Followers

Tuesday, August 04, 2009

Balik Raub ...

1-2 Ogos 2009 @ ulu Dong

mama, ayah, mak tok, cu mir, kakak echa + maryam blk kg atok..kt ulu dong ..nak amik buah.. tp km (mama, maryam + aleesya) x pegi sampai dusun ...agak jauh nak kena jalan kaki.. so km just melepak kt sungai kecik ni.. ni sebenarnya kebun org.. km tumpang teduh la kiranya... hihihi just layan maryam + kakak echa mandi jela.. mcm2 xtvt budak2 ni... adalah dlm 1 1/2 jam derang main... pastu dah lapar ..masing2 meragam.. mujurlah sekarang dlm dusun ni ada coverage..so senang nak calling2.... klu dl.. letih nak melaung tau...


berkelah @ tepi sungai kecik

mula2 cari batu.. sejuk ..x berani lg nak main air..


pastu mula la buat mcm2.. tensen je bila kakak echa sakat maryam kt..derang tgh buat kubur...huhuhu nak kena pulas telinga tu...

cari batu n pasir lagi..

penat.. baring2 plak dlm air..


meniarap plak.. nasiblah air cetek..

:)


syg budak ni tau..


hasil rembatan ayah, mak tok + cu mir.. byk sebenarnya tp tetiba mood nak amik pic xde..masa tu sy dah lapo.. sy klu lapo.. sowilah.. malas serba-serbi..lol lol lol


itu je cerita km pada hari sabtu.. mlm tu buat satay...setapppp pastu ahad ada urusan peribadi ..xleh story...km sempat p tempah bj raya.. yiehaaaaaaaaa pastu p gunting rambut km anak beranak... mula2 ingat nak simpan rambut maryam..tp sian plak dia.. asyik nak kena bsepit + ikat.. last2 potong gak.. xpe nanti panjang semulakan...

5 comments:

Puan Iza said...

bestnya budak 2 org dok berendam dlm air cetek tu....

eh! nape ada pencuci basuh pingang tu?....ke tuan nya kebun tu punya....

Mimi said...

sedapnyer rambutan...seronoknyer maryam berendam main air kt sungai cetek dgn k.echa..

☆ lieya latif ☆ said...

wah seronoknye suasane kampung...hepi maryam hah....best laa kg ko ade sungai camni....kalo aku sure ari2 berendam sane ...air sejuk...besssttt...

Intanaziela said...

dah besar maryam...somel...bila nak tambah lagi sue? ke geng intan...yang menanti tapi belum ada rezeki? hihihi

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

seronok tengok budak2 ni piknik kat tepi sungai.. terasa sangat suasana kampung. kat bandar ni mana nak jumpa..

air sungai tu mesti sejuk giler kan.. tak tahan tengok maryam meniarap dalam air tu.. teringat cerita dadidu.. ala yagn si badul, ibrahim pendek dengan yahya sulung tu main air sungai, pastu kena marah dengan dian p. ramlee... heheh

Related Posts with Thumbnails