Followers

Tuesday, May 25, 2010

gerabak merah jambu


cerita hari sabtu :)


setelah sekian lama maryam ajak naik keretapi a.k.a komuter akhirnya sabtu baru ni baru dpt bawa dia...naik dr sg. buloh - bank negara je...4 stesen jek... ambil mak tok... insya-Allah wiken ni km nak blk kedah.... mak tok follow gak tp dia sampai sp jek... hehehe jumpa adik badek dia arrr...smgt hokeh..


sonok plak tgk ada gerabak untuk pompuan....terasa sgt2 dihargai... kalau saya dapat naik lg syok tp x kan nak tggl en abu naik gerabak dia sowang2kan.... so saya naik gerabak yg bebas itu... kelakar plak tgk semua lelaki....hahaha... saya dan maryam je pompuan... lepas tu ada la sepasang dua kapel naik gak gerabak kami.... tp yg pentingkan...bila tgk kiri kanan lelaki jek... insya-Allah selamat la pompuan2 yg naik gerabak pompuan itu... klu kena berdiri ke hapa....

sebenarnya saya pernah kena dlm komuter tau... iskhhh geli betoi....pg2 kan ramai so mmg berhimpit, dihimpit dan terhimpit...huhuhu ada sowang mamat bangla gile rapat p sandar blkg saya...mmg terasa badan dia... saya plak mmg tkejut..langsung x menjerit ke hapa...tp mulut dok bunyik iskh hishhh.... ( hahaha) nasib baik mamat dpn saya ( melayu ) perasan saya mcm x selesa... dia p tenung mamat bangla blkg saya..pastu baru terasa belakang saya ada sejuk sket means ada angin la..kiranya badan dia x sentuh badan saya la.... lega di situ, walaupun kejadian itu berlaku x sampai 1 minit... sejak itu saya mmg agak keberatan kalau nak naik komuter pada waktu2 puncak.... biar kaki lenguh kena drive p key ell daripada kena camtu lagik....

ohh terima kasih kepada menteri yg syorkan buat gerabak khas utk pompuan... mmg sgt2 perlu....


lepas amik mak tok km ke kayu nasi kandar @ kota dsara... mak tok teringin nak makan roti tisu... ambik ko.... gile panjang.... nak baring kan kena guna 3 pinggan .... puas hati makan.. makan kt mamak lain roti tisu dia kenik2 jek... hehe maryam siap x mo makan...tkejut tgk kot...wakkakaka...biasa makan yg kecik ituler jadinya...


autopublish

5 comments:

Jasfyra said...

haah kan sue,kalo ko naik gerabak pink tu cian lak en.abu..weh,aku pun pernah terkena ngan mamat bangla..siut betol tau..masa tu tgh beratur nk bayar kt cashier,tetiba rasa bonggol kt montot aku...aku jerit,terus bangla tu lari..budus ar...huuuwaaaaa

makcikrehan said...

weeiiii... awat anak hangpa makin kuruih makcik tengok. bagi mkn manyak2 sikit... bagi susu hat yg sedap2 sikit... biar jadi tembun-tembunan mcm anak makcik. kakakakakakak [saja dengki anak org selim, anak aku gumuks]

☆ lieya latif ☆ said...

ye la sue...biase aku tgk roti tisu kecik2 walaupun tak kecik sebenarnye heheeheh tapi tgk roti tisu ko ni lagi dasat....abis satu meja die landing hah heheeheh...

ye ke ko kene mcm tu ke....adoi takut aku sue....mmg bagus buat gerabak khas ni kan....terbela nasib wanita2 nieh .....

watie said...

besarnya roti tisu tue.. lum pernah try roti tisu.. dah lama x naik ketapi cik mya lum pernah naik lagi huhuhu

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

zuera- huhuhu ngerikan...

mak cik - sila tgk mak maryam yeah... : wakakaka

lieya - cuba la makan roi tisu kt kayu nasi kandar... letih nak ngabehkan....hehehehe

watie - ala..naik je 2-3 stesen..janji kasi anak naik...hahahaha

Related Posts with Thumbnails