Followers

Tuesday, April 07, 2009

dah setahun rupanya

sedar x sedar dah setahun abah pergi... rindu sy tetap mcm dulu... x penah surut... setiap hari sy ingat abah terutama masa blk keja dan hari hujan... pasalnya... abah meninggal masa hujan satu hal.. otw sy ke rumah bila dpt tahu abah dah xde pun hujan.. sambil bw keta sambil meraung dlm hujan lebat... mujur la xde apa2 blaku pd sy... ahad br ni km pegi kubur abah... adik menebas keliling kawasan tu... mak tabur batu sungai... bajakan pokok bunga melur... sy n mak njang( adik abah) baca yassin.... semoga abah aman di sana.... sesgghnya kasih dah rindu km x penah padam...

rindu sgt nak dgr suara abah kol maryam ...hari2 abah kol... cukup la abah dgr maryam ckp helo... abah kata dah la..atok dah dgr suara syg...kdg2 sy rimas..maklumla kdg2 tgh makan.. kdg2 maryam badmood... tp skrg dah xde... x akan ada atok nak kol maryam lg... :(

rindu sgt nak isikan borang renew lesen senapang, lesen permit teksi...sejak saya tgkatan 3 sayalah yg isikan borang2 tu... kdg2 sy buat malas2..marah2 abah.. buat2 lupa..benda dpn mata pun nak abah yg carikan... abah x penah marah.. abah tunjuk mana nak cari..padahal lesen senapang abah tu infonya ada 2 muka surat je... boleh je cari...jahatnya sy.. tp sekrg dah xde lg borang2 tu semua... senapang pun polis dah ambil....

lg 3 bulan sblm abah pergi... abah hari2 klu kol dok ulang ckp... sempat ke atok tgk cucu atok ni sekolah.. cucu atok ni bijak... sekolah pandai2... mesti dia ckp camtu kt maryam... sy plak jwb abah jg la kesihatan..abah ada kencing manis.. abah kontrol la mkn ... abah senyum je.. tiap kali abah ckp camtu sy akan jwb benda yg sama.. tp rupanya.... abah maybe dpt rasakan...

Ya Allah ampunkanlah dosa2 saya... abah saya minta maaf sgt2....saya sayang sgt pada abah...


Al-fatihah buat abah....


11 comments:

yong ibu chem said...

AL FATIHAH buat arwah abah sue..

bila aku baca entry kau ni kan, aku cam rasakan aku byk buat salah dgn abah aku dulu2..dan sekarang juga mungkin ada yg abah aku terasa hati...

Zanna_MamaBatrice said...

alfatihah buat ayahmu sue...
semoga rohnya di cucuri dan di tempatkan di kalangan mereka yg beriman...amin

aku sedih ler sue bc entry ko nie..
aku byk buat salah ngan ayah aku...
hu hu hu....aku terbayang kalu aku ler plak berada di tempat ko...sempat ker aku mintak maaf ngan ayah & emak aku....semoga allah panjangkan usia mereka ....

Jasfyra said...

al-fatihah buat arwah
tersentuh baca entry ni.aku kena cpt2 mintak maf kt mak ayah.bukan apa takut ralat je nanti.apa2 pun harap ko tabah ye sue

Sham Ummi Echa said...

al-fatihah buat arwah..
semoga dia ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..
huhuhu..sedihnya entry kali ni..
rasa aku da byk wat dosa kt mak ayah aku..

mak.. ayah.. ampunkan dosa orang..

Jue ~ mama DnD said...

Al-Fatihah buat arwah abah sue...
Semoga dia ditempatkan di kalangan mereka yg beriman..

baca entry sue sedikit sebanyak mengimbau kenangan yg serupa.. akak pun sama mcm sue..tukang isi borang itu & ini, buat surat... mcm sue ckp kdg² terasa bosan..kenapa asyik aku yg disuruh... tapi bila akak kenangkan perasaan sue sekarang bila tidak lg perlu mengisi borang..kehilangan & kejanggalan itu lbh terasa bebannya...dr kebosanan mengisi borang... menitis airmata akak sue baca entry sue ni...

Mimi said...

Al-Fatihah...
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman..insyaAllah

sedih aku pagi Rabu nih Sue baca entry ko...

~~ciklinn~~ said...

ALfatihah utk arwah yer.......

Linda Latip said...

Sayu baca entry ni Sue, Alfatihah buat a great atok and even greater abah!

Puan Iza said...

Al-fatihah buat ayah sue...
Sedih lak baca entry ko kali nie...aku lak yg emo....

eiNa said...

Al-fatihah untuk Pak Cik jugak..
tingat dulu2 kalau p umah Sue, Pak cik bersungguh-sungguh ajak p mandi sungai, p kebun, n kalau jumpa Amir ja mesti tanya nak "puyu x" (peluru pistol mainan..)

semoga Sue, Cik Piah dan semua family tabah..

♥ Cik Puan Mimi ♥ said...

al fatihah...

sue, akak tak boleh nak baca lama2. air mata nak bergenang dah ni.. ialah nasib kita serupa.. sebab tu akak lebih memahami. tak lama lagi genap setahun pemergian arwah abah akak plak..

perangai arwah abah sue sama dengan arwah abah kak mimi, suka telefon cucu2.. dengar sekejap pun jadilah.. lepas rindu mereka.. tapi sekarang dah takde lagi..

Related Posts with Thumbnails