Followers

Friday, February 06, 2009

Wanita

sy suka sgt bila baca renungan ni...terasa nyaman dihati...Al-hamdulillah.. rasa sebak n syahdu ... tetiba rindu sgt2 kt abah :( insya-Allah esok nak p kubur dia... dah hampir 1 thn rupanya abah pergi tgglkan km...



“Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.”

“Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.”

“Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”

“Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.”

“Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.”

“Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah sakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.”

“Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.”

“Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya,kerana itulah hatinya,tempat dimana cinta itu ada.”

“Sesungguhnya dunia ini hiasan dan seindah hiasan itu adalah wanita solehah”

“Sesungguhnya perempuan yg baik diciptakan utk lelaki yg baik dan lelaki yg baik itu utk pmpuan yg baik”

8 comments:

eija28 said...

aku pun suke baca renungan nie....nyaman jerk rasa...sekejap betul masa berlalu...dah setahun arwah abh sue pergi...moga rohnyer dicucuri rahmat...amin...

Hirda Ibrahim said...

im proud to be a WOMAN. :)
sue,
cantik kasut ko!! cute...

Sham Ummi Echa said...

rasa bangga plak aku jd seorang WANITA... yer la..selembut2 dan selemah2 wanita.. dia juga la yg punya kekuatan hati kan.. kalo x..xkn la peknen tu allah bg kt pompuan kan.. cuba ko byg kalo laki yg peknen..ngan pangai panas baran dia tu.. hishh...x sggup beb..

Puan Iza said...

Aku pun bangga jadi WANITA nie....:-) Lengkap rasa idup aku sebagai wanita sbb dah ada somi dan anak....dan keluarga bahagia...:-)

Zanna_MamaBatrice said...

bangga aku dilahirkan sebagai wanita
walaupun wanita penuh kelembutan,tp dgn kelembutan itu, pendorong pd byk kehidupan dan kejayaan kan sue......sebab tu ada pepatah mengatakan.........di belakang kejayaan suami, ada isteri yg menyokong.....

al-fatihah buat arwah abah sue......semoga rohnya di cucuri rahmat....

Intanaziela said...

jatuh hati intan bila membacanya...syahdu...

** yong ** said...

sebak rasa!

weh, kasut kau tu sama dgn aku da..hehehehehe sejibik beb!
best kan pakai..ringan!

Intanaziela said...

sue..nak mintak izin tepek kat blog intan yek...

Related Posts with Thumbnails