Followers

Wednesday, February 04, 2009

apa maryam buat ek???

jangan tkejut ek.. hari2 ada n3.. jgn ttipu..cam biasa sy buat auto publish... ai tetap bz hokeh.. so mari kite layan pic xtvt maryam hehehehe


pic ni amik masa jumaat mlm @ restoran jejantas sg. buloh... km p mkn sate hj. samuri ...masa ni sy n maryam lepak2 kt kaki lima ..ayah p solat magrib... tgk la aksi budak ni..x dok diam.. siap main gelongsor la kononnya.... hehe

ni plak pic dia blk dr school ari sabtu, sy n ayah p amik dia..pastu laju2 msk dlm keta nak amik pic dia.. ayah blakon je tu.. mamanya kan p jalan2 ngan momies..anak harus p school..ayah plak keja.. sejak akhir2 ni maryam suka pakai bj chantek a.k.a bj kurung.. masa nak amik dia tgh tido.. sgt comel bila tgk dia tido ngan bj kurung....

ptg tu km p taman metropolitan kepong.. maryam dok sibuk ajak p taman... layan la dia.. kasi dia larik2 sket.... hepi dia .. dah kol 7 br km blk.. otw ke umah maryam zzzzzzzz pasal kan masa km amik dia br tido dlm 1 jam.. tambah letih ..terus la zzz..sampai umah lap2 kaki tgn dia..dia tetap lena... tggu gak kot2 dia tjaga ..lapar ke hapa.. tp dia tetap lena... letih sggh budak btuah ni...nasib la sebelum p taman sy dah suapkan nasi kt dia.. pastu mkn biskut lg masa dlm keta...ok la kot..

ni xtvt maryam pd isnin..kan sy cuti ari wilayah... maryam pun cam suam2 kuku badan dia.. so lepak umah je la... pstt hirda ko tgk..maryam pun suka mkn murtabak roti ko itu.. aku bgtau dia yg ko masak...ptg tu dia minta lg...padahal dah abeh.. siap tanya..mama, mana yg mama hardy acak td??? see..maryam pun suka tau... nasib dia x ngamuk ... xtvt ari tu layan maryam tgk dvd + kemas umah....

ptg tu janji nak p taman ngan maryam..sekali ujan je... ni maryam dah siap2 nak turun.. tggu ayah...nak bw dia p pusing2 ... tgklah skrg dia dah pandai nak buka grill.. mujur salah kunci + x sampai.. klu x...harus la dia lepas..iskhh.. ye ye je dia tau.... x sabo2 dah nak kuar kurungan...

10 comments:

Sham Ummi Echa said...

rajin ko g taman metropolitan kepon tu ek... aku yg dkt ni pon malas nk pegi..kt situ kalo weken petang ..ramai giler org kan..siap jem lg kt situ..tu yg aku maleh tu.. aku mmg mak yg pemaleh k...sian echa..heheheh

Puan Iza said...

Tak jauh ke sue ko pi taman metropolitan kepong tu?...tapi tak kisahlah kan asalkan anak happy :-)

Weiii! sue, nanti aku nak pi terjah umah ko la plak...jeles arrr tgk dorang pi umah ko hari tu....tak ajak aku pun huhuhuhu :-)

liwaniel said...

amboi maryam..tak sabar2 nak keluar rumah ye..siap nak bukak pintu semua...budak2 sekarang ni mmg tak leh dok rumah je kan...

ye la..sekarang ni petang2 je hujan...irfan hari2 ajak pegi playground, swimming...tapi hujan pulak..kena bawak pagi2 la lain kali

mama mya said...

waaa manyak xtvt maryam.. comey maryam pakai baju kurung.. cik mya x leh pakai baju kurung huhuhu sebab dia kena bogel selalu hahaha.. dia alergic panas.. peluh sikit terus naik ruam.. tido malam lagi dasat kalau boley nak bogelkan dia.. bestnye maryam main kat taman permainan.

Jasfyra said...

cumil maryam pakai baju kurung tu...sue, besh ek murtabak roti hirda..ko mintak ar resipi ek.pastu pas kt aku..kekekee.ke resipi dia sama ngan murtabak biskut dia dulu tu sue?

Mimi said...

Taman Metropolitan tu yg ada byk org main layang2 tu ye? aku pernah gi ke sana tp masa tu da mendung..mcm best je tgk org main lelayang..

eija28 said...

wah maryam da pandai buka pintu erk?nasib baik salah kunci sue...klu x harus dia dah keluar....sama mcm iman nie...dah pandai buka pintu...lena sungguh maryam tido erk...

Hirda Ibrahim said...

byk entry ko...
uihhh ayu sungguh menantu aku ber"baju cantik".... heheeh

maryam suka ek murtabak roti aunty?
aunty dh kasi recipe kat mama, soh mama buat ek?
haa sue.. sila buat k? hehehehe

Cik Puan Mimi said...

huih bahye tu kalau maryam dah boleh bukak grill, mujur tak pandai lagi.. kalau tak, ada kang dia persilakan sapa2 masuk dalam rumah.. hehehe

betul kata sham, kami yang ala2 dekat taman metropolitan kepong tu pun malesh nak pergi, ni kau duduk jauh pun dah sampai. hehehe.. mujur anak2 kak mimi tak suka gi taman.. hahahah

Mama_Aqish said...

hye sue kita pun ada gi Taman metropolitan ari tu

Related Posts with Thumbnails