Makmur.

Politik

Daerah Raub mempunyai satu kawasan parlimen dan tiga Dewan Undangan Negeri (Tras, Batu Talam dan Dong).

tetiba rajin plak nak google sejarah di tanah kelahiran saya :) pasni boleh la jawab kalau org tanya pasal raub..hehehe dulu pernah tau masa mula2 masuk uitm masa tu baru masuk degree,( sy buat matriks dulu) ada sowang lecturer tu tanya asal drpd mana, saya ckplah RAUB..nak tahu dia kata apa? " kat raub tu ada komputer tak? hulu mana ye RAUB tu? " tensennya Allah je la yg tahu, semua org gelakkan saya... apa dia ingat hulu sgt ke? kami sopink kt KL tau...cetttttttttttt oh ya rumah saya dekat la juga ngan lombong emas tu...nak ke lombong emas mesti lalu jalan besar yg depan kawasan perumahan rumah saya :)

ok babai...


autopublish

Wednesday, June 16, 2010

Info : Tahukah anda?

  1. bahawa harimau putih selalunya lebih besar berbanding harimau jingga biasa?
  2. bahawa kapal penyapu ranjau boleh mengesan dan meneutralkan periuk api laut?
  3. bahawa faktor endemik termasuklah faktor fizikal, cuaca dan biologi?
  4. bahawa bahasa Melayu ada enam fonem vokal keseluruhannya?
  5. bahawa kapal angkasa lepas robot New Horizons merupakan objek buatan manusia dengan kelajuan tertinggi pernah direkod?
  6. bahawa cukai barangan dan perkhidmatan ialah sejenis cukai tak langsung?
  7. bahawa Copenhagen adalah antara bandar yang paling mesra alam di dunia?
  8. bahawa di kejohanan Scrabble, pihak penganjur menggunakan daftar kata rasmi yang tersedia?
  9. bahawa zodiak dibahagikan kepada tiga belas buruj yang terdiri daripada dua belas tanda?
  10. bahawa Kain Kafan dari Turin dipercayai kebanyakan penganut Kristian sebagai kain kafan kepunyaan Jesus Christ ketika beliau dimakamkan?
  11. bahawa untuk menyelamatkan sepakan penalti, penjaga gol perlu meramal ke mana hala tuju sepakan?
  12. bahawa sekolah pondok Selatan Thailand merupakan sistem pendidikan cara tradisional yang menekankan asas agama Islam, berbeza dengan sekolah kerajaan?
  13. bahawa unsur kumpulan 11 terkenal dengan nilainya yang tinggi?
  14. bahawa untuk menghasilkan julat frekuensi yang luas dengan memuaskan, kebanyakan sistem pembesar suara memerlukan lebih dari satu pemacu?
  15. bahawa kerikam ialah benang logam kasar yang diperbuat daripada emas atau perak?
  16. bahawa kemeja-T berkembang daripada pakaian dalam yang digunakan pada abad ke-19?
  17. bahawa kenderaan tempur berperisai kegunaan am yang berjaya, seperti M113, sering kali bertindak sebagai asas kepada keseluruhan keluarga kenderaan khusus?
  18. bahawa bunyi [p] tidak terdapat dalam 10% bahasa yang ada bunyi [b]?
  19. bahawa Wuduk Sahibul Jabirah membolehkan orang yang disimen kerana patang tulang atau dibalut kerana luka berwuduk?
  20. bahawa lalat askar hitam dewasa tidak mempunyai mulut?
  21. bahawa kapal kontena mengangkut majoriti kargo kering atau barangan kilang di dunia?
  22. bahawa angin monsun mirip dengan bayu laut, cuma lebih besar dari segi skala, kekuatan dan bermusim?
  23. bahawa hutan bandar dapat menyeimbangkan cuaca tempatan, melengahkan angin dan air ribut, dan meneduhi rumah dan bangunan lain untuk menyimpan tenaga?
  24. bahawa selain untuk tebusan, penculikan sering juga dilakukan sebagai langkah awal bagi jenayah lain?
  25. bahawa Wasiat Raja-raja Melayu merujuk kepada wasiat yang disampaikan Raja-Raja Melayu semasa pembentukan Persekutuan Tanah Melayu?

sumber : wikipedia

bersambung lg di lain entry :)

kiwi muffin


lama sggh rasanya x buat muffin or kek.... last2 malam senin baru ni angin ribut taufan rajin tetiba melanda....apa lg...terus buat muffin ni......sedapppppppppppppp saya sgt suka, maryam terus mkn bila dah masak....abeh seketul dia makan....ok la tu besar tau muffin ni...sgt x rajin nak buat kecik2...lg besar lg bagus.....hahaha cepat sket proses membakarnya.... ( statement org malas)

oh ya tepung ni adalah tepung segera, saya beli di p9 pjaya :) ...kita hanya tambah telur gred A 3 biji, minyak sayuran 120ml dan air kosong 100ml.... kompom jadik....insya-Allah :)

dulu2 rajin gak buat kek yg kena sukat, timbang sendiri...tapi sejak jumpa kedai ni...terus m.a.l.a.s menguasai diri, no no no no no...tp sebenarnya utk kepuasan diri pada saya adalah seronok kalau bancuhan kita tu sukat sendiri..barulah minda teruji sket...... bila la mood itu nak dtg semula eh....




autopublish

raksaksa hijau


biar lambat asal tengok gak! hahaha last kami bawa maryam tgk wayang cerita Upin & Ipin... minah ni ok je tapi dia macam x selesa la...kesian plak...dah la bunyik yg keluar kuat giler.... kalau ikutkan mama + ayah maryam mmg tiap2 mggu nak tgk wayang...tapi x sampai hati plak nak bawa ...dan lagi tak sampai hati nak tgglkan dia walaupun anak saya sebenarnya tak kisah...dia lg suka dok kt taska, hari2 x mo blk umah...siap tanya nape mama blk awal....huhuhu mama dia yg emo terlebih..hek hek hek anak seulas tu jek mestilah kan.....


tiket dah beli pada hari sabtu...wayang mula kol 1.30ptg.. masa ni br kol 12 ++ lepak2 je la sambil kasi ikan makan....sambil makan roti, pagi tu km dah bfast ngan nasi lemak...still kenyang


masa ni maryam sgt teruja..... asyik tanya bila nak tgk wayang.... pastu siap baring2 atas lantai...tsk tsk tsk...kotor lantai tu nak oii..... punyalah bosan dia nunggu... nak window sopink ai x suka.... sopink ai suka...ngeh ngeh ngeh..buat sakit hati tgk sale sana sini.... baik x payahkan.... belum masuk panggung popcorn dah abeh sebekas....wakakkaka
ingatkan x ramai org nak tgk raksaksa HIJAU ni...ramai rupanya.....hek hek hek penuh la panggung

bila masuk panggung wayang minah ni paling byk bersuara....semuanya negatif :P .....owhh sian anak kami beliau sudah lupa camne keadaan dlm panggung....

asyik komplen bising, gelap, etc..... korang tgk gambar ni...buktinya...hahaha lama gak dia dok ttp telinga dia.... susu dah abeh sebotol dia bantai.... siap nak lg sebotol ( tp dia x dapat pasal mak dia seludup sebotol je ).... bosan la tu.... siap usik sana-sini sampai jari melecur pegang lampu yg kt tepi kerusi.... sian dia.....

hehehe....ngan muka masam dia...iskhh geram tau ngan budak bertuah nih....



autopublish

Tuesday, June 15, 2010

‘My Water Moments’


Ini adalah keluarga kecil saya :) lengkap semuanya kecuali "abah".... oleh kerana kami x ramai maka kami selalu akan bjalan atau makan angin bersama2....


Sebagai seorang blogger yg agak tegar mestilah ke mana-mana dan di mana-mana saya akan ambil gambar, x kiralah walaupun gambar itu jadi kelabu asap...janji ada gambar agar kenangan itu tidak hilang begitu sahaja...antara xtvt yang sering kami sekeluarga suka buat ialah mandi-manda x kiralah samada di sungai, laut or pool


maryam mandi di anak sungai kat dusun.... indahnya menjadi kanak2 kan...

gambar ni saya ambil masa kami ke kuala gandah tempat ternakkan gajah di pahang :)... masa ni kami berpeluang mandikan anak gajah ...seronok sgt...tp kami kena bergilir2 sebab nak ambil gambar, kalau nak gambar kena ambil dari darat..yelah kang kalau kena sembur ngan gajah, habis rosak plak kamera saya kan bagus kalau ada kamera yang kalis air :) Sony Cyber-shot TX5 ni...kompom bleh ambil gambar gempak2 lagik..hehehe sebabnya kami berpeluang naik atas badan gajah dan gajah itu akan terbalikkan kami ( penumpang) ke dalam sungai... kalau ada kamera Sony Cyber-shot TX5 mesti syok pasal dapat ambil gambar dari dalam air bersama dgn gajah tu


yang ini pun sama...kebetulan masa ni saya tak ada mood nak mandi boleh la saya ambil gambar ni...kalau x mesti tak dapat ambik gambar yang cantik mcm ini kan? yelah kamera mana boleh kena air..satu kerja plak amik gambar lepas tu nak p simpan kamera plak kan...


@ PD, CNY 2010
punya la jauh saya zoom....sehabis daya tu......


dan ini juga, jadilah ada gak kenangan utk anak saya kan? tp itulah, balik2 muka saya tak ada :(... pasalnya sapa nak jaga kamera kan? masing2 dah tentu basah kuyup ..kang rosak kamera ....lg naya...

oleh itu saya sgt suka kan kamera Cyber-shot TX5 kerana ciri2 yang ada padanya


Bring Out The Style in Any Situation
The compact and durable Cyber-shot TX5 ( klik utk keterangan lanjut ) gives you the photographic power whenever, wherever


korang tgk la gambar ni...cantik kan...mmg teruja sggh la tgk hasilnya.... eeee syoknya kalau dapat kamera ni kompom lepas ni muka saya ada dalam gambar bila ada xtvt mandi-manda lagik....hehehe yelahkan tak ada apa yang nak dirisaukan

saya mmg puas hati dgn jenama sony ni pasal sekarang pun memang saya guna kamera SonyDSC-W110... tapi kalau dapat Cyber-shot TX5
lg la baguskan.... kalis air...mmg sgt mengujakan lg plak kalau baca kelebihan kamera ni..


ciri-ciri kamera ini ;


Water-proof
Dive in with the water-proof Cyber-shot TX5. Capture beautiful underwater shots up to 3m deep for up to 60 minutes*.

Temperature-proof
Keep on shooting even below freezing point up to –10ºC** with this tough camera in harsh weather conditions.

Dust-proof
With the superb dust-resistance of the Cyber-shot TX5, you can be assured to always get spotless images whatever the environment is!

Shock-proof
The shock-proof design of the Cyber-shot TX5 allows drops of up to a height of 1.5m*, the usual height we hold the camera for photo-taking.


kalau lah boleh dapat kamera ni sebagai hadiah besday tak lama lagi alangkah indahnya...
semua warna pun menarik....tapi saya paling suka warna hijau lembut itu....

Hiba

tengah hari tadi mak kol bgtau tabung haji raub dah tutup permohonan untuk buat upah haji ..mak mmg berhajat nak buat upah haji untuk "abah"....sedih sgt2 tadi bila dia kol bgtau yg tawaran dah ditutup...rupa2nya setiap daerah permohonan yg diterima ialah sebanyak 20 org sahaja... saya kol tabung haji putrajaya, dia minta dtg ptg ni juga utk daftarkan "abah" tapi malangnya kad ATM yg ada duit utk buat upah haji ada di rumah.... kos untuk upah haji ialah RM2500.00 nak pinjam pada kawan2 pun camne bukannya sikit2.... tadi saya ingat nak balik rumah..nak amik duit dan pecut ke tabung haji s.alam di komplek PKNS.

tetiba ada kawan opis kata nanti dulu, dia tlg kol ustaz hassan yg mmg tiap2 thn time bulan puasa akan bimbing staff opis buat solat taubat, solat hajat etc... al-hamdulillah ustaz tu kata dia boleh tolong kebetulan dia ada sepupu yg mmg duduk di sana :) sekarang saya cuma kena tggu ustaz tu kol saya semula dan sepupu beliau akan menerangkan syarat2 serta lafaz yang perlu saya buat... semoga Allah permudahkan segala urusan kami... saya sgt2 berharap agar semuanya di permudahkan, kesian sgt kat mak yg sgt berharap ...

Monday, June 14, 2010

berfikir, terfikir dan memikir

menyesakkan dada betul...harap kami akan buat yg terbaik untuk annur :) masih banyak masa untuk berfikir ...

Saturday, June 12, 2010

cadangan xtvt hari ini

berikut adalah beberapa cadangan di dalam kepala saya utk xtvt sepanjang hari ini ;

1. bfast kt kedai mamak ( wakakaka, malas nak masak arr skrg dah kol 8 am)

2. pergi ke pasar penambang ( teringin nak beli seafood yg fresh )

3. p PADE...lama x kasi maryam berendam kt pool

4. tgk wayang... itu utk esok msk dlm list pasal nak p beli tiket..hehehe

5. lipat baju yg mcm gunung kinabalu ituew.... auwww



ok babai.. nak p tgk tv...

Friday, June 11, 2010

gelora yg melanda di opis

hujan sgt lebat ....camne nak p ke kereta, dah la sat lg boleh blk... yiepiiiiiiiiiiiii
..ini adalah view blkg opis saya....tantek tau... yg nampak putih kelabu itu adalah tasek blkg pada pokok yg renek tu.....tp udah jadi cam laut kalau tgk gelora yg melanda ngan angin + kilat sebiji rasa cam kt pantai....
kalau x hujan dr tingkap blkg opis ni blh nampak pullman pjaya.... hehehe selalu nampak bot yg bw penumpang pusing2 tasik pjaya lalu... klu mood ai baik siap lambai2 lg..

LINA TEOH & me

salam all,

semalam yang hangat...tgh kusyuk wat keja sekali ada kawan opis bagtau LINA TEOH dtg PLF dan masuk library...hehe apa lg terus bgtau yg layan LINA TEOH tu sebelum balik suh beliau tggu dulu, ada org mau ambik gambo bersama beliau...nasib baik kamera sentiasa ada dlm hbag saya yg udah mcm poket doraemon nih...klu x bawa kamera mesti rasa tensen je...kamera hp tau2 jelah...pakai pun hp norkiah tah apa2 jek...al-hamdulillah ada gak hp kan...hihihi

tp saya sedikit ralat...ada ke patut haku x salam beliau chaitt sggh kurang sopan....ohh LINA TEOH i'm sorry ... punya la hepi sampai naik semput....lol lol lol sggh x senonoh... no no no ....

oh ya sapa x kenal LINA TEOH sila gogel sendirikkk... carilah siapakah beliau ....tettttt




pic adalah di edit kerana, pipi ku dua2 belah ada parut jerawat kesan EPO itu.... elok plak tu kiri kanan...sepadan gitu....maluuuuuuuuuu saya.....

EPO - COSWAY


Certified HALAL by FIANZ, The Federation of Islamic Associations of New Zealand (Inc.) Accredited by JAKIM, MALAYSIA


Benefits of EPO
Evening Primrose Oil has been widely used for health and beauty. It's suitable for men and women of all ages. Some of its uses include:
Regulate irregular period
Relieve PMS (irritability, breast tenderness, bloating, abdominal cramps, water retention)
Reduce menopausal symptoms (hot flushes, mood swings, vaginal dryness, sleeping problems)
Relieve eczema (reduces scaliness, redness, dryness and roughness)
Improve cracked heels
Reduce dry skin, fine lines & wrinkles
Repair dry, damaged hair and eliminates dandruff
Strengthen brittle, flaking nails

2 bulan saya telan EPO ni dan hasilnya mmg sgt2 ketara, kulit di bahagian tertentu sgt2 lembut...xde kasar2 ke hapa, kulit tapak kaki pun semakin cuns....TAPI jerawat silih berganti.....haishhhhhhh barulah nak berangan tantek sket potong betui la...sampai x sanggup tgk muka sendiri, dah tu jumpa org mesti tanya amboi jerawat....T_T' tsk tsk tsk kesian haku....

ke EPO ni x berkesan utk muka saya? sampai x pasal2 kena beli krim jerawat- yg sudah lama saya x beli...teringat zaman sekolah dulu2... lol lol lol

saya sudah stop telan EPO ni dah 2 mggu, dan jerawat pun dah x keluar...ingat mggu ni nak start telan semula...kalau naik semula jerawat mmg sah la... kena tukar jenama lain agaknya.... jenama apa yg elok dan paling penting HALAL...tolong bgtau saya ye :) tenkiu




autopublish















Thursday, June 10, 2010

sosej seKAKI


panjang ooo sosej ni mmg seKAKI la panjangnya
RM 4.00 satu... rasanya agak sedap... kalau dia pakai cili sos maggi/life lg sedap..hehehe ni ala2 cam kebab la..ada kobis, ada mayonis, ada tomato...ada cheese sket...

beli di pasar malam sek u5 :)

Wednesday, June 09, 2010

SOAL JAWAB !

kawan-kawan jangan lupa tgk SOAL JAWAB ini malam @ tibi tigaaaaaaa ( mesti dgn nada yeah !) pada pukul 11pm - 12am ... rakaman bersama TDM telah dislot untuk mlm ni punya rancangan dan rakaman ini telah dibuat di dalam Pustaka Perdana, Yayasan Kepimpinan Perdana ...

pic ini adalah cerita smlm dan telah saya jadualkan utk menemai korang pada hari ini...hehehe selamat menonton...


autopublish

CHICKEN SHISH TAWOUK

festime makan CHICKEN SHISH TAWOUK ! ( tiru member sebelah meja nih :P ) sedap tapi mahal... hehehe yelah camni aje RM12.00 tunai, ayam tu ada 5 ketul je kot......
nasib baik sedappppppppppppppppppp kalau tak mmg inilah festime inilah lastime!

t.i.t.i.k

saya beli di SABA Restaurant @ Cyberjaya... oleh kerana sedap len kali bleh beli lagi.....yiehaaaaaaa ari tu dah cuba nasi dia...sedap gak, sgt byk sampai x bleh abeh makan sorang...


CHICKEN SHISH TAWOUK makan dgn maryonis + sos adalah sgt2 menjilat jari tgn opss jgn lupa perah itu lemon...penambah kesedapan makanan yg kita makan... sesuai ngan selera saya... cili hijau itu adalah sgt pedas...berair-air mata saya bila mengunyah cili hijau itu... serius pedas giler cam cili kecik kekdahnya....pedas2 pun still gak nak kunyah2 pasal sedap :P

sapa2 nak try silah try, dijamin sedap ditekak saya :) tekak org lain tataulah plak kan.... ok tata




ini adalah lunch pada 08/06/2010

autopublish

Tuesday, June 08, 2010

pasal rumah lagi sekali

sambung lagi cerita pasal rumah2 maryam ....
setakat ni mood nak main dia ada lg...hehe rajinlah memunggah apa yg ada utk hias rumah dia ni bersama ayah yg terchenta ...terima kasihlah wahai en.abu kerana sudi melayan budak busyuk ini main rumah2 ini ....

cam real je kan?


tetetiba ada tgn beso raksaksa keluar.....


cakkkkkkkkkkkkkkkkkkk ..raksaksa mengintai

huaaaarghhhhhhhhhhh
nasib baik raksaksa ini adalah cute...hehehe


bunny tgh bsiap...nak ke rumah sebelah


kali ni lengkap ngan kereta drp shell...



pemandangan drpd atas... rumah pink tu ada loceng kt pintu...sebiji cam bunyik loceng kt rumah...


en. abu sila ambil pic penuh len kali eh..sekali ngan rumah pink itu.... sekian, terima kasih :)



autopublish

Related Posts with Thumbnails