Followers

Wednesday, April 01, 2009

cepatnya masa berlalu....

x lama lg Annur & Auni dah nak masuk 3 tahun... al-hamdulillah mereka berdua ni membesar dgn sihat & sempurna.. semakin petah bila bcakap.... bijak... x sabar nak buat besday bash derang... mesti maryam & nonie hepi...maryam skrg x leh tgk mama bungkus hadiah..dia pun nak gak... huhuhu mggu ni dah 2 kali berperang dgn dia... asyik kata tu hadiah dia.. sampai nangis2 kuar hingus tu... smlm amik dr taska maryam berhingus..huhu sedih..selalu camtu..kite jg segala mak nenek nak kasi anak sihat bg jus kurma, madu & vitamin C/multivitamin....tp mak pak budak lain buat x hirau...dah la maryam ni jenis senang dpt ... sebulan paling tdk sekali mesti maryam selsema...tension tau..smlm dia dok tjaga..maybe x selesa ngan hingus..lemas kot.. pg td just bekalkan maryam ubat selsema bulan lepas punya... selalu abeh sebotol br dia ok..ambil masa 1 mggu gak... harap2 maryam x badmood kt taska today...


13 comments:

Linda Latip said...

Betul²..org kate la aku suke tak dtg bg alsan anak sakit..tp yee betoi kena wat camtu, sbb dah la anak kite sakit,tk kan nk harung gak anta kat nursery,jangkit sma kat anak org camna? Kitorg nih sib la Ghazi nye antibodi lwn demam dgn sesema kuat ikut ummeh die..klu tidak..harusss kna salu gak..klu g nursery msti ade je yg ingus melelehhhh spjg thn...

Kite blh bg shat anak cpat..tgk die jgn mnum ais, pas mndi jgn bg berlengging lama sgt, persekitaran kena bersih jg jgn habuk smpi..

eh aku ni byk lak membebel..ye la..emo sket bab kesihatan anak ni..sbb si Ghazi sgt prone dpt sakit org lain psl eczema die...bile kite jg betoi² ttp kna jgk..sedey la kan...

kan maryam kannnn..hehehe

♥ Cik Puan Mimi ♥ said...

sian maryam, ialah kat taska memang gitu la sue, emily pun sama.. selalu jer selsema, padahal kita bagi dia makan jus kurma dan vitamin c kan. mmm senang menjangkit kalau kat taska

Puan Iza said...

Betul tu sue,kalo kat taska mmg senang jangkit....kdg2 geram aku. kdg2 mak budak2 nie...walaupun dah tahu anak tak sihat tapi pi hantar gak taska....abis tuh camner tak jangkit kat anak kita....

Sham Ummi Echa said...

x sbr nk tggu bash maryam n nonie ni..

sbr jer la sue.. nk wat cemana..kalo hantar anak kt taska mmg cpt jangkit penyakit nih.. yer la bdk2 ramai kan.. parents pon ada yg mcm2 perangai.. kalo jenis yg x kisah tu.. dia x pedulik anak dia skt ker apa ke.. dia biar jer.. sian maryam..tp maryam ni x pdn ngan kecik tau..kuat maryam ni..

Zanna_MamaBatrice said...

dah nak 3 tahun maryam erk sue
cepat jer masa berlalu

even batrice tu x di hantar ke nursery pun senang berjangkit ngan papa or nenek dia...lagipun korang anak antar kat nursery kan....bebudak mana ler kuat antibodi dia...
semoga maryam semakin sihat
batrice pun dah menunjukkan tanda2 nak kena selsema tu...hubby aku selsema dah berapa hati ...tu yg berjangkit ngan batrice....

bebdk kalu kena selsema...sure malam tido x selesa kan....ngek sana ngek sini....

Jasfyra said...

kejap je masa berlalu,dah beso anak kita kan..suka tgk muka maryam,sweet je..

cian maryam, jangkit selsema kt org eh..nk wat camne sue, redha je lah kan..tp bagus ko bg segala mcm vitamin tuh

eija28 said...

kesian maryam erk....biasa ler klu hantar kat nursery...berjangkit elr jadinyer!!bila ko nak buat besday maryam?

liwaniel said...

sian maryam tak sihat...irfan dulu pun masa hantar nursery mmg sentiasa tak sihat...senang berjangkit...

sue, wanie ade try bagi jus kurma kat irfan..baru je start bagi...tapi dia macam makin kurang nak makan pulak...nak try bagi madu pulak..sue bagi maryam madu ape?

mrs khairul said...

sue masih ku ingat betapa meriahnya majlis ko taun lps..

sian maryam selalu sakit..kalo hantar taska mmg cenggitu lah sue..ask ur doctor abt influenza injection..coz kanda amik tuh since baby..alhamdulillah dia mmg jrg sgt kena flu,batuk&demam.

mrs khairul said...

sue aku cilik gambo ko..hehehe..ampun

.: Leen-Wawie :. said...

sedar2 tgk anak2 dah membesar yer... cam tak caye jer.. ala, cian maryam yer.. moga sihat2 selalu...

yong ibu chem said...

dah besar dah kan..

mmg cpt rasa masa berlalu..

psst, 25hb tu insyaAllah, klu aku larat dan tak de hal yg melintang depan aku....pasal 25hb tu siang ada hari konvo kolej aku..

Mama_Aqish said...

bile birthday maryam???

Related Posts with Thumbnails