Followers

Monday, April 12, 2010

maafkan mama sayang [hari sukan tadika muhajirin]


sabtu baru ni adalah hari sukan tadika muhajirin... sob sob sob dah besar dah anak mama ni..dah ada hari sukan dah..walaupun cuma acara susun gelang dalam kon yg mmg khas utk budak umo 4 tahun... huhuhu pestime hokeh tgk anak bsukan... perasaan? sgt2 terharu, sebak, gumbira dan macam2 lagi.. dan hari itu terjadi satu peristiwa yg sgt2 menghibakan hati seorg ibu...napelah anak mama ni lembut sgt... bila ingat semula menitik airmata.......

depan mata mama, anak mama kena cubit byk kali oleh budak lain... dan anak mama ni diam je, tgk je budak tu dgn airmata yg bgenang sebab kena cubit... dan mama hanya boleh kata, adik pegi sana..jauh sket..jgn berdiri kt budak tu... dlm hati nak sgt jerit kt budak tu jgn cubit adik...tp kang cikgu2/mak pak kt situ kata mama terlalu membesarkan hal budak2... rasa nyesal x marah budak yg cubit maryam , mama dah bgtau cikgu tp cikgu pun byk benda nak buat + budak2 yg x terkawal...mama tahu adik x salah, adik yg berdiri kt situ dulu, bila budak tu nak duduk dia suh adik p tempat lain...adik x mo..tu yg dia cubit adik.. mama rasa sgt2 bsalah, terutama bila tgk airmata adik tu... maafkan mama sayang...selalu camtu nak jg hati org lain, anak yg sakit.... :( maafkan mama sayang...mama minta maaf sgt2... hari tu mama cuma mampu peluk adik... hurmmm mama harap adik akan sentiasa dilindungi oleh -Nya...

salam semua,
terima kasih di atas segala komen korang... lepas ni aku tahu dah apa nak buat kalau jadi lg perkara mcm nih... akan ku jeling habis-habisan muahahahahaha

9 comments:

yong ibu chem said...

sedih lak aku baca.

aku penah ternampak depan mata chem cam kena buli2 kat sekolah dia. ada budak tolak2 dia. adang2 dia dgn tgn. aku tgk chem tak lawan pun. diam je. tp time tu aku nengok dari jauh.

esoknya, aku terus gi kat budak tu, terus ckp elok2.."nanti jgn usik2 chempaka lagi tau" ;)

tak sangka gak se brutal2 chem kat umah, tp kat sekolah dia jadi kecil sgt. walau mungkin ini hal kecik, tp kena pantau gak. takut jadi besar.

LyNn HaMzAh said...

salam kenal...

sedihnyer baca entry nie...sbg parents kita memang x boleh elak perkara macam nie jadi kat nursery kan...kalau dibiarkan takut plak nanti anak fobia nak pergi nursery...

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

sue, memang menjadi kepantangan akak kalau budak2 buat perangai ni.. kalau akak, akak saun jer budak tu..

pernah gak ada satu budak tu (kat playground mcD) budak ni macma nak buli farhan (masa tu dia kecil lg).. akak jengil biji mata kat budak tu.. terus abang dia cam protect adik dia bila adik dia nak nangis.. dia kata apa tau kat adik dia "makcik tu marah adik yer".. heheh aku puashati sebab budak tu takut sampai nak nangis.. ha buli anak aku..

Yana said...

ish,ksiannye ank akak

sy pula prnah nmpak muka adik sy kena tekan kt muntah dia sndiri oleh cousin2 yg hmpir sbaya dia juga,rumah kami dekat,so adk slalu g rmh dorang,tpi dorang ni xsuka,buli dia smpai nangis then muntah2...ntah mcm mane ari tu trgerak ati nk g ambik dia balik rmh,trnampak kjadian trsebut,lepas dr tu klau sy nmpak bdk nakal,mata sy mula la mnjeling smpai budak tu tkut..bukan ape...cume geram tngok dorang ni nakal sgt...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

Allah sue...sedih aku baca ko...sian maryam....tak patut betul budak tu cubit2 maryam...geram plak aku bc citer ko nie...kalau aku ler...mmg aku kenakan balik budak tu....tp xde ler aku cubit budak tu....siap ler kena marah..yelah..kecik2 dah pandai nak buli orang...iskh iskh isk

tak pelah maryam..lenkali maryam jadi kuat sikit yerk sayang...jgn bagi peluang budak lain buli maryam lagi....jadi garang sikit...
sian maryam...

aku nie..nasib ler batrice tu jenis melawan sikit sue....maryam nie kan pelembut....

auntie zana sayang maryam jugak tau....jadi budak kuat yerk...

Puan Iza said...

sedih lak baca citer ko ni sue....kalo aku pun mmg geram dgn budak yg cubit maryam tu...apasal ko x marah jer budak tu? jeling2 skit mata tu kat dia....cian maryam....pasni maryam lawan yea...

Sham Ummi Echa said...

laa siannyer maryam.. aku kalo kt playground ada budak tolak2 echa je.. aku mesti sound je budak tu.. salu tu mak dorang tengok jer bkn nk tego anak dorang.. aku kalo nmpk echa buat org mmg aku titik je tgn dia

Jasfyra said...

eiii,geramnya aku baca ni sue..
aku ni cam rimau sket,kalo org wat anak aku, mesti aku dah jegil bijik mata kt budak tu..kalo la aku ada masa tu ngan korang kan best..leh aku marah budak tuh..geram!!!

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

Related Posts with Thumbnails