Followers

Monday, March 02, 2009

Ngaji???

Ptg td adalah hari pertama Maryam mengaji Iqra' ( tul ke eja?) bukan niat km nak memaksa dia.. tahu dia masih kecil belum pun 3 tahun tp ustazah tu kata kalau anak dah pandai cakap maka boleh la dia belajar mengaji.. tgklah keadaan kalau maryam ok km akan teruskan kalau tidak ...tggulah sampai maryam betui2 ready... km x mau maryam stress ... td maryam langsung x mo ikut apa kakak tu ajar..diam je..tgk sana-sini... tp x nangis.. maybe segan + malu tambah plak x kenal ...lg la ... so kite tggu esok plak.. km ingat nak cuba mggu ni.. klu maryam x mau xpelah.. tggu thn depan..

mula2 ok je ..selamber je masuk..tempat ngaji ni bwh umah km jek..


mama pun kena ngaji sama... hehehe sampai ke sudah maryam diam je... blk umah km try ajar dia.. elok plak dia ngikut... hurmm tgk camne.. adakah mama or ayah yg kena ajar dia ???

10 comments:

lieya_latif said...

ALAHAI....sejuk aku tgk ank ko ngaji...aku tak penah tgk anak aku ngaji...yela sebab cikgu dah ajar kat sekolah kan...kdg2 papa dieorg ajar kat umah...tapi setiap kali papa dieorg ajar, siap le simia jawab, eh mia dah ngaji laa kat sekolah....tu ade bunyi ayat2 pemalas sebenarnye ...he he he he

maryam malu tu sue....lame2 boleh la kot....suke aku tgk pic last tu...org kuat dok belakang tu...he he he he

Mrs. Hasanif said...

lieya - hehe harap2 maryam nak la ngaji today.. risau gak aku.. klu dia x nak aku kena jar dia sendiri la.. :) maryam ada gak belajar alif ba ta kt taska.. tp x la hari2 tu yg aku nak dia ngaji kt tempat lain plak... pic yg blkg tu en abu la sabotaj aku.. iskhh aku tgk ckp ngan budak yg ajar maryam tu.. hehehe

Hirda Ibrahim said...

hardy ada belajar kat nursery dia. tapi alif ba ta je la kot. coz aku dgr dia dok mumble sorang2 time main.
nk harap aku & shahnun..x tau le bila.
ada gak kelas iqra' kat nursery dia. tapi kena tambah RM le kot. takpelah x kisah..janji dia ada belajar kan?
maryam tu segan coz x biasa lg. cam ko kata td, try bwk this week. kalu still camtu..kena postponed dulu le nampaknya..

ps: weih, mana pic meja ikea itu? nk gak aku tgk ko letak kat mana..
aku letak nun di ujung sofa, terlindung dibalik table fan.LOL

Zanna_MamaBatrice said...

takpe sue
slow2
baru 1st day utk maryam tu...dia segan lagi kot
insya allah dari hari ke hari maryam akan semakin ok

sejuk aku nengok
batrice aku dah belikan muqaddam plastic
tp ntah bila ler aku nak antar dia ngaji ngan tok aji sebelah umah MIL aku tu...
dia plak
kalu muqaddam tu, x leh sesapa pegang
bising ckp "uku aji icha"...kedekut tul anak aku
alif ba jer dia ikut..
sampai ta ntah kemana dia membebel

insya allah
maryam bakal jadi anak yg pandai

Intanaziela said...

bertuah maryam..baru 3 tahun mama dah hantar pi mengaji...intan pun masih tercari2 tempat nak hantar anak mengaji nih...

Mrs. Hasanif said...

hirda,haah x kisah klu kena bayo sket pun...aku kt taska dia jar sket2 je.. tu yg bsggh nak dia ngaji :) meja tu aku dah amik pic..tp x cun la..nampak kesemakan umah aku..mlm ni aku amik pic okeh.. kasi kemas2 dulu..hahaha

zanna, amin..moga anak kite menjadi anak yg solehah :) maryam x kedekut tp dia sibuk nak nyelak sampai belakang.. huhuhu harap today lebih baik dr smlm..

Mrs. Hasanif said...

intan, harap2 today maryam ok:) kebetulan org bwh umah tu sggp ajarkan.. al-hamdulillah

liwaniel said...

bagus nye maryam..dah start belajar iqra'...mudahan2 maryam cepat pandai mengaji...

Sham Ummi Echa said...

bagus ler kalo ko da antar maryam ngaji awal2.. baru2 ni mebi dia malu2 la sket..nnt da lama2 dia ok la tu...

aku ni ntah bila nk ajar echa ngaji.. ada ajar abc pon dia xnk ikut cemana..

Jue ~ mama DnD said...

Alhamdulillah maryam dah sembuh (masuk komen kat sini sekalilah eh).. dah p ngaji tu.. bagusnya... dalila pakai tudung pon xmo..nak p ngaji camna..hehe.. xper sue memula mmg camtu lah dia x biasa lg.. nanti lelama oklah tu..InsyaAllah...

Related Posts with Thumbnails