Followers

Wednesday, April 07, 2010

Cerita Hantu / Seram


saya sangat suka membaca... mcm biasa biar xde tv jangan xde buku/majalah/paper utk dibaca.. mcm bagus je kan saya memang suka membaca tapi buku2 ilmiah ni agak kureng..pernah gak cuba membeli buku motivasi drpd dr. fazilah kamsah.. tp cam biasa baca 2 bab je ...udah simpan terus...hahahaha sila jgn ikut perangai haku okeh... buku2 seram/hantu ni adalah koleksi saya msa sekolah menengah.. nak tahu kenapa pasal x mampu nak beli novel.. so beli la buku seram ni..rega murah..pastu x bosan baca byk kali pun....hehehe siap ada mcm2 ayat lagi.. tatau la betoi ke idak.. saya baca je..membayangkan x plak pasal itu saya tak takut ye.. lepas tu insya-Allah x terpesong kalau kita baca buku just sekadar membaca... daripada buang masa tatau nak buat apa...itu pendapat saya..

sebenarnya banyak lg buku2 seram saya ni..tp saya rasalah kan.. pasti cik puan sepiah sudah buang buku2 saya..hahaha dulu pernah saya tensi ngan dia..korang bayangkan dia p buang segala majalah gelagat/ujang/gila/gelihati saya + de punya... 2 kotak besar okeh.. aduhh tensi2.. dah la benda tu susah nak beli..simpan duet sekolah.. dia bantai buang suma...

kt umah saya skrg pun ada la dlm 20 buah yg sempat saya beli + simpan.. pic atas tu yg ada kt raub.. hehehe... tok awang ngah, tamar jalis, tok unggal.. syok2... tetiba rasa nak baca semula buku2 hantu tu...tp maryam x suka..dia marah benar klu mama dia pegang buku2 tu... erkk novel yg saya beli masa pesta buku ari tu pun boleh baca lagik..hahaha



autopublish

6 comments:

mIsH IeRA cIK irAh said...

dulu betol la gile novel. novel lg byk dr buku kimia segala.dah masok U ni berchenta nak baca 1 novel.aleh2 i baca hlovate nye stok2 buku je...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

yelah sue..dulu giler syok layan citer tamar jalis nie kan....dlm takut2 bc tu....gagahkan jugak ler...bc plak time malam2 lepas buat homework...dulu nak beli novel...mana mampu lagi.....aku dulu rajin pinjam kat library kampung aku...mak aku ler rajin....

aku bc collection tamar jalis jer sue...tok unggal ker apa...aku tak jumpa pun....

makcikrehan said...

tamar jalis tu memang syok woo....pas baca tak lena tido mlm terbayang-bayang. hahaha

nazri antique banknotes said...

saya pun suka gak baca buku tamar jalis tu..hampir semua jilid saya kumpul..sekarang masih lagi tersimpan dengan baik.

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kagum tgk koleksi sue... dulu ralit gak membaca .. skrg nie dah tah kemana tah buku2 tue ..he..he..

Sham Ummi Echa said...

aku kalo citer seram ni aku suker yg tamar jalis punya.. dri aku sekolah rendah aku dah follow citer dia yg "brcakap ngan jin" tu (kalo x slp aku la tajuk dia).. masa tu dia buat siri dlm majalah mastika.. maksu aku bli tiap2 bulan majalah tu.. so aku la bntai baca.. asal blk kg jer aku bantai katam kan citer tamar jalis tu.. hehe

Related Posts with Thumbnails