Followers

Wednesday, August 05, 2009

suka benar

meh layan cerita budak ni lg.. hehehe maryam ni sejak dia demam ari tu..dia suka benar gula2 ni.. kan mula2 mkn masam gile.. dia siap tpejam2 mata..tp nak gak mkn.. hehehe lawak tgk muka dia.. smgt je nak mkn gula2 ni.. tp mcm biasa km bg mkn sket je.. 2 biji sahaja.. oh ya maryam gak sejak akhir ni suka benar mkn pedas..masak merah telur/ikan/ayam.. mmg selera dia mkn.. al-hamdulillah.. ari tu cikgu dia kt dia siap order suh cikgu masak pedas.. hehehe anakku itu....

br nak mula mkn..

nampak mama pegang kamera terus tunjuk gula2 dia..

sedapppppp

sampai bkerut kening... nak gak mkn tu

sehingga menjilat jari wa ckp lu...



maryam skrg mudah jeles..makin besar dia makin tahu kasih sayang.. dah tau syg kt mak pak.. yg lawak tu..tetiba dia blh ckp benda2 yg tjadi 2-3 hari lepas... mula la sebik.. terutama klu dia ingat semula mama/ayah dukung bb lain.. sebak sora dia pesan kt km.. jgn dukung baby tu... maryam...maryam.. mama + ayah sayang adik seluruh jiwa dan raga..

budak bertuah ni juga sudah mula bz btanya..rasanya dah lama dia byk mulut cuma sejak akhir2n ni btambah2 la soklan cepu emas dia.. dari satu soklan dia blh buat jd 10 soklan.. adoi penat nak jawab..tp km tetap layan... masa ni maryam tgh pesat blajar.. kenapa itu..kenapa ini..kenapa kena buat mcm tu, ayah dia pegi mana, sian budak tu,... ohhhhhh byk benar soklan kenapa..

8 comments:

Puan Iza said...

sukanya maryam makan gula2 tu...masam tapi sedapkan...mmg terpejam2 mata menahan masam tu....hehehehe

ooo dah byk mulut ek si maryam nie...sure letih nak menjawab kan....:-)

watie said...

salam..

agak2 kalau maryam ada adik dia jeles x hihihi..

~~ciklinn~~ said...

sgt2 cute lorr muka ini budakk.... hishh geram aku tgokk anak dara ni tau..

Zanna_MamaBatrice said...

maryam....nak sikit
auntie suka gula2 tu..
massam2 pun shedappp

sama lah sue
batrice pun dari 1 soalan leh jadi 10 soalan...sampai tak tahu nak jawab apa....

adoilerrrr...
xpe sue....budak petah bercakap nie cerdik...he he he he

Mimi said...

gula-gula apa tu maryam? nak sebijik boleh?

petah bercakap dia ye dgn soklan cepu emas semua...jawab Sue jgn x jawab..banyak bertanya tu maknanya dia byk berfikir..Alhamdulillah

Sham Ummi Echa said...

hai su..byk plak entry ko yg aku trtinggal nih..skali bukak da brdere mak bz sket lately ni..

wei cntik ar kasut maryam tu.. siap ada batu permata lg tu...cun..cun.. sesuai ngan maryam.. lg pon maryam kan gegurl.. echa cam tomboy..aku x tau la cemana ropa dia pkai kst aku bli tu ngan baju kurung nnti..hahahhaha

☆ lieya latif ☆ said...

uish sue, boleh maryam makan gule2 tu....gule2 tu kan masam gile kan, lepas seminit isap baru sampai kat manisnye....mia kalo aku kasi gule2 tu sah2 die suruh aku hisap yg first tu.....cait, aku makan tang masam jek....hihihihihi

maryam kuat jeles ...camne nak ade adik ni ....hihihihi tapi sweet laa sue...

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

tahan maryam makan pedas sue.. emily dan farhan langsung tak makan pedas.. rasa kat hujung lidah pun dah menjerit dah

Related Posts with Thumbnails