Followers

Thursday, February 18, 2010

nasib baik x rongak....huhuhu


abeh cerita CNY..aci x? malas la nak sambung... hahaha nak cerita jumaat lepaskan saya cuti ada hal sket.. maryam plak bgn pg tu x mo p tadika..dia kata dia sakit gigi... saya mcm x percaya..pasal xde ulser ke hapa.. pecah bibir ke kan.. tp mls nak dgr dia nangis so iyekan jela.. lepas tu tgk dia ok je..minum susu, berus gigi suma ok... xpelah kan..saya pk dia nak manja2... lepas tu hari ahadkan kami p PD.. otw blk maryam tido lena...siap nganga lagik... saya check la gigi dia + dlm mulut..kot2 la ada ulser yg kita x nampak... sekaliiiiiiiiiiiiiiii saya pegang2 gigi depan dia yg kena tampal tu...GOYANG... masya-Allah.. panikkkkkkkkkkkk okeh... siap sebak + nangis sket..risau anak haku rongak.. baru 4 tahun... mmg la gigi susu..tp klu dah umo 4 thn xde gigi..kurang2 umo maryam 6 thn br tumbuh gigi kekal... oh no!!!

bila sampai umah.. saya dok terangkan kt maryam yg gigi dia x elok..goyanglah.. kena jumpa dr.. dr check dl.. klu kena cabut camne.. mcm2lah soklan maryam..sila percaya saya siap ajar maryam cara nak jawab kalau org ejek dia rongak... huhuhu sian anak haku...


hari isnin gigih blk raub..semata-mata nak jumpa dr gigi yg maryam pegi last week... lepas tu tarik nafas lega... al-hamdulillah x perlu cabut dr kata kena monitor je la..lama2 nanti gusi maryam kuat semula.... kalau bnanah kena la cpt2 p kinik amik antibiotik.... fuhhhhhhhhhhhhhh aman damai rasa hati...rasanya klu kena cabut bukan maryam yg melalak ..mama dia yg lebih2 hehehe....

maryam cerita yg dia tlanggar sinki + bakul berus gigi kt taska masa nak mandi... ada darah sket dan cikgu dia x tahu......nasib baik x teruk... dia pun x ngadu kt cikgu... nasib baik x tsembam ke hapa..kalau tidakkkkkkkkk x tahu la nak ckp apa.. maryam ni x padan ngan halus + perempuan..lasaknya boleh tahan.... x leh nak salahkan taska gak..dia mmg suka melasak..dia rasa dia dah besar... semua nak buat sendiri .... anak oh anak...



n3 autopublish

5 comments:

Jasfyra said...

aku lak yang sedih masa ko cerita yg mula2 tu..yela maryam kecik lg.sayang la kalo gigi dah rongak kan.sib la xde apa2.

Jue ~ mama DnD said...

hehehe..kalo rongak pun maryam tatap menten comel sue...jgn risau sue.. nanti gusi tu kuat semula..pernah jd kat danish..sampai ke la gigi tu masih utuh... akak plak yg bising suh danish goyangkan.. sbb dia dah 7yrs..tkt gg baru menyusul kat depan or blakanggg tu nanti..hehehe..

Seri Nuang Shah Alam said...

hahahahaa, ambek gigi kat klinek

☆ lieya latif ☆ said...

aku ingat dah kene cabut dah sue...betul gak ckp ko...kalo cabut lame lagi laa nak tgu gigi kekal keluarkan....ni ko kene jage nie, takleh kasi makan keras2....

eiNa said...

alamak seb baik tak rungak kan maryam..kalau x hilang comel dia.. :)

Related Posts with Thumbnails