Followers

Thursday, December 31, 2009

2010....

al-hamdulillah kita semua masih bernafas... hampir selesai sudah tahun 2009...ada beberapa perkara yg saya impikan, angankan, harapkan belum tercapai.. tp saya tahu Dia sentiasa ada, sentiasa memerhatikan saya...sentiasa mendengar keluh kesah saya... Dia Maha Mengetahui, Maha Penyanyang, Maha Pengampun... saya akan sentiasa ingatkan Dia... harapan dan impian saya akan saya bawa dan usaha ke thn 2010 pulak.... mcm sesetengah org..saya pun bz nak berazam + target... antaranya ialah;

1- nak jaga amalan saya dgn NYA...moga saya lbh kuat beribadah ( dah mcm MR ni ) saya juga ingin lebih optimis + positif terhadap semua benda...

2- nak cari keja baru..nak cuba merasa kerja lain plak... hek hek hek

3- nak jadi lbh sihat..saya selalu rasa x sihat... kdg2 rasa tensen ngan tubuh badan sendiri..lemah je.. klu blh nak cuba bsenam secara rutin 3 kali smggu..walau apa pun saya akan cuba blari setempat ke hapa..agak2 runtuh x umah aku dah la dok apartment

4- saya harap 2010 berat badan saya akan turun, skrg pun saya tgh bdiet secara sihat..saya sgt takot utk mengambil apa2 ubat utk kurus cepat...saya bukan nak kurus, suma nak kurangkan sket berat...pasal rasa berat la badan ni...haishhhh

itu je kot.. yg lain2 tu mcm orang lain gak... kite hanya merancang Allah tentukan....semoga impian, target @ azam kawan2 yang lain akan menjadi kenyataan... amin amin amin Ya Allah







maryam melangkah setapak lagi....

insya-Allah thn 2010 ni maryam akan melangkah setapak lagi dlm perjalanan hidup dia... maryam akan ke tadika yeyeyeyeeeeeee...nama tadika dia ialah TADIKA MUHAJIRIN


maryam bersama dgn ikka, anak cikgu kt taska yg maryam dok skrg ni... ikka ni bespren maryam... maryamkan apa2 mesti nak belikan utk ikka gak..yg ikka pun sama, asal beli baju..beli utk maryam gak, kopak la cikgu dia....hahaha... moga2 persahabatan mereka kekal sampai akhir hayat....

bukan main hepi lagi masing pasal akan p tadika sama2....ikka dah 5 thn... maryam plak br 4 thn... kelas lain2 tp time rehat akan bjumpa .... x kisah la kot..maryam pun kena blajar bkawan ngan ramai org...

pic uniform maryam akan di tayang kemudian, tadika ni adalah tadika islam, so nanti maryam & ikka akan bertudung..mesti cutekan... setiap jumaat ada latihan amali utk solat.... al-hamdulillah

oleh kerana maryam baru 4 thn, so km x nak push, cikgu pun kata camtu wpun nanti maryam akan blajar ikut silibus budak 5 thn, kelas maryam ada lbh kurang 6 org budak yg umo 4 thn... km pun dah pesan pd cikgu taska, klu maryam liat nak bgn pagi ke hapa..dia x mo p tadika ke..xpe..jgn paksa dia... just nak bg dia pendedahan je... nak kasi dia hepi... dok kat taska pun dia bosan..suma kwn2 baya dia dah ke tadika...

maryam pun nampaknya smgt nak p tadika...selama ni dok tgk org p tadika...thn 2010 ni dia pun bz gak p tadika..hahahaha... ptg lepas bgn tido insya-Allah maryam p ngaji plak... setakat ni dah hampir 2 bulan dia ngaji ..maryam dah kenal byk gak huruf jawi... pasal dia kecik lg..ustazah ajar dia x sampai 5 min pun... ulang Alif Ba Ta 2-3 kali je...

mulai mggu ni kena ajar maryam tido awal.. pasal pg nak ke tadika...dl xpelah..sampai kol 9 dia tido, dah tadika ni..kol 8 nak kena bgn dah...kelas mula 8.30-11.30 cikgu taska maryam akan uruskan semuanya.. ohh sedih sggh....

kami harap maryam hepi dpt p tadika...sebelum ni tiap kali lalu dia bgtau dia nak p sekolah... sket2 ni sekolah kwn adik... adik nak sekolah sini.. so mama + ayah dah tunaikan... kawan elok2 ngan kawan2...dgr ckp cikgu tau... nak p toilet bgtau cikgu cpt2...


"mama & ayah doakan maryam dikurniakan otak yg cergas, diberikan kesihatan yg terbaik, serta menjadi anak yg solehah... amin"
apa sahaja yg tbaik buat anak mama & ayah akan mama & ayah lakukan, berikan dan tunaikan selagi termampu..mama & ayah syg maryam sgt2....



autopublish

Wednesday, December 30, 2009

kenduri kawen lagi

Tarikh : 26/ 12 /2009
Lokasi : Taman Keladi, Sg. Petani

maryam yg sgt lasak skrg... x reti dok diam minah ni...

km dlm keta... muka maryam dah x nampak muka bebi kan? dah mcm budak besar...huhuhu

pengantin ...sepupu saya...tahniah cik milah... tema adalah merah, sama ngan BIL saya gak..pelamin pun lbh kurang..hehehehe

maryam malu2 ngan pengantin...tp suka dok dlm bilik pengantin... klu pengantin bsanding dia mesti nak dok sejengkal dr pelamin...hahahahaha





autopublish

Tuesday, December 29, 2009

TAHNIAH Pak Ngah & Mak Ngah - part II

ni plak gambar2 hari kenduri pada 27/12/2009 @ rumah pengantin perempuan :)


geng yg bawa barang hantaran..

the pengantins..

hantaran ni yg paling menariksss..dah la fav maryam..x pasal2 kena cukai ngan minah tu 2 ketol... hahahaha

budak yg bz nak make-up gak...calit la sket2 kt dia buat syarat....

makan time..yiehaaaaaaaaaaa


ok settle..bab kenduri SIL ..pasni sepupu plak.. merah gak temanya...musim kot....




autopublish

TAHNIAH Pak Ngah & Mak Ngah - part I

Tarikh : 25 / 12 /2009
Lokasi : Masjid Al-Bukhari, Alor Star
Masa : Lepas Asar



Al-hamdulillah Pak Ngah maryam abg kpd en abu selamat bernikah dgn pasangannya...... mari layan gambo2 yang ada..byk sggh..sampai jenuh nak pilih ...muahahahaha.. selebihnya kite sambung lain n3..


mas kawen

ni utk batal air sembahyang en abu saya nak juga cenggini :P

anak comot saya... lasak sggh...

ni mesti dia amik gambo sendiri.. bagus2 ada kemajuan..











autopublish

Saturday, December 26, 2009

OTWC - 20/12/2009

mcm pandai je nak men" order"... ni cerita ahad yeahh saje nak try bfast kt luar plak.. asyik2 mama je yg msk... nak merasa rileks plak pg2 hari cuti....


antara yg km order...roti tu blh kata suma haku yg balun..hahaha

sila jgn percaya.. kt taska mmg maryam leh mkn 2 biji telor 1/2 msk ni...ngan km...2-3 sudu jek.. iskhh dia kongsi nasi lemak ayahnya.. 1/2 nasi lemak tu maryam mkn...


lepas dah kenyang..dia pow mama dia smarties plak dah...bukan main hepi.. sebenarnya sampai ke hari ni ada lg... haku sorok..hahaha mkn sket2 sudah.. bukan bagus mkn benda2 camni...


selamat bcuti uolsssssssss.... insya-Allah mlm ni km akan blk a.star... ada kenduri kawen BIL & sepupu sy @ sp...


autopublish

Wednesday, December 23, 2009

Begedil Ayam

sabtu mlm tu... sabtu mlm tu..en abu request nak mkn begedil ...bsilat kt dapo.. nilah hasilnya... byk lg sebenarnya..sumbat dlm esbok dl... goreng 10 ketul dl cukup.... x cukup sifat sgt begedil ni..pasalnya xde daun bawang + bawang goreng malas nak goreng... en abu salah beli..ada ke patut dia beli daun kucai... tu suma salah pembantu kedai tu..en abu kt dia dah minta daun bawang... di baginya daun kucai gak... haihhsssssss.....


autopublish


Kenduri Kawen

sabtu , 19/12/2009 @ Dewan Gemilang UKM..adik kepada kwn sy kawen...mmg dah biasa ngan family honey ni..so rasa mmg x patutlah klu x pergi... al-hamdulillah dpt jumpa kwn2 masa study dl... part yg paling best ialah ..km semua dr saiz S skrg kepala L @ XL muahahaha... hebatkan... :P

gift yg km dpt..kitab tu.. al-hamdulillah...seumur hidup leh baca nih...


dpt coklat juge.. sorg seketul.. semua maryam balun....

budak ni..mmg bertuah...makin payah nak bergambar ngan mama dia...

ok sekian, tenet lembab susah benar nak siapkan 1 n3... hampagas punya berokband....


Tuesday, December 22, 2009

:: tabahlah wahai hati kecilku ::



wahai Tuhanku Aku tidak layak masuk syurgaMu
tetapi tidak pula sanggup menanggung siksa nerakaMu
dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku
ampunkanlah dosaku
sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pengampun dosa-dosa besar

Monday, December 21, 2009

maryam meronda-ronda

hari jumaat mlm ( 18/12/2009) tu... km buat kerja gila2.. lepas mkn suma dlm kul 9 mlm saya ajak en abu pusing2 KL... hehehe xde tujuan juat nak p jalan2.. tp hujan la plak... ingat nak lepak2 mana2 ke.. dataran merdeka ke hapa..last2 km ke KLCC... pasal hujan msk la gak dlm tu.. org bz nak kuar ..km plak bz nak masuk.. nak jln2 kt luar hujan..

nak bgtau ni..sian maryam....mlm tu 1st time dia jejak kaki ke KLCC... sejarah tu...


skrg ni..asal kuar umah maryam pakai tudung... sampai je bwh..msk keta tudung terbang.. hadoi la... tiap kali nak kuar bz dia ngan tudung...


ada stage ni..utk sambut x-mas... posing la seround..

mcm boy plak kan...

mula-mula takot2..lepas tu ...hek hek hek ramai org masa ni..ada cabutan btuah...giler best adiahnya

mcm biasa klu ada benda alah ni..wajib naik seround dua.. nasib blh guna duit kertas.. klu yg jenis 50sen jek..pengsan ..mana nak carik dah mlm2 ..kedai suma dah tutup... dah kol 10.30 rasanya msa ni....

Sunday, December 20, 2009

kopak kopak kopak

insya- Allah 24hb mlm ni km sekeluarga akan blk A. Star.. sepupu saya + BIL akan berkahwin... so kena la servis apa yg patut ...km blk naik viva je pasal save minyak... so jumaat baru ni kan cuti.. apa lg p Klang tukar tayar lah.... lama giler dekat 2 jam.. hadoi hazab nak tggu ..

minah comot ni beria benar x mo mama amik gambo dia.. iskhh maryam selsema.. masa blk dr taska khamis tu dah bhingus...


en abu jd mandor jap..keh keh keh


Thursday, December 17, 2009

Hampa !!!

Lirik Hampa Hatiku – Ungu


Cukup sudah kuberikan cintaku
Cukup sudah rasa ini untukkmu
Mati sudah hati ini padamu
Mati sudah hasrat ingin bersamamu

Pernah kah kau merasa
Hatimu Hampa
Pernah kah kau merasa
Hatimu Kosong

Buang saja kata cintamu
Buang saja kata maafmu
Hasratmu sudah hati ini padamu
Hasrat sudah hasrat ingin bersamamu

Pernahkah kau merasa 3x




nothing to say :(

me @ PWTC


15-16 Disember 2009 @ PWTC -2nd International Muslim Unity Convention

saya pergi menyibuk buat kerja 1 hari je..gilir2 ngan org lain plak... km sebagai co-organiser dpt la 1 booth kt sana... dah dpt free x leh nak komplen apa la kan..tp rasa2nya mmg x strategik langsung..huhuhu nak buat camne... mcm biasa sy uruskan buku2 Tun Dr. Mahathir... lepas sesi keynote address TDM + VVIP dtg melawat... hek hek hek.. tetiba ramai wartawan sama dpn booth km silau jap mata hitam ku ini... auww x biasa tau..selalu TDM + bodyguard2 dia jek klu ada event kt opis... klu TDM menyinggah lah kan..

syg sggh x ramai yg menyertai IMUC kali ni... suram je.. mmg lenganglah...

antara buku2 yg km jual



sementara tggu org dtg ke booth km..km p jln2 kt booth sebelah2 km..KPJH ada buat ujian kesihatan ... apa lg menerai la masing.. ngan kwn2 opis la...bayar RM15 utk check tekanan darah tinggi, glucose dlm darah + kolestrol dlm darah .. al-hamdulillah result km suma sama NORMAL... cuma sy tekanan darah agak tinggi 140/80...ohhh ada tanda2 stress di situ..takotttttttt

pastu ada sowang kawan opis derma darah.. wuyoooooooooooo hebat2...sy bukan x mo derma..klu derma pun bazir je pasalnya darah sy bukan elok pun..kan kurang sel pembeku darah...

duit byk gak abeh.. maklumlah..ada jual mcm2..hahahaha nasib x byk booth yg jual ..klu x..mau kena p bank plak haku..





Wednesday, December 16, 2009

puzzle dan maryam

hobi budak bertuah ni sejak akhir2 ini ialah siapkan puzzle... yg senang2 yg ada 10-12 keping tu maryam mmg buat sendiri, sekalimain tah ada kot 10 kali dia pasang..buka..pasang..buka lagik... sampailah maryam jemu..... tp yg byk camni..udah tentulah mangsa dia ialah mama...hehehe nasib baik mama mmg suka siapkan puzzle... sakit hati selagi x siap tau.. hek hek hek..layan kan jelah... puzzle ni idpt masa p besday bash aqeel ari tu.. syok arrr thanks as + wan.. hepi minah kecik ni bila puzzle dia siap... puzzle ni klu x silap ada 100 keping... kejap je siap lah..





Related Posts with Thumbnails