Followers

Tuesday, February 02, 2010

anak cayang mama & ayah...


ni pic smlm... saya cuti smlm ..pasal smlm hari wilayah... maryam tetap ke tadika pasal km dok kt sgor... ni pic sblm anta dia ke tadika... sayu plak hati bila tgk dia pandai bsiap sendiri... pakai pakaian , sikat rambut, sapu bedak..pakai tudung... aduh sebaknya... pandai bdikari dah anak mama nih... lepas tu ajak mkn x mo..dia mintak susu je ... pasal dah kol 8.15am saya terus ajak dia sambung minum dlm keta...

slm juga buat pertama kali saya + ayah maryam p tgk buku2 sekolah maryam.. al-hamdulillah cikgu kata semua ok... cuma klu nak suh dia tulis sendiri ABC tu dia mmg x bape pandai lg.. klu yg ikut titik2 tu bolehlah wpun senget-benget hahaha..x pelah..blm 4 thn pun lagi... ada byk masa..x mo push dia ..budak pun skrg dah pandai stress.. takot okeh... so far perkembangan ok..faham arahan cikgu... cikgu kata maryam boleh ikut silibus utk budak 5 tahun... syukur al-hamdulillah :)


7 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

alahai maryam
sebak kan sue bila nengok anak2 dah pandai berdikari...kekdg rasa bersalah pun ada...rasa bangga dgn diaorg pun iya gark...yelah, dulu kita, time umur2 camnie...still bergantung kat mak kita kan.....

ok ler tu sue....
betul tu...bebudak tak leh push2....biar diaorg buat ikut cara diaorg...insya allah ok...

Mimi said...

Alhamdulillah...seronok baca perkembangan Maryam yg da besar and independent ni...

abahsofea said...

okeh sangat la tue sue..jangan dipaksa budak tengah membesar tue..janji dia nak belajar..

♥Azie♥ said...

CIANNYER MARYAM..XPER BELAJAR BERDIKARI

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

zana- betoi tu zana..tp nak buat camne..kite keja.. huhuhu aku rasa dl aku ni mak sentiasa ada... :)

mimi- syukur... perasaan bcampur-baur

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ said...

syidi - betoi2... tp sayu gak la tgk dia boleh buat camtu...boleh uruskan diri sendiri..

azie- byk kebaikkan yg maryam dpt kan.. hurmmmm

Jue ~ mama DnD said...

bagusnya maryam..auntie bangga dgr maryam dah semakin pandai & dah buleh berdikari...

pandai sue didik maryam yer.. 4 thn dah bleh urus diri sendiri ... dalila masih semanja alam lagik...

seronokkan bila dpt tahu perkembangan anak kat skull... dalila pun dah byk improvement sejak hantar ke tadika baru...

semoga anak² kita terus membesar dgn bijaknya...

Related Posts with Thumbnails