Followers

Thursday, April 22, 2010

saya yang sangat susah hati

jumaat lepas sebelum km nak genting tu sebenarnya km p bw maryam ke temu janji ngan pakat ENT dulu... mmg dah 3 thn maryam ada temu janji kt situ.. tgk keadaan kdg2 6 bulan sekali..kdg2 3 bulan sekali...

pergi kali ni lain sket.. tetiba dr ckp perkara yg menakut kan utk sy dengar.. luluh hati walaupun dr. cuma ckp tujuan maryam kena buat benda tu... kt lidah maryam ada something yg tumbuh.. dr. pun x tahu apa benda... betul2 kt tgh lidah... mcm pembuluh darah... tp still x bleh kompom.. so maryam mmg x bleh mkn benda2 yg keras sgt cam gula2 pun dr. x galakkan... ikan bilis - takut ada tulang halus tu kan.. so dr. minta km amik langkah bjaga2.. boleh je makan..tp kena bhati2...

km ada gak p kinik pakar kanak2.. dr. tu bagus + baik... dia ada gak pesan kt km suh tanya dr. pakar tu sejauh mana benda di lidah maryam akan membesar? benda tu ada kt situ je ke atau ada di bahagian tekak maryam gak... kalau terjadi perdarahan apa yg perlu km buat.. dan macam2 lg... semua soklan tu dah saya tanya pd dr. pakar..

dr.pakar pesan sekiranya berlaku pendarahan km kena tekap lidah maryam ngan tuala dan terus pergi ke kecemasan hospital yg bhampiran.... dr. ckp lg derang pun x bleh nak buat apa utk tahu benda itu dan lg satu pasal maryam kecik lg..klu nak buang benda tu blubang plak lidah maryam..lg pun maryam sihat dan boleh mkn, minum ngan elok....seminggu sekali km kena tgk lidah dia.. klu nampak lain macam mmg kena p hospital terus.. ada kes tetiba benda tu membesar.. pesakit x leh mkn/minum... takutnya...minta dijauhkan dari kami

jumaat depan 30hb maryam ada 2 temu janji.. 1 kol 9, maryam kena scan tekak dia.. dr. kata prosedur tu mcm kita scan perut masa peknen.... dr. nak tgk benda itu adalah apa? paling merisaukan ialah kalau benda itu ialah tiroid maryam... :( kalau dlm tekak maryam x de kelenjar tiroid.. maryam kena menjalani rawatan utk tiroid.. kena suntik hormon2 tiroid tu.. sedih sggh bila dr. bgtau camtu.... minta2 itu bukan tiroid maryam.... menitik airmata kalau ingat apa dr. tu ckp... mmg org lain lg berat dugaan.. tp hati ibu kan... nak yg tbaik buat anak... tp bila di fikirkan al-hamdulillah maryam sihat..klu dia sakit ..x bleh bgn lg susah hati kan.... Allah turunkan ujian sket je saya dah gundah..... maryam bleh p sekolah..boleh main..boleh blari... syukur....

temujanji ke 2 kol 11..kt klinik ENT..dr. nak tgk hasil scan leher + tekak maryam camne... saya harap xde lah perkara yg membimbangkan..sekiranya terjadi juga km akan usaha cari ubatnya... saya perlu kuatkan minta + hati... setiap penyakit ada ubatnya... insya-Allah kami akan cuba yang terbaik... semoga Allah permudahkan urusan kami...

11 comments:

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

ya allah...siannyer maryam...masa kiter pi klinik An-Nisa tu kan doktor pun ada cakap soh check aqish ada tirod ke tak sebab badan terlalu kurus makan banyak tak mau naik2...taht why minggu depan kitorang ada appointment dgn pakar kanak2...sedey nyer kiter dengar...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

insya allah sue..
hope benda tu bukan tiroid or other penyakit yang parah...

yang penting maryam sihat, ceria dan boleh makan...

ko jangan risau2 k....

Jasfyra said...

aku yg dengar ni pun rasa luluh hati ni sue..apa lagi ko yg menghadapi..insyaAllah, kita doakan yg terbaik untuk maryam

☆ lieya latif ☆ said...

alahai...siannye sue...aku paham persaan ko sue, mau kite tak risau.... same2 laa kawan2 sume kita doakan yg maryam takde ape2 yg serius....

ko kuat yeak sue...

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kami akan sentiasa mendoakan kesihatan maryam.. insyallah tak de apa2 yang tak elok akan berlaku pada maryam.. be strong ok

mamamiera said...

sedihnye.. harap2 ianye x serius.. moge maryam sihat sepenuhnye..

tie said...

Su harap ko sabar & tabah yer..sama2 doakan moga maryam xde pape..I luv maryam like i love my dotter too

yong ibu chem said...

ini ujian dari Allah kan..kita kena sabar dan kena kuat..mungkin senang pd aku utk ckp,tapi hanya org yg mengalaminya shj benar2 memahami dan merasainya..

tapi takpe, maryam aku tgk dia cergas, aktif..tu tandanya dia sebenarnya mmg sihat..

Sham Ummi Echa said...

sedihnya aku baca.. aku paham perasaan ko.. sumer mak/ibu/ mama/ ummi akan merasa kesedihan kalo kena prkara yg sama.. hope maryam x apa2 la kan.. risau aku

oli said...

sy faham perasaan u...
sebab doktor pun cakap sofea tiroid juga....dah ambil darah...result akan diketahui may ni....
harap-harap anak kita ni bukan tiroid ...dan bukan apa-apa penyakit...biarlah mereka membesar dengan sihat kan....

mar!ahaf!z said...

sue, ikut nasihat dr, papehal, they know best.. n doa byk2 maryam sht, n dijauhkan penyakit ya..

Related Posts with Thumbnails