Followers

Thursday, March 18, 2010

LAGU KANAK-KANAK : korang dulu ada nyanyi tak lagu-lagu ni?

"MANA IBU"

MANA IBU, MANA IBU,
DI SINI, DI SINI,
APA KHABAR AWAK,
SAYA KHABAR BAIK,
LARI SEMBUNYI, LARI SEMBUNYI.
(ulang untuk telunjuk, hantu, manis dan kelingking)
NI LAGU FAV MARYAM :)


"MATA SAYA"

MATA SAYA DUA, HIDUNG SAYA SATU,
TELINGA SAYA DUA, KIRI DAN KANAN,
KAKI SAYA DUA, PAKAI KASUT BARU,
MULUT SAYA SATU, TAK HENTI MAKAN.


"RAMA-RAMA"

DARI ULAT JADI KEPOMPONG,
TIDUR LENA DALAM KELONGSONG,
TIBA MASA KELONGSONG PECAH,POM!
JADILAH RAMA-RAMA YANG INDAH,
RAMA-RAMA TERBANG MERATA,
HISAP MADU DI KEBUN BUNGA

SUNGGUH CANTIK ANEKA WARNA,
TAPI SAYANG HIDUP TAK LAMA
NI PUN MARYAM SUKA NYANYI..HEK HEK HEK SAMPAI MAMA, AYAH + mak tok naik hafal...

lagu-lagu diatas ialah lagu-lagu yang maryam suka nyanyi, dia belajar kt nurseri ... hehe kadang2 kelakar pasalnya maryam siap ngan gaya dia menyanyi..bersungguh-sungguh..byk gak saya buat video tp segan arr nak tepek... pasalnya ada suara2 sumbang mama maryam termasuk dalam recording tu... hehehe kadang2 juga sakit hati bila dia suruh mama or ayah nyanyikan... dia tak hengat paksa plak kami suh nyanyi...apa da....

korang masa tadika dulu ada tak nyanyi2 lagu2 camni? saya tak ingatlah ...rasa macam tak ada pasal saya dl tadika islam.. serasa sayalah..mmg xde la dia ajar nyanyi nih... sonoknya bila dgr budak2 nyanyi lagu2 camni..hepi jer...

5 comments:

nifalnin... said...

heheh... suke ar nyanyi lagu2 nih... heheh.. anak aku x nyanyi lagu2 nih... dia dok nyanyi lagu FT.. x per2.. nanti, dah skolah aku ajor nyanyi lagu2 mcm anak ko plak...

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

lagu2 maryam nyanyi tu akak tak pernah dengar pulak.. rasanya akak masa tadika memagn banyak gak lagu2 tp dah tak ingat. heheheh

Mimi said...

hmm..aku pun tak ingat lagu ni seme..tp rasa2nya mcm xde...maybe lagu budak2 sekrg lain kot dr lagu2 kita nyanyi masa kecik..hehe

Mama_Aqish said...

hu...hu...lagu masa tecik2 dulu...kiter klik2 iklan nuff su...

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

Related Posts with Thumbnails