Followers

Tuesday, February 16, 2010

kuah durian


ptg ni saya agak rajin..km br sampai dari raub... td singgah beli durian..en abu + maryam request nak mkn kuah durian ngan roti... jadi tanpa blengah cewahhhhhh...terus tukar bj ...perah santan..tarraaaaa siap letak atas dapur... ni pic kuah durian yg br diletak atas dapur..pic kuah yg dah masak x amik...hek hek hek.... x sampai 1 jam dah boleh makan ngan roti....

resipi :
5-10 ulas durian
1 biji kelapa parut diperah dan dptkan santan dlm 500ml atau lbh...(ikut suka nak kuah pekat/cair)
gula merah + gula putih ikut suka tahap manis
garam secubit rasa
2 helai daun pandan

cara2:
gelegakkan santan ngan gula merah + gula putih + garam...guna api perlahan...masukkan durian + daun pandan...timbuk hingga masak...


korang pegi mana cuti CNY ??? km anak beranak just p mandi laut je kt PD... jap lg sambung buat n3 pasal km ke PD...cam biasa pic adalah lbh kurang...baik berendam dr bgambo..hahahaha

4 comments:

Mimi said...

huhu...sangat menggoda la kuah durian...aku mmg 'hantu' durian...

☆ lieya latif ☆ said...

oit!!!!!!!!!!!!!!!

meleleh beb aku tgk....terbau2 hah sampai putrajaya nieh hik hik hik

aku suke cecah roti....dari makan ngan pulut....tapi dah name durian...mmg laju jek ngap2 hhehehehe

Nandre The Legend said...

sedapnya kuah deghoyan tu...

memang syok kalau makan camtu ja, tak payah roti pon sodap

Seri Nuang Shah Alam said...

aku suka benda nie, org perak kalau tak makan benda ni, memang bukan perak le yob

Related Posts with Thumbnails