Followers

Friday, May 29, 2009

rindu sama pipi budak busyuk nih....

geram sggh bila tgk semula gambar2 lama maryam....huhu bila la pipi dia nak kembung semula camni???


rindu gak sama rambut panjang dia...nape masa ni x nampak serabut?? skrg panjang sket je nampak rimas... huhuhu ke rambut maryam makin ikal?


cekci plak nampak tiak...yg penting pipi dia..hehehe


ohhhh rindunya nak tgk pipi maryam camni... pastu ikat rambut.. huhuhu


Thursday, May 28, 2009

jom membaca!!!

mggu ni sy mkn nasi bekal je..nak tahu nape? hahaha pasalnya x mo kuar time lunch..nak baca ini syok sgt2.. erkk bagi yg suka membaca eh... klu korang free n minat membaca try la msk sini.... so rasanya selagi x abeh siri yg ada.. sy x yah beli bahan bacaan lain lah... sukeeeeeeeeeeee ..sy mmg suka membaca.. dl dasat biar xde tv jgn xde buku/novel/paper/ hahaha now dah ok sket.. boleh layan tv... dl sanggup x tido mlm..nak habeh kan novel.. skrg tido adalah lebih baikkk....hahahaha...


* pic xde kena-mengena..hehehe tjumpa dlm folder saje tepek.. selalu amik pic ngan TDm je.. kali ni ngan anak dia plak..pic thn lepas..masa penyampaian sijil dr yayasan jenayah perang @ yayasan al-bukhari...


Wednesday, May 27, 2009

x kena masa sggh

hahaha gelak dl okeh.. ni pic mlm td.. km kuar p beli diapers maryam + etc... sementara tggu ayah p bank layan maryam main2 ..dia bukan boleh ayah kuar keta...mesti nak ngekor... nak alihkan phatian kasi dia spek pastu ajak dia amik gambar.. nasib dia ok.. so layan jelah.. memalam pakai spek itam...hahaha

musyuk2..mama


letak atas pala plak... hehehe


x bleh blah tgk yg ni.. siap pandang luar tu... dah malas nak posing...


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


kan dah ckp dia mmg x leh tgk ayah kuar keta..mesti nak ikut.. masa ni ayah p kedai jap.. nak beli tepung kek..( smlm km buat kek sama2) ...maryam nangis sampailah ayah msk keta semula.. rasa2 ada dlm 10 min.. mama pujuk pun dia buat dono..lg meraung adalah..

bsggh2 maryam nangis..hehehe kena tinggal.. klu mama yg turun xpe plak.. tido pun nak ayah peluk..mama peluk maryam tepis ok.. iskhh maryam cari mama klu dia x sihat je.. so klu dia tetiba sket2 mama...x sihatlah tu..


Monday, May 25, 2009

Mandi dlm bilik air




pasal maryam asyik demam je sejak akhir2 ni, klu x silap dlm bulan ni tiap2 mggu dia demam.. maybe pasal cuaca panas.. pastu kurang minum air?.. kite x tahu la kan.. cikgu kt maryam minum byk.. malas nak tanya lebih2 kang dilabel byk songeh... huhuhu .. km x berani nak p pool ..ingatkan nak gak bw dia p PADE tiap2 mggu pun pikir camtu tp x p pun pasal maryam x sihat ... so km kasi maryam mandi pool ni je dlm bilik air...hehehe bukan main suka dia.. klu ayah ada je leh mandi.. x kuasa mama nak tggu lama2 dlm bilik mandi.. erkk ni pic 2-3 mggu sudah ye.. bukan mggu br ni.. mggu br ni maryam mandi air daun2 kayu je.. mak tok bw dr Raub..khas buat cucu yg selalu demam ni...

masa amik pic ni maryam masih berisi sket.. now dah kering.. sedih tgk bila dia bogel.. tulang je yg nampak :( every week km p kinik tau... sampai dr kt kinik tu kasi multivitamin percuma utk maryam...hehehe jgn korang x tahu maryam mkn jus kurma, madu ( selang -seli) , vitamin C + multivitamin... nampaknya belum ada rezeki maryam nak berisi... sebenarnya x kisah sgt berisi atau tdk..janji maryam sihat... dr kt faktor keturunan pun blh sebabkan maryam kurus... maryam selalu demam pasal tekak dia..klu tekak dia dah ok.. insya-Allah maryam akan sihat selalu... susah hati sgt klu dia demam kena plak mama/ayah x leh cuti... :((

Thursday, May 21, 2009

tagged - kemas rumah

HIRDA telah meng tag aku...muahaha tenkiu2


1) BILA KALI TERAKHIR CUCI TOILET?

ptg sabtu ( 16/05 )... family sy nak dtg.. en abu cuci 1 toilet, sy cuci 1... adil kan?

2) PENCUCI APA YG DIGUNAKAN?

mr muscle + pencuci dr cosway yg kaler kuning tu ...

3) DALAM 1 MINGGU, BERAPA KALI MOP LANTAI?

xde mood tiap2 mggu..maybe dlm 2 mggu sekali tp klu dah kotor tu sampai nampak kesan2 cap kaki + tgn mop gak wpun br smlm udah mop......


4) APA TUGAS TERAKHIR ANDA SEBELUM MENJELANG MALAM?

masak, tukar air flask , basuh botol susu maryam ( klu rajin ...selalu en abu basuhkan ) dah siap2 suma br mandi

5) APA MENU HIDANGAN MAKAN MALAM PALING SIMPLE?

nasi putih + tumis air sayur + ikan goreng + sambal belacan

6) MINUMAN SELALU DIBUAT WAKTU PAGI

kalau hari keja x buat minuman, minum air suam je.. klu cuti buat teh O, en abu x minum kopi etc

7) SEBELUM TIDO APA YG AKAN DILAKUKAN?

- kemas umah ( klu x penat)

- gosok bj keja sy + en abu

- siapkan beg maryam

- siapkan tempat tido

- klu rajin tlg check pintu + tingkap pasal tu selalu en abu yg buat


8) HARUS JAWAB TAG....

azie, k.jue, oli, watie & intan



Wednesday, May 20, 2009

cerita AHAD kami...

KFC @ KOTA DAMANSARA
CHICKY CLUB FAMILY DAY

17 MEI 2009
9.30AM - 2.00PM


MARYAM masuk pertandingan mewarna..hehehe boleh la dia kaler..sampai ke blkg kertas dia kaler.. sebenarnya tiket km dpt dr taska MARYAM.. 2-3 hari sebelum p pun budak2 dah sibuk..MARYAM siap kt nak peluk chicky ...tp apakan daya..MARYAM selsema plak..so dia agak moody.. pastu panas + ramai + bising ..ohh x suka tmpt yg hingar bingar... x selesa...km p dlm sejam je... agak sedih gak MARYAM x bkesempatan nak jumpa chicky.. harap2 lain kali ada peluang...


ni antara outdoor games yg MARYAM sempat ikut... dia main 4 je..kupon dpt 6..2 lg bg syika anak cikgu maryam + besh frenz MARYAM... hadiah yg MARYAM dpt ialah gift yg ada klu kite beli chicky meal tu...hehehe


budak2 yg ada kupon dpt chicky meal 1 set... bukan main hepi MARYAM dpt mkn ngan kwn2... rasanya dia pun x bape sihat ..km ajak blk dia ok je.... al-hamdulillah..ptg tu km bantai tido bjemaah dr kol 2.30 - 4.45 ..... pastu rileks..mandi-manda...minum ptg.. km turun bwh..MARYAM kayuh beskal...ayah basuh keta....


[n3 auto published]

Tuesday, May 19, 2009

Barbie Maryam

hari ni sy nak cerita xtvt maryam bsama kwn2nya... ni br sket dia jumpa klu dia bw kuar semua... mau 10 barbie rasanya... mama simpan a.k.a sorok ...hahaha x larat nak ngemas... kang ilang kasut lah..handbag lah.. mcm2...tgk tu ada 1 yg xde kaki...tah mana2 la ilangnya...


sikat rambut barbie adalah wajib tiap kali main..x dpt sikat barbie..sikat dia pun boleh.. pastu paksa mama/ayah ikat rambut barbie... iskhhhh pastu klu dia x bkenan boleh plak nangis2..suh ikat semula siap sepit rambut bagai...


stroller pun ada...lepas maryam siap2kan barbie dia akan bw jln2 pusing keliling umah... hahaha kdg2 km curi2 dgr...dia ckp camne km ckp ngan dia.. siap pggl barbie sayang okeh.... lol lol lol

**************************************************************************************

ini plak pic masa sy buat suprise sempena ayah maryam pd 29/04 hari tu..gigih pk nak buat apa last2 kol k.ana yg km tempah kek + cc masa besday maryam + nonie ... al-hamdulillah semuanya dpermudahkan dia boleh hantar ke opis en abu.. pg2 tu dah janji ngan k.ina kwn opis en abu utk amik kek ni.. pastu serahkan pd en abu.. derang siap nyanyi2 lagi....

pasal kalut punya pasal main hentam je kt pd k.ana tema hijau kuning... muahahaha

janet, abg amir, abu shah, en abu + k.ina ni kakak kpd virus padu + ceeramoon + bigmouth korang penah baca blog derang x? ... hepi bukan main derang dpt mkn kek...



erkk ni besday sapa ?? hahaha yg penting suma hepi.. x kisah lah kite kasi apa pun kan.. al-hamdulillah en abu suka...


[n3 auto published]

Monday, May 18, 2009

FOTOKIDS DAY OUT

Date: Saturday, May 16, 2009
Time: 9.00am
Location: Children Creativity Centre Complex, Sunway

Al-hamdulillah km bjaya pergi ke tempat yg dituju tanpa sesat ..muahahaha dan yg paling awal sampai.. cehh ingatkan dah lewat rupanya time sudah tukar n km x dpt apa2 info.. tensen disitu... pas km sampai oli plak sampai..sempat la km bergambar dl ...hehehe pastu niza + as.... pastu brlah CT + Norli... pada km oklah xtvt2 yg ada... cuma x bape best pasal maryam selsema... meragam x hengat....siap nangis2 bagai..adoii x sanggup + kesian kt dia..badan pun cam dedar2 gitu.. dkt kol 11 km bgerak pulang.. sempat la maryam ikut 3 xtvt... jd photographer, buat salad & melukis tapak tgn...


hehehe..suka pic nih.. km tgh amik pic..biasalahkan..tetiba ada photographer amik pic km gak..dan2 sy pandang kamera dia..ahakss. ..pic ni copy dr fb CT

ni pun copy dr fb CT... km tgk kusyuk la konon nak ber xtvt....


maryam masuk xtvt melukis tapak tgn , mewarna + gunting


xtvt buat salad buah + kentang ..mama dia yg hover..hahaha maryam layan je..suh cucuk..dia cucuk...

sedap...syg mama ni pandai lah buat salad....


kalau en abu emailkan pic2 lain sy akan mskkan kemudian..



Friday, May 15, 2009

tekanan!!!



smlm blk dr keja tgk2 lantai blk km dilanda raksaksa... huhuhu..kopak lah camni..rasa2 mau rm1k++ nak tukar tile ni suma... buat sementara waktu km tido kt ruang tamu... kumpul duit dl br leh tukar ...rasa mcm nak kena tukar suma jek.. tp mau korek mana ongkosnya??? pemaju mmg x tanggung dah pasal dah abeh warranty...

sebenarnya tile bilik km ni dah penah tukar dah masa 1st km pindah sini... ni kali ke 2 la kiranya... masa tu pemaju yg buat... selang bape bulan bilik maryam plak pecah.. pemaju gak buat.. pastu ruang tamu ....masih lg dlm warranty... last year bilik tgh..kebetulan masa tu km nak buat upgraded ruang tamu..buat sekali bilik tgh... ni tetiba plak bilik kami pecah.... rasa nak nangis...nyampah betoi...hampir separuh dr tile tu pecah ...

Tuesday, May 12, 2009

Cerita Maryam + Wiken

Khamis + Jumaat lepas maryam diserang demam panas lagi.. kali ke-2 utk bulan ini.. kol 2-3 pg mesti dia merengek2..sekali tgk panas bukan main lg badan dia...masukkan ubat muntot ...jeram badan dia ngan air suam pastu tampal cool fever...al-hamdulillah turun demam dia... so jumaat tu sy + ayah maryam p keja...kejap2 kol taska... mujur dia x demam tp ubat still bg antara 4-5 jam sekali...terpaksa buat gitu pasal takut tetiba demam semula.... sampai mlm nampak dia ok n bpeluh2 main.. km bw gak p kinik...sebab cikgu kt maryam x mo mkn... rupa2nya tekak dia merah ...

jumaat mlm sabtu tetiba en abu kejutkan sy..badan maryam panas sgt...masa tu kol 3 pg...maryam nangis2 kata sakit perut... cepat2 kasi ubat demam...dekat kol 4 maryam masih nangis.. last2 km usung p kinik... nasib ada kinik 24 jam... dr pun ngantok2... risau gak apa2 hal..dah la nangis2 kata sakit perut badan panas gile.. nak check suhu maryam x kasi... kol 4.20 jumpa dr.. tgk2 suhu maryam 39 maksudnya x turun byk la... terus dr mskkan ubat buntot... amik ubat semua..tekak mmg kompom merah gile... maryam nakk air je..yg lain2 x mo... pastu buat perangai x mo blk umah..nak p jalan... naktahu mana km pegi? sebenarnya x lama pas msk keta maryam tido.. km p KL...x tau nak ronda mana last2 p kg baru...pusing2 cari nasi lemak antarabangsa...hehehe beli bungkus je pasal minah tu tido.. rm14.. erkk x la sedap sgt pun... di tekak km...

sampai umah kol 7 pg..setelah berenti beberapa kali..isi minyak etc... km sambung tido.. kol 9 maryam bgn... ajak dia mandi air herba..beli kt kedai sensei.. suka dia...tahu je tu ubat utk dia.. pastu siap2 nak blk raub..otw tu siggh McD tapau bubur plain + BigMac utk km.. syukur abeh 1 mangkuk bubur tu...sebenarnya xde rancangan pun nak blk raub.. tp pasal dia demam km nak blk amik air penawar... al-hamdulillah maryam terus sihat..last mkn ubat sabtu mlm.. pasal ptg sabtu tu abg sy plak ajak mandi sungai...tp maryam x mandi sgt.. dia duduk2 je..abeh 1 mangkuk nasi + kicap + ikan tenggiri dia mkn kt atas rakit...... tenkiu mak tok bw bekal maryam.

ahad pun maryam dah ok... cuma agak susah nak bg dia mkn.. tp km still pujuk dia... semoga maryam x demam teruk dah lepas ni... risau sgt2...


1

ni pic masa otw blk s.alam...ear phone ayah dia buat mic...hahaha mcm2 lagu dia nyanyi.. sambil abehkan 2 botol vitagen....


2

pasal maryam agak kurang selera sblm sampai umah km ke R&R Jejantas Sg Buloh..klu nak tahu maryam sgt suka nasi himpit kt Sate Kajang...nasi himpit lain x layan..al-hamdulillah maryam mkn byk..lega sgt tgk dia mkn... pas mkn xtvt wajib ialah lepak kt air pancut ni... mesti dia nak dok situ....layan kan jelah.. siap mood baik suh amik pic dia kapok pokok..tiang lampu pun jadi... lol lol lol ....


itulah cerita wiken km... kdg2 rasa x cukup rehat... penat sgt bila sampai isnin..mggu ni pun padat xtvt km....




Monday, May 11, 2009

Sayur, buah penyelamat

JIKA diberi pilihan antara makan sayur dan minum jus sayur, pasti ramai memilih minuman kerana rasanya yang lebih enak selepas ‘diubah suai’ dengan mencampurkan sedikit gula atau perahan buah-buahan seperti limau.

Bukan mudah memujuk kanak-kanak untuk makan sayur. Lidah mereka seolah-olah sangat sensitif pada rasa sayur-sayuran. Ada kanak-kanak meluahkan makanan hanya kerana kehadiran cebisan kecil sayur yang dianggap sebagai ‘benda asing’.

Soal kanak-kanak tidak suka makan sayur adalah perkara biasa, tetapi perkara sama juga berlaku pada ramai orang dewasa.

Orang dewasa juga ada banyak kerenah apabila disuruh makan sayur. Ada yang merasakan kebanyakan sayur terasa pahit dan ada pula tidak makan sayur berdaun hijau tetapi tetap mahu ia dimasukkan ke dalam makanan (seperti sawi di dalam mee atau nasi goreng) sekadar untuk mendapat ‘rasanya’.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menyarankan kita mengambil antara 400 hingga 500 gram sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari. Ini bersamaan dengan lima hidangan sayur dan buah iaitu hanya 80 gram satu hidangan.

Kajian menunjukkan pengambilan serat yang mencukupi melalui sayur-sayuran dan buah-buahan boleh menyelamatkan sehingga 2.7 juta nyawa atau mengurangkan beban penyakit di seluruh dunia sebanyak 1.8 peratus setahun.

Kekurangan makan sayur-sayuran dan buah-buahan antara 10 faktor risiko utama kepada peningkatan kadar kematian yang mengakibatkan 31 peratus penyakit jantung dan 11 peratus serangan strok setahun di seluruh dunia.

Agensi Penyelidikan Kanser Antarabangsa WHO menganggarkan, pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan yang mencukupi boleh mengurangkan lima hingga 12 peratus kanser (secara keseluruhan) dan 20 hingga 30 peratus kanser usus.

Untuk penyakit kardiovaskular (jantung) pula, banyak bukti menunjukkan sayur-sayuran dan buah-buahan boleh mengurangkan risiko kerana kepelbagaian kandungan fitonutrien, kalium dan serat mempunyai manfaat tersendiri.

Jika makan sayur itu payah, antara cara yang boleh dilakukan bagi mendapatkan bekalan serat harian mencukupi ialah dengan melebihkan pengambilan buah-buahan. Namun bagi pesakit kencing manis, pengambilan buah mesti dalam had yang dibenarkan supaya tidak mengganggu kawalan paras gula darah kerana semua buah-buahan mengandungi gula semula jadi.

Untuk membantu meningkatkan pengambilan serat pada kanak-kanak dan orang dewasa yang tidak suka makan sayur, anda boleh menyediakan jus buah (yang diproses seluruhnya tanpa diasingkan seratnya).

Beberapa kajian mendapati jus buah membantu melindungi daripada kanser melalui mekanisme pengurangan kerosakan oksidatif akibat tindakan radikal bebas.

Malah, ada kajian menunjukkan pengambilan jus buah mampu merendahkan risiko penyakit jantung dan Alzheimer. Untuk mendapatkan kesan perlindungan ini, kita perlu minum jus buah atau sayur yang 100 peratus asli iaitu sama seperti memakan sayur atau buah itu.

Persoalannya, bagaimana hendak mengetahui jus asli daripada berpuluh jenama di pasaran? Menurut Timbalan Presiden merangkap perunding nutrisi PepsiCo International, Dr Dondeena Bradley, pilih jenama yang menawarkan 100 peratus jus buah; yang mungkin hanya ditambah sedikit air dan tidak mengandungi gula tambahan.

Katanya, sebelum membeli, baca labelnya dulu. Pastikan pada label tidak ditambah bahan lain kecuali jus buah itu sendiri, sedikit air (jika ada) dan kadangkala pengawet semula jadi.

Bagaimana hendak membezakan jus buah asli dengan lain-lain jus buah? Dalam soal ini, anda perlu lihat perkataan yang tertera pada botol, sama ada minuman jus (juice beverage) yang mengandungi 35 peratus jus buah atau minuman buah-buahan (fruit beverage) yang hanya mempunyai lima peratus jus buah.

“Jus buah tulen (100 peratus) adalah makanan tambahan terbaik yang mampu memenuhi keperluan badan harian. Komiti Penasihat Garis Panduan Pemakanan 2005 Amerika Syarikat mengatakan jus buah tulen membekalkan sesetengah vitamin dan garam galian yang lebih baik berbanding memakan buah itu sendiri. Malah, kadangkala cara pemprosesan jus buah juga boleh meningkatkan paras fitonutrien.

“Segelas jus buah (240 mililiter) membekalkan cukup vitamin C dan kalium (potassium) harian dan kaya dengan folat serta fitonutrien. Ia juga bersamaan dua hidangan sayur atau buah,” katanya sempena pelancaran Jus Oren 100 Peratus Tropicana.

Jus oren tulen mempunyai banyak manfaat terhadap kesihatan, terutama kandungan antioksidan, vitamin dan garam galian yang membantu badan melalui pelbagai cara iaitu:

  • Vitamin C — Agen antioksidan yang sangat penting untuk meningkatkan kesihatan kulit dan gusi. Ia juga meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber tumbuh-tumbuhan.

  • Kalium — Ia membantu mengekalkan tekanan darah dalam julat normal dan mengurangkan risiko strok. Kalium boleh didapati daripada banyak jenis makanan tetapi kuantitinya sedikit. Antara makanan yang kaya kalium ialah pisang, bayam dan susu rendah lemak.

  • Folat — Ia membantu mengurangkan kecacatan otak atau saraf tunjang dan merangsang penghasilan sel darah merah yang sihat.

  • Oren juga mengandungi pelbagai jenis fitonutrien seperti flavonoid dan karotenoid. Fitonutrien ialah komponen yang wujud semula jadi dalam sesetengah makanan dan minuman seperti oren dan berfungsi sebagai antioksidan.



    Manfaat jus oren tulen

    > Vitamin C — Agen antioksidan yang sangat penting untuk meningkatkan kesihatan kulit dan gusi. Ia juga meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber tumbuh-tumbuhan.

    > Kalium — Ia membantu mengekalkan tekanan darah dalam julat normal dan mengurangkan risiko strok. Kalium boleh didapati daripada banyak jenis makanan tetapi kuantitinya sedikit. Antara makanan yang kaya kalium ialah pisang, bayam dan susu rendah lemak.

    > Folat — Ia membantu mengurangkan kecacatan otak atau saraf tunjang dan merangsang penghasilan sel darah merah yang sihat.

    > Oren juga mengandungi pelbagai jenis fitonutrien seperti flavonoid dan karotenoid. Fitonutrien ialah komponen yang wujud semula jadi dalam sesetengah makanan dan minuman seperti oren dan berfungsi sebagai antioksidan.


  • sumber : http://www.hmetro.com.my




    Friday, May 08, 2009

    ULAR kejap...

    hehehe biasalah today kan friday...mood M sudah dtg... keja melambak..xpe..buat kt umah sket.. nanti mggu dpn leh hantar kt GM...harap2lah...

    sy masih x buat n3 pasal besday maryam..pasalnya sy x amik pic pun.. mmg xde ..huhuhu tgk kt blog korang je la... terima kasih semua yg dtg.... terima kasih pasal korang update kt blog masing2... terima kasih byk2... sebenarnya mood nak hapdet pasal besday bash tu mmg elekkk x tahu nape.... padahal klu nak boleh je cilok dr blog korang.. maybe pasal byk keja kot... sampai nak buka blog pun rasa bsalah.. kt FB plak buka, baca, balas sket2..tutup.. tu la keja selang 2 jam... hehehe sapa ada FB sila add sy okeh..

    hadiah2 yg korang bg semua maryam suka.. sapa x suka hadiahkan? mewah la menan dia.. so thn ni no more menan n books... hehehe al-hamdulillah murah rezeki... terima korang

    sebenarnya ada byk benda nak cerita tp kesuntukkan masa pasal ni tgh tggu visitor dtg melawat..adoii la derang ni pun klu nak dtg jgn la dtg jumaat..jumaat hari utk bpoya2..betoi x kwn2....hahahaha..... + xde pic tbaru...Ya Allah memang sejak akhir2 jarang kuar kamera tu.. ada dlm beg tulah... bateri pun klu x salah last charge a week b4 besday bash maryam...



    erkkkk nak tayang sandal br..hehehe en abu belikan sempena ulang thn perkahwinan km yg ke 5.. cap ayam jek..yg penting ikhlas..klu dpt cap boya ke apa ke tu kira bonus.. tenkiu bii.. selesa bila pakai... dah rasmi pakai masa PDS 9 rabu baru ni..



    selamat hari ibu semua!!! moga kita akan jd ibu yg terbaik... aminn



    Wednesday, May 06, 2009

    Fish!!!


    Khamis lepas kami saja jalan2 kt Uptown Kota Damansara..tetiba nampak fish spa ni... teringat yg hirda + oli penah buat...dah lama teringin...hehehe sy amik yg rm6 utk 10 min..oklah nak merasa jek.... punyalah geli....LOL... adoiiii asyik gelak je... dah 5 min br berani rendam dua2 kaki..mula2 tu sy cuma masukkan tumit kaki jek... hahahaha mmg tgelak je....geli nak mampos.. dah la ikan tu suma besar2...sampai maryam tarik kaki sy ...dia takut tgk ikan dok kerumum kaki mama dia... LOL... sapa yg x penah cuba ( ada ke, ke haku yg last???) pegi la cuba..geli sggh... mmg x tahan nak gelak... org yg lalu lalang sampai pandang serong..gilo apa pompuan ni..gelak sesaja....





    hari ni warga PLF bz ngan PDS 9..huhu lepas ni tambah bz lah transcriber..nak siapkan transcription PDS 9..lg la xde masa nak bpoya2...huhuhu...i'm sorry semua.. masih x sempat melawat rumah korang .....

    Friday, May 01, 2009

    dah 5 tahunlah!!!

    Al-hamdulillah hari ni genaplah LIMA tahun kami bernikah ... syukur kepada Allah..semoga segalanya akan dipermudahkan Amin...



    nak blk raub ke tdk mlm ni ek??hurmmm




    Related Posts with Thumbnails