Followers

Monday, March 29, 2010

saya memang seorang yg sentimental

hek hek hek hek..al-kisahnya semalam saya antara calon yang terpilih untuk menduduki peperiksaan khas kumpulan pengurusan dan profesional di UiTM... baru peperiksaan ye... muahaha belasah..try jek yg terbaik...

en abu xde plak..so mmg kena pegi sendiri, kol 7 dah kuar dari umah dah... padahal bukan jauh pun...risau parking sebenarnya...dlm 7.15am dah msk s.alam..hati dah bdebar-debar... gilo betoi... lepas tu bila dah sampai sek 2 dah rasa sebak sgt... owhh dah ada KFC rupanya.... dl tu tempat tggu bas...berebut2 x hengat...adoi la...

masuk2 je pintu utama UiTM terus gugur airmata... dekat 6 tahun ok x masuk UiTM... lalu plak fakulti pengurusan hotel, tgk kanan kolej seroja... mengalir lagi airmata... sentimentalkan? tak tahu kenapa.... maybe pasal UiTm tempat saya belajar tentang hidup..susah payah... segala-galanya... teringat dl panjat pagar hotel nak masuk ikut gate dah tutup... muahahaha semata2 lepas kelas x balik ke kolej.. masa matriks kelas saya kt meranti/jati... hari2 mmg menapak la ke sek 2... drebar bas kerek x mo hantar budak seroja..chaittttt patut la masa tu saya slim... lol lol lol... km ni selalu di anak tiri... asyik kena menapak jek.... lepas tu kelas degree kt menara + bgn UMNO... lg la asyik menapak ke PKNS... huihhh gigih betoi..nak save 70sen punya pasal... smlm plak lupa nak bawa kamera..iskhhhh nak pakai hp..hp pun cap ayam jek.. hahaha so simpan kenangan dlm kapla je la...

ok bbalik semula cerita saya ambil peksa..rasanya 2 jam 30 min masa yg diberi itu mmg cukup2... nak semak pun x sempat dah...tawakal je la.. ramai kata soklan mcm peksa PTD.. pengetahuan am ada 80 soklan... mmg betoi2 menguji..kalau jenis rajin baca semua tajuk yg ada dalam paper bkenaan ngan negara kita.. insya-Allah bleh la jawab... kalau x...pilih la ABCDE ..mana yg ko suka... minta2 saya lulus... hehehe..amin



8 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

wah sue...aku doakan ko lulus ngan cemerlang exam tu ...mana tahu rezeki 2010 kannn

sue..kfc tu kat bus stop tu ker sue...alahai, aku pun dah almost 7 tahun ko tak masuk uitm shah alam tu...

kadang2 kita bila lalu tempat2 yang penuh dengan kenangan...kita akan jadi sebak kan sue....bukan ko, aku pun sama sue....berputar2 segala kenangan pahit manis time tu dlm kepala.....

haah...aku pun dulu gigih menapak dari pintu belakang uitm tu ke pkns semata nak jimat duit naik bas....hu hu hu....

Jasfyra said...

ko pun merasa blaja kt bangunan umno eh?hahaaha..samalah kita sue.aku kalo p kelas mls nk menapak,tp sib la aku dok teratai bas sentiasa ada..tp kalo balik dari kelas,mmg aku rajin menapak..merayap sana sini..kekekeke

rindunya uitm...nk study balik,tp xnak exam.bley gitu?wakakaka

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

zana- kan kan ..aku ingat aku je sedih x tentu pasal..muahaha..jom kita buat lawatan ke UiTM..

zuera - aku pun sama..nak study tp x mo exam..keh keh keh

Jue ~ mama DnD said...

itu namanya Uitm tatap dihati..hehehe..

semoga sue berjaya..

akak pun nak balajar blk tp xnak buat assignment n exam... boleh..??

☆ lieya latif ☆ said...

good luck sue...ko boleh punye tu....amin....harap2 dpt flying colors okey.....

ko jgn ar...citer bab uitm ni mmg sentimental ko....tu laa tempat aku mengenal dunia luar...ape itu kehidupan....ye ar, pestime dok asrama n jauh dari mak....huhuhu sob sob....

tgk!! ko buka cite pasal uitm...aku yg sentimental plak dah...sob sob....(over aku kan heheeheh)

Sham Ummi Echa said...

gud luck sue..semoga lulus ngan cemerlang..

sesekali pegi tmpat yg penuh kenangan suka n duka mmg mengharukan

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

k.jue - thank you akak... jom arr kite study sama2...


lieya - hahaha kan lieya.. aku mmg x belh blah la ahad ari tu.. nasib baik bw keta sowang2.. klu ada kawan..mesti dia tensi..x pasal2 aku nangis

sham - makaseh.. harap2 ada la rejeki aku....

mar!ahaf!z said...

sue, kita mmg giler, dulu kuat save duit.. pi sek 11 pun jalan kaki selamba.. pastu makan vegetarian je sbb tanak lunch/dinner melebihi rm2.. hehe. giler cheapskate.. simpan duit sbb nak gi jenjalan di hujung minggu.. muahahhaha

Related Posts with Thumbnails