Followers

Friday, July 10, 2009

Pokok2 yg km tanam...

ini adalah antara tanaman yg ada didalam pasu di dpn rumah km.. km dok aparment je haruslah suma buh dlm pasu.. klu dpt umah ada tanah ..uihhhh syoknya harus mcm2 sayur sy tanam nih.. erkk sy tanam je tau..yg jg, siram + baja tentulah my laling ..hohohoho matilah klu en abu baca... serius sy ada banyak sket malas nak buat suma2 tu... yelah blk ptg bz..nak angkat jemuran, nak masak, nak kemas sket2... siram pokok2 ni mmg en abu yg buat pg + ptg/mlm... sihatlah hendaknya.. :P


ni pokok kobis.. mmg beli yg dah idup..sepokok rm10...masa nak beli ni tgk mcm2 lg pokok sayur ada.. geramsss gile... rasa nak angkut suma.. tp kang marah plak jiran haku.. thn je hati..beli ni jek.. ingat pasni nak beli pokok terung, bendi + kacang panjang.... sonotnya.. bii, pelissssssssss
( sambil kenyit mata nih )


ni pokok cili en abu..erkk sy tatau sejarah..tetiba tgk dah besar.. huhuhu ada magik ke hapa bii? dah ada buah ye.. tggu masak nak petik buat sambal belacan.. mesti sedapkan bii??? dah penah mkn 2 biji..pedas owhhhh...


pandan, limau purut, kari & kunyit

pokok2 ni mmg dah lama tanam.. tp kementot gak.. hurmm baja dah buh maybe pasal kurang kena cahaya matahari kot.. sian pokok2 nih kan.. tu daun limau purut agak2 sesak boleh je rembat buat tomyam... kan kan kan? daun kunyit buat msk tempoyak..pandan buat nasi lemak + bubur.. bulan posa ni sgt2 bguna.. serai pun ada tp tanam kt bwh..kt tepi pagar..supaya x ganggu org...



9 comments:

Puan Iza said...

Rajinnya ko menanam sue......

Zanna_MamaBatrice said...

rajin oo ko tanam sue
sawi tu sihat wal'afiat jer aku nengok
tp tu arr...aku nie bukan pencinta sawi lorr...

lada cili...hu hu hu
senang arr ko..nak petik jer camtu erk....
lebih2 sikit sue...pastu pos kat aku

Hirda Ibrahim said...

ish cam menarik pulak tgk pokok cili api ko..
ko & en abu rajin...

kami ni harap ada tanah depan belakang umah, tapi pokok2 yg aku ada adalah..jeng jeng jeng..
belakang umah, pokok pandan semata2. dh merimbun pun ko gemuk2.
depan umah, daun kari & limau purut. coz dua benda tu je yg aku suka letak time masak.

en abu sama le am shahnun..derang le hari2 siram pokok2 tu. kalu aku, harap air ujan je la pokok...LOL

Mimi said...

untung nyer rajin tanam pokok2..aku ni org ckp 'tangan panas'..x reti menanam sure x menjadi punyalah..huhu..
betoikan, kalo sesak2 amik je kt pokok tu...senangg

~~ciklinn~~ said...

sue rajinnyer kamu... aku ni mals betulllah nak menanam..mak aku ntah berapa kali ntah hantor cili serai mcm2lah..tpai habis2 keringg jer hahahhahahhahha

sue sori aku asyiklah terlepas pandang blog nie... sbb dia tak nampak dah hapdett atau lom... sori yerk... babe

Sham Ummi Echa said...

rajinnya ko brcucuk tanam..aku ni lngsung x reti... lg pon xde umah sndiri lg..tu yg mls tu...(baeekknya alasan)

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

suburnya .. even tnm kt pasu jer .. kita nya pokok kesum mati laks .. yg lain2 hidup ok .. adehhh ;-(

Intanaziela said...

berbudi kepada tanah... :P bestkan..happy je tengok bila pokok dah keluarkan hasil...

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.

Related Posts with Thumbnails