Followers

Friday, May 07, 2010

haishhhhh 1 jam untuk buat 2 kerja rumah ni...

klik pic utk lebih jeles jelas

ni kerja sekolah ( tadika) maryam.... mula buat kerja sekolah kol 8 mlm tadi sampai kol 9 ni baru la siap... padahal sket je kan.. tp budak bertuah itu baru buat 1 huruf dah kata penat... siap baring2.. lentok sana-sini... buat mama hangin je mak pak sekalian dpt x bygkan camne tahap kesabaran mama maryam ni... kejap2 maryam kata, " adik x pandai nak buat ni" lepas tu garu sana-sini.....tiap kali dia nak tulis huruf saya kena ajar dia camne nak buat... korang kira la sendiri a tu ada bape.. byk itulah saya kena ajar dia... T_T" sama gak ngan huruf2 yg lain.... lepas tu maryam suka-suka je tukar nama huruf itu...saya sendiri konpius dia kenal huruf atau tidak ni... tp x mo la tanya dia byk2 kang stress plak dia kan..

xpe2 bagi masa dulu kat maryam..dia baru umo 4 tahun... tgk camne sampai akhir thn ni... maryam ni saya perasan satu benda..kalau mak pak yg ajar dia mmg dia buat dek je... cuba kalau cikgu tadika or cikgu taska ngajar laju je ngikut... x ke sedih? iskhhhh tp kurang2 dia dpt ilmu gak..fikir positif...fikir positif ...

kat rumah puaslah ajar zikir ke hapa...xde dia nak ikut pun... ( ada la klu mood dia baik tp amat jarang ) tetiba blk umah bukan main laju zikir....hafal mcm2 doa... bila tanya siapa ajar.. maryam kata..."cikgu adik, cikgu pandai..cikgu bagus, mama x pandai...adik dah pandai dah.." agak2 korang patut ke haku terasa??? huhuhu.... ngan anak pun nak kecik2 ati gilos....

sekian luahan hati daripada saya... walau apa pun saya tetap mendoakan maryam dpt yg terbaik... x kiralah ilmu itu dtg drpd siapa, bagaiman dan di mana2 pun.... moga maryam jd anak yg solehah dan bijak pandai... amin

mama syg adik satu dunia :)





autopublish


7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

biase la tu sue, same gak cam mia mija ni...buat keje sebaris dah bising ckp penat laa...nak tgk tv jap laaa....nak minum air jap laaa...adoiyai sabar jek laa kan

cantik tulisan maryam!!~~

hepi mother's day sue, semoga kite sume terus kuat utk menjadi ibu yg terbaik tuk anak2 kite...amin!!~~

Jasfyra said...

betol ckp ko sue..kalo cikgu ajar,cpt je depa tangkap.kalo mak pak ajar, main2 jek tau..arissa lom masuk tadika lg..tp aku rajin ajar kan dia buku bacalah anakku tu..kalo time mood dia mls, dia ckp "anak mummy ni dah pandai la"
wakakakakka

Sham Ummi Echa said...

biasa ar sue...dia baru 4 thn..x leh nk paksa sgt.. echa nx year bru aku nk hntr g school .. x tau ler cemana gaya dia plak.. tp bdk2 ni mmg ko.. kalo makpak dia yg ajar mana nk dia ikut.. kalo org lain ajar laju jer dia ikut

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ha ha ha...bebudak sue
byk akalnyer...
jgn kata maryam...batrice pun sama..
kalau kita yang ngajar..kemain lagi dia ngelat....tp kalau belajar dari orang ker...dari menan ker...dari tv ke...cepat jer dia tangkap ko....

btw...happy mother's day dear

As@Aza said...

hehehehe...suker baca hal maryam buat homework ni :D...samalah kita sue....sakit jiwa raga kita bila suruh diorang buat kejer kat umah ;(

As@Aza said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

Related Posts with Thumbnails