Followers

Wednesday, April 07, 2010

pengalaman (pertama) yg sgt indah buat kami...


pengalaman mengajar anak buat kerja sekolah adalah satu pengalaman yg menyeronokkan betoi x wahai mak2 dan bapak2 sekalian? hehehe itu kalau jarang2 mcm saya la kot..cuba hari2.. mau haku jadi lion...

sejak maryam tadika ni adalah 2-3 kali dia kena buat kerja sekolah kt rumah... ala kdg2 tu 1 muka surat je pun... cam baru2 ni maryam kena buat tulisan jawi... ikut dot2 tu je ... tp mama dia ni tegas gitu..x chantek mama maryam padam... hehe bukan nak paksa anak ye..tp saya tahu maryam boleh buat dgn kemas dan bersih.. dan maryam pun tahu kalau dia buat x chantek, mesti kena buat lain..dan kdg2 dia yg suh mama padamkan... ini semua utk masa dpn dia gak..klu asyik nak buat cincai2 lama2 boleh jd tabiat.. x bagus kan... so latih anak dari kecik... lainlah benda yg susah2 yg diluar kemampuan budak umo 4 tahun kan... klu yg mmg maryam kena tulis sendiri mmg saya tak begitu tegas .... sian plak tgk dia nak buat huruf2 jawi tu, bukan senang... tulisan mama dia pun buruk sebenarnya hahahaha ...

kerja sekolah kali ni ...saya agak puas hati dgn prestasi dia.. lg pun dia br 4 tahun..ini adalah masa utk dia main2 lagi...bukan kena dera buat kerja sekolah ....tadika dia hanya utk isi masa lapang... dia pun nampak seronok p tadika... oh ya.. sabtu ni hari sukan kat tadika maryam... maryam masuk acara lari sambil bawa gelang dan letak di kon... eeeeeee x sabo nak tgk anak bsukan... muahahaha..kali pertama ni..mmg gini la kekdahnya....


autopublish

3 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

YESSSSs sure sangat terharu kan sue...bila tengok anak2 kita dah boleh buat kerja rumah mereka.....iskh...bila ler aku nak rasa perasaan cam ko tu sue.

Batrice tak masuk sekolah lagi..

wah...sure seronok ko melayan hari sukan sekolah maryam nanti. amik pic bebyk tau......

nampak gayanyer next year mmg WAJIB aku hantar batrice pergi school....now dia byk sgt main

Sham Ummi Echa said...

mmg kalo pestime sumernya indah kan.. tp lama2 nnti nk kena hadap hari2 anak wat keje skolah kalo aku la mau aku rimau..kekeke

bagus ler cara ko.. biar tulisan maryam kemas n bersih.. jgn cincai2 je.. tp kalo da mmg x boleh nk buat cemana kan

Mimi said...

aku takjub dgn maryam coz kecik2 lg da bole tulih kemas2...najeeb jugak yg still cakar ayam..heheh

Related Posts with Thumbnails